ДЕСЕТИЯТ
Антонио усети, че опипват чатала му, докато го носят, но нямаше сили да помръдне. Тези хора говореха някак странно, но в ушите му звучеше като музика. За първи път установяваше физически контакт, за първи път долавяше други гласове, освен своя.
Последният глас беше женски. Пуснаха го на твърдата земя, някой повдигна главата му и усети как течността потича в гърлото му. Задави се.
Антонио най-после успя да отвори очи. Над него бе наведена млада жена, с тъжен, самотен поглед. Ароматът на кожата ѝ проникна в ноздрите му, в съзнанието, и остана там.
Гласът ѝ беше плътен и нежен, с меко “р”, заоблено като речно камъче. Каквото той не бе виждал, но вече чувстваше и долавяше много неща, не само със сетивата си. Душата му сякаш се пълнеше, стояла празна толкова години.
Зоя отклони тревожно глава:
Преди някой друг да се обади, Антонио каза по-уверено:
Стана му смешно, щом тя погледна пращящия огън и рече:
За човек, който бе опитвал само каша, това кръгло и кораво нещо изглеждаше странно. Зоя видя недоумението му и отхапа от плода, да му покаже как става.
Антонио само посочи с ръка, защото устата му бе открила пътя към рая, а сладък сок се стичаше по гърдите му. Всички от племето проследиха ръката, макар да знаеха, че сочи към Храма. Воцлав беше доволен:
***
Антонио се окопитваше бързо, благодарение на вниманието на Зоя. Племето се движеше по-бавно заради него и често почиваха, но бяха спокойни. Така той имаше възможност да разглежда.
Цял един свят стоеше пред него и чакаше да бъде опознат. Всичко го удивляваше. Никъде не липсваха пиксели, птички пълнеха слуха му с песни, горите шумоляха успокоително, а въздухът ухаеше на свежест. И на аромата на Зоя, когато се приближеше повече до него.
Мускулите на краката го боляха, особено сутрин, но той не се оплакваше. А вечерите му бяха любими, когато всички сядаха край запаления огън, разговаряха за обикновени неща и опитваха всевъзможни вкусове, създадени от сръчните ръце на Марина и Естел.
Антонио научи за правилата в света, разбра, че за да бъде част от племето, трябва да намери своето място, да помага по някакъв начин. Тук нямаше гости, всички трябваше да имат принос, за да оцелеят. Дори механичните уогита имаха свои задължения.
Щом погледнеше машините, той се сещаше за предишния свят, от който бе избягал. Там всичко бе подредено и ясно, а тук беше диво и различно. Там Мирейн го посрещаше със “Здравей!”, тук Зоя му казваше “Добро утро!”
Тук беше по-хубаво. По-истинско.
***
На четвъртия ден от пътуването си срещнаха още хора. Нов мъж ги чакаше по пътеката, която само Трак и Нбуле виждаха.
Всичко изглеждаше спокойно, но ръцете на мъжете лежаха върху пушките. Антонио не схващаше какво се случва. Бе разбрал за сегите, но още не знаеше какво е да мразиш някого.
Изостана по-назад, наблюдавайки внимателно. Зоя стисна ръката му, сякаш го възпираше да не направи нещо. Неприятният мъж зацъка с език:
Франко не показваше емоции:
Исмаил не се стърпя:
Мъжът се засмя:
Антонио усети раздразнение от грубото поведение на човека и огромен прилив на неизвестна енергия го тласна напред:
Усети колебанието отсреща и натисна повече:
Не разбираха ясно какво им говори и това беше целта, да ги обърка и респектира с непознати думи. Но бяха впечатлени. Мъжът се отмести от пътя им, давайки някакъв знак към дърветата.
***
Каварите бяха изумени от поведението на новия си спътник. Франко пръв го разпита, докато изравяха скрития си багаж:
Антонио се усмихна:
Зоя повика:
Антонио се зачуди, приближавайки към нея:
имена. Сметнах, че Тони е най-подходящо от Антонио.
Тя се усмихна. Той също. Девойката протегна ръце:
Да те прегърне някой, е като да се потопиш във вода. Тялото ти олеква, съзнанието се очиства от мрака и изплуват само приятните чувства. А този човек пуска корените си в теб и вече завинаги носиш частица от него, която те топли и те дърпа обратно към ръцете му.
Понякога не смееш да се пуснеш, за да не се удавиш. Понякога потъвате заедно, давайки живот един на друг. Понякога се отделяте, но сърцата остават прегърнати. И никога след това нещата не са същите, защото, като прегърнеш, вече си направил крачка напред.
Воцлав стоеше неподвижен отстрани и ги гледаше, а лицето му не изразяваше нищо. После мълчаливо продължиха да товарят уогитата и племето пое по пътя си на север.
Към планините.
© Венелин Недялков Все права защищены