2 мар. 2016 г., 23:30

Маджестик (за конкурса) 

  Проза » Рассказы
915 0 8
6 мин за четене

          Маджестик

          - Ало! Парашкев ли е на телефона?

          - Аз съм. Кой се обажда?

          - Аз съм Катя! Твоя съученичка от прогимназията. Сигурно вече не си спомняш за мен, но аз знам всичко за теб. Разбрах, че имаш финансови затруднения и мислиш да продаваш апартамента си.

          - Искаш да го купиш ли?

          - Не. Просто… искам да ти помогна. Знаеш ли, разкрили са един нов център за изследване на мозъка. Имат апаратура, която сканира мозъка ти и  анализира всички проблеми, които имаш.  И най-важното – дава ти готови решения как да се справиш с тях.

          - Хм! Звучи любопитно…

          - Ама какво има да се чудиш – направо те записвам утре за десет часа! Няма да се разочароваш!

          - Абе… аз не вярвам много на такива работи, ама… хайде, ще отида да видя какво ще ме излъжат.

          Сутринта стана рано, изкъпа се и дори не изпи сутрешното си кафе. Знаеше ли как ще го тестват?

          Двама бодигардове достолепно охраняваха излъскания  партер на сградата. Младо, симпатично, добре облечено момиче му се усмихваше приветливо на вратата:

          - Аз съм Миглена, технически секретар на Диагностичен център "Маджестик". Вие сигурно сте   г-н Парашкевов. Радвам се, че отделихте от времето си, за да се тествате при нас. Първо ще попълним един формуляр, чиста формалност.  Той е десетина страници, но аз ще ви го преразкажа, за да не губим ценно време. Нарича се „Информирано съгласие”. Подписвате се, че сте информиран за същността на процедурата, че давате съгласието си да бъдете тестван и, че ще заплатите стойността на това тестване. Не се притеснявайте – няма да ви вземаме кръв, разбира се! И няма да боли.

          - Но аз изобщо не знам за какво става въпрос.

          - Разбира се! Сега ще ви обясня всичко. Чували сте навярно за гениалния учен и изобретател Никола Тесла.

          - Да, доколкото си спомням от физиката, той беше изобретил асинхронния електродвигател, индукционната бобина, луминесцентната тръба…

          - Точно така. Той е конструирал много полезни неща, без които днес не можем, но едно от най-важните му открития е в областта на електромагнитния резонанс. Накратко, той установява, че всяка жива клетка трепти с точно определена честота, характерна единствено и само за нея. След неговата смърт  записките му мистериозно изчезват. Но се оказва, че не са безвъзвратно изгубени, защото в последните години се появиха много устройства, работещи на този принцип, каквато е и нашата апаратура. Но… предлагам да не губим повече време. Моля, подпишете тук и ще ви заведа да видите нагледно как функционира всичко!

          Въведе го в полутъмно помещение, където на голям екран бързо се редуваха графики, формули и диаграми, а неразбираем глас разпалено обясняваше нещо. Зад бюрото, пред голям компютър седеше перфектно облечен млад мъж и се усмихваше делово. След като се ръкуваха, той посочи стилното кресло в центъра:

          - Моля, седнете! Отпуснете се! Сега ще ви поставя нещо като каска. Тя е свързана с десетина цветни проводници. Мозъкът ви трябва да бъде в пълен покой. Сега погледнете екрана. Това е вашият мозък. Червените петна са зоните, натоварени с решаването на вашите житейски проблеми. Те излъчват електромагнитни вълни, които нашето устройство улавя, измерва и анализира. После се подават на компютъра, който ни дава нужните заключения. А сега нека навлезем в сърцевината на вашия мозък, за да видим корена на вашите проблеми.

        Редуваха се пластове от неврони, докато накрая се появи черно петънце, което се движеше насам-натам.

          - Ето я причината за вашите проблеми! – възкликна изследователят, или какъвто беше там.

        Петънцето започна да нараства и да придобива контури, докато накрая се оформи като малко дяволче, което подскачаше и се кикотеше злокобно.

          - Но моля ви се! Това са пълни глупости! – възкликна Парашкев.

          - Да, това, разбира се е само компютърна графика. В действителност дяволът не е рогато и опашато същество, което рисуват в църквите. Дяволът, всъщност е вид отрицателна енергия!

         - Ама… моля ви се! Какви дяволи? В кой век живеем?

          - Господине! Това, че сте атеист не ви дава право да оспорвате принципи, които са се утвърждавали хилядолетия. Истината е, че дяволът съществува и работата му е да изкушава всеки един от нас! И когато се поддадем на изкушението, ние всъщност каним дявола „на гости” в нашия мозък. Ето това се е случило и с вас. Хайде, нека  го наречен обект. По-важното, обаче е как да премахнем  този обект? Единственият начин е като влезем в резонанс с неговата честота . Нашият апарат ще го накара да вибрира с все по-голяма амплитуда, докато накрая се пръсне, направо ще се взриви! И тогава вашият творчески потенциал ще се разгърне… Тогава вие ще станете гений!

           - Най-настоятелно ви моля да махнете тази каска от мен. Искам да се махна от тук! – изохка Парашкев.

           - Разбира се! Ние не задържаме никого насила. Ние ви показваме проблема и ви предлагаме решение – вие преценявате. Все пак, обадете се на секретарката за някои малки формалности.

          Тя поне се усмихваше.

          - Приключехме с  тестването. Отивам си! – опита се и той да бъде любезен.

          - Разбира се. Само, че трябва да заплатите една малка таксичка. Вижте, понеже апаратурата е супер скъпа и няма аналог в световен мащаб, тестването струва шест хиляди. Но ние сме на промоция и ви правим отстъпка. Ще заплатите само две хиляди лева.

          - Какво-о!? Вие сте луди,бе! Напълно откачени! Две  хиляди… Вие сте побъркани!

         - Вижте, господине – каза делово момичето, с още по-широка усмивка. – Документът, който подписахте  е юридически перфектен. Лихвите ще бъдат  убийствени за вас! Съветвам ви да си платите. Но... понеже виждам, че сте интелигентен човек, ще ви предложа сделка. Ставате наше рекламно лице и ние веднага ви опрощаваме 90% от сумата, тоест плащате само двеста лева. Но… при условие, че ни доведете двама души, които да тестваме. А ако ни доведете и трети човек – тогава ще получите паричен бонус, който никак не е за подценяване. Звучи фантастично, нали!

          - Ама, чакайте! От къде да намеря двеста лева? Какви хора сте вие, бе?

          - И за това сме помислили. Чаровното момиче на съседното бюро е представител на кредитна фирма. То ще ви даде нужните пари. Но… повтарям условието:  Двама души. Само двама!

         - Дяволски изчадия! – закрещя неистово Парашкев. Това привлече вниманието на бодигардовете, които застанаха от двете му страни.

          - Проблем ли имате, господине? – каза вежливо единият.

          - Как да нямам? Как да нямам! Тези тук искат да ме оберат!

         Тогава другият бодигард се наведе, хвана го дискретно за гушата и просъска в ухото му:

          - Слушай, ей, изрод такъв! Още една дума и ще те смачкам. Какво ми се прайш на…

          Парашкев се отпусна в креслото. Остана безмълвен дълго, безкрайно дълго…

          И когато всички решиха, че е получил инфаркт, той се размърда. Бавно бръкна в джоба си и извади своя телефон. Набра някакъв номер и неочаквано за всички заговори с някакъв луд ентусиазъм:

         - Пешо, ти ли си? Слушай ме внимателно! Имам невероятна новина за теб! Направо ще подскочиш до тавана като ти кажа! Открили са един страхотен диагностичен център. Нещо нечувано! Правят ти анализ на мозъка. Казват ти всички проблеми, всички слабости, всички грешки. И най-важното – дават ти готови решения! Дето никога няма да се сетиш… Въобще – променят ти характера!  Ама… няма какво да се чудиш, бе! Веднага те записвам утре за десет часа, че има страхотна опашка! Ще дойдеш ли? Ох, отдъхнах си… Как за какво? Ами… като ми показаха какъв чешит съм и… на какво съм способен… Направо… нямам думи! Е, госпожице? Добре ли го изиграх? Мога ли да доведа втория човек утре? За днес… просто нямам сили…

          - Ама, разбира се! – разцъфна отново милата усмивка на Миглена. - Утре и без това трябва да дойдете, за да ликвидираме дяволчето във вас. Ще ви струва само петстотин лева. И забележете -еднократно!

          - То нека ми стои – усмихна се за пръв път Парашкев. – Понякога ми върши чудесна работа…

© Дянко Мадемов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??