15 авг. 2019 г., 23:02

Муза 

  Проза » Другие
494 2 4
1 мин за четене

Седя блажено на пластмасов стол, и в щастливо предвксусие наблюдавам кръгчетата лук, изпускащи дим от скарата. След сравнигелното литературознание и дескриптивната геометрия, печеният лук ми е най- любим!. Потоци ендорфин, допамин и серотонин клокочат из телесните ми вододели, а животът е прекрасен!
Изведнъж предният ми сингуларен кортекс надава аларма за тревога. Усещам нечие присъствие, току зад лявото ми рамо. Извръщав се - млада, красива жена, в очите й разчитам претенция. Какво ли ис...
- Е яа а е оааш а оите и иикти! *
Ново 20, че и 30!
- Извинете, познаваме ли се отнякъде?
Уж случаен полъх донася до носовете ни порция лук на аерозоли, което моментално кара всичките ми назални рецептори да сигнализират на мозъка ми, че е време за слюнчене. Та обаче сбърчва гнусливо нос и изгъгва:
- Оаиео! **
Изглежда ядосана. А някой пита ли ме мен, дето се налага да взимам уроци по марсиански! Изведнъж тя изплюва нещо в шепа, хвърля го дискретно в кофата и заявява:
- Аз съм личната ти муза, и съм възмутена и разтревожена на какви долни инстинкти се поддаваш!! Печен лук и вдъхновение - това е скандално, това е оксиморон, това е началото на Края, това е...осъзнай се!
Известно време я гледам право в очиге. Тя прави същото, без да отмести поглед. Ставам, обръщам кръгчетата лук, на скарата, след което отивам до кофата. Най- отгоре се мъдри току- що изплюто, недоъвкано парче сланина. Ей сега ти разкатах играта, мамка ти!
Нея обаче вече я няма. Не е очаквала, че я познавам толкова добре. Да е жива и здрава, и дано попадне на чонек!
Взимам парчето сланина и го мятам на скарата - като мине през топлинна обработка, нищо му няма. А и как си отива с лук...
Потоците ендорфин, допамин и серотонин стават пълноводни. Залезът се отразява в тях, цвърченето на сланината подема двуглас с лука.

__________________________________________

* - Не трябва да се подаваш на долните си инстинкти!
** - Отвратително!

© Илиян Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Е, щом лирическият си избира инзвънземна муза, какво друго може да очаква, освен да не се разбере с нея и тя да отлети.
  • От телефона, да. А сланина е нещо от нещо, което все още не е хванало нищо от свинските болести.
  • Музи всякакви, ама обикновено са шантави и своенравни. И ако може със звездичка обясни какво е сланина, 'щото след сегашния погром над прасетата след време сигурно няма да знаят значението на думата.
  • Това е, меко казано, научно ненаучно експериментиране.. Това с коша и сланината...Не съм гнуслива, ама сега, като мажа скарата все за това ще се сещам. За лука, слюнче отделянето ми заработи и на мен. Това от телефона ли го писа, защото има технически сменени букви. Не можах да разбера само, колко е готина Музата?
Предложения
: ??:??