28 апр. 2023 г., 11:54

 Неканената - 2 

  Проза » Рассказы
406 5 16
Произведение от няколко части « към първа част
3 мин за четене

            Нощта беше кошмарна. В главата ми беше пълен хаос. Страхът се беше просмукал  у мен и в съня ми. Събудих се рано сутринта напълно объркана от луди сънища. Дълго стоях под душа и се надявах всичко да съм отмила. Тръгнах към службата, но после ми хрумна да мина през църквата.

         В църковният двор ме посрещнаха вековни чинари, отрупани със зеленина. В градинката се кипреха червени, жълти и бели лалета. Иглика на туфи грабваха окото. Пролетта се беше развъртяла във феерия от цветове. Не беше време за умиране… - това ми мина като бърза мисъл през главата.

        Защо се сещам за Бог само в тежки моменти? Дали ще ми помогне в молитвата към Него? Защо само когато съм отчаяна искам Бог да помогне?  Задавах си въпроси и ме хвана срам… сконфузих се, че е нахално да искам благоволение…Вярвам в Бог, но ходя рядко в храма. Не съм ревностна християнка…Но вярвам, че Той може да помогне / когато иска /… и че всичко е драснато от него…

         Влязох в предверието на църквата. Една старица ми продаде свещи. Застанах пред иконата на Божията майка и вперих очи. Помолих се. После застанах пред Бог. Сините му очи ме гледаха изпитателно…Помолих се и на него да помогне и спаси сестра ми.

         Тръгнах си от храма. Не бях успокоена. Напротив. Чувствах се като нахална досадница…

        Пред църквата опърпана циганка протегна мръсната си ръка. Отворих портмонето и извадих монети. Дадох й. Тя ме благослови и пискливият й глас закънтя у мен…Бог да те поживи… Бог да те… Богггг…

        Добих  някаква сила и кураж. От една циганка…Беше искрена и благодарна на няколко монети…Колко му трябва на човек…

         Писах на сестра ми:  Успех! Целувки! И бързо да се събудиш от упойката! Обичаме те!

         После се прекръстих и помислих Бог да те помилва!

        Цял ден се притеснявах.

       Часове се занизаха…цък..цък…цъккк….Бавно и мудно. Хвърлях нетърпеливи погледи. Търпението не е силната ми черта. Сложих един валидол под езика. Разтопи се, но не почувствах нищо, освен хлад. Стана ми ледено в душата. А пръстите ми лепнеха от пот. Вторачвах се в компютъра, но не можех да се съсредоточа. Колежките влизаха в стаята ми и непрекъснато ме питаха нещо. Едва си събирах ума, за да отговарям…

           През почивката седнах в парка. Гледах как един синигер кълве трошици. Беше бърз. И много лаком.

        Погледнах часовника. 14 часа.

  Почнах да си мисля за мозъчната операция…пред очите си виждах хирургът със зелената престилка, апаратури…сестри…

        Какво ли става? Дали всичко е наред?

       Чаках и чаках…да ми звънне зет ми…с новини…

     Взех още един валидол.

      Търпението ми се изчерпваше…нервите ми подскачаха…

      Исках да изкрещя…или да разбия някоя ваза… но въпреки това си мълчах…

         В 15 часа телефонът ми зазвуча. Разтуптяна и със свито от напрежение сърце аз  видях, че е зет ми. Прилепих телефона и го  чух:  Светле, операцията е минала успешно…След час влизам при нея като придружител.

  Успях да извикам:  Бравоооо! Много се радвам!

   Камък ми падна от сърцето. Ще живее! 

   Когато е на косъм, животът е съкровище...

   Бях много щастлива…

 

…………………………………………………….

         На другият ден тя започна бавно да се възстановява. Беше добре. Нямаше температура И аз имах вяра, че е прескочила трапа…

            Но през нощта нещата се промениха.

                           Сестра ми изпадна в кома…

 

                        Следва…

© Tаня Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Тъжно е, че сме безсилни...
  • "Когато е на косъм, животът е съкровище"!!! Но защо само в такива моменти го оценяваме??? И аз съм като теб – "Вярвам в Бог, но ходя рядко в храма". В труден момент и аз бих се запитала достойна ли съм да застана пред иконата срещу синия му поглед и да го помоля за помощ... Тъжно е безсилието ни, Таничка...
  • Поздрави, момичета!
    Благодаря, че сте на моята страничка!
  • Тук съм, Танче. Стискам палци всичко лошо да отмине.
  • Изчетох двете части с притаен дъх... Трудно се разказва нещо толкова лично и болезнено... Ще следя! Надявам се и се моля за хубав финал! 💖
  • Прочетох със свито сърце, но вярвам, че Бог е бил със сестра ти и с теб! Стискам палци!
  • Сагата продължава...
  • Тъкмо си казах "браво" и в следващия миг "оооох" и "защо?" Зная, че не ти се говори, но...ще чакаме по- добра вест...Дано!
  • Благодаря!
  • следя, Танче!
  • Следя, Таня! ❤
  • Благодаря ви!
  • ♥️
  • Трагедия, трудно се преживяват такива случаи. Тежък разказ. Дано да се тръгне към подобрение, но ми се струва, че ще е зле!
  • .....
  • Напълно си права, търсим го тогава когато имаме нужда от него.
    Вярно си предала душевните страдания, и накрая борбата за живот продължава...
Предложения
: ??:??