3 июн. 2022 г., 00:15

Последната годеница 

  Проза » Рассказы, Фантастика и фэнтези
933 6 19
3 мин за четене

 

 

Кралят седеше отпуснат на трона, бездиханен, потънал в тишина. Приличаше на смъртно уморен. Нямаше сили да отвори очи. Чакаше я. Поредната му годеница. Вече не го интересуваше дали е красива. Важното беше да е млада. Жизнена и от знатно потекло. Държеше  на качеството. Предишните не оцеляха дълго. Крехките им тела не издържаха на неговия глад. Вече не помнеше броят им. Купуваше мълчанието на близките със злато. Мъката беше скъпа, но неговите съкровища бяха безкрайни. 

Защо се бавеше? Предполагаше, че вече никой не желае да даде дъщеря си за кралска годеница. Около престола витаеше много смърт. А смъртта поражда страх. Всеки знаеше, че един ден ще умре, но избягваше да мисли, че на това е обрекъл детето си.

Той като крал-вампир само ускоряваше процеса. Беше чест да издъхнеш под неговите устни, а не от болест или гнусна старост. По лицето му пробяга лека усмивка, която го направи демонично красив. Но очите му останаха затворени. В тях  криеше мъртвата си душа. Унесе се.

Сепна се, когато усети тихи стъпки, шумът на скъпа коприна и ухание на живот. Най-накрая. Беше вкочанен от глад.

-        Приближи се до мен, дете – промълви той и вдиша прекрасният аромат на новата си годеница. Не бързаше да я погледне. Искаше да я усети с другите си сетива. Не го интересуваше коя е. Плащаше щедро, наказваше жестоко и знаеше, че никой слуга не би го измамил.

Според етикецията тя коленичи в краката му. Подаде малка ръка с остри нокти. Той я хвана и се наведе да я целуне. Така би си помислило всяко момиче, но не и това. Когато заби зъбите си в нея тя не извика. Гледаше го с омраза. Кралят пиеше като обезумял. После неочаквано спря. Започна да проумява, че има нещо странно. Момичето не пищеше. Вкусът  в устата му беше друг. Може би демоничен или  нещо по-ужасно..смъртоносен.

-        Ти..ти..си като мен. Създание на мрака. – гласът му гъгнеше.

-        Не драматизирай толкова. Аз съм  само последната ти годеница.

Кралят я гледаше изумен. Беше измамен най-подло. Кой си беше позволил да му доведе това чудовище?  Съжали, че не я погледна по-рано. Такива очи не притежаваше никоя смъртна.

-        Ти и аз  сме чудовища на този свят. Но знаеш ли  дори в мрака има светлина. Един ден тя побеждава макар, че е само искра като мен. – прошепна годеницата му.

Изправи се прекрасна и надменна.

-        Ще умра.  – осъзна той.

-        Разбира се. Затова съм тук. Привлече ме смъртта около теб, кралю. Играта свърши. Толкова невинни жертви…Толкова жестокост и безкраен глад. Беше неизбежно да не те посетя. Никой не подозира за мен. Невероятно е нали?

И тя си тръгна  с падналия мрак. Една мрачна светлина носеща  възмездие и покой. На рамото й кацна гарван - тих като смъртта.

 

 

 

© Катя Иванова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря. И друг път си ми го казвала.
  • Хубаво пишеш!
  • Ами в живота доста мутри изпотрепаха други мутри. Като го писах накрая това си помислих.
    Благодаря ти, Роси! Приятна вечер🌹!
  • Казват, че едно зло може да бъде унищожено само с по-голямо зло! Не ми се иска да е вярно, но понякога в живата е така. Много ми хареса, Кате!
  • Тони, ами да се надяваме.
    Благодаря ти.
  • Де тоз късмет - да се избият злите сили!
  • Здравейте, приятели! Благодаря ви на всички, че сте прочели и споделили своите впечатления. Нормално е всеки да има свое мнение и дори да е различно от моето. Живота би бил ужасно скучен ако всички мислехме еднакво.🙂 Много приятно ме изненадахте, защото не очаквах, че ще се хареса. Публикувах го защото обичам мрачните персонажи и го написах за собствено удоволствие. Борбата между доброто и злото е вечна и безкрайна като живота. Поздрави на всички! 🌼
  • Така е, Кате и смъртта не е непременно физическа.
  • Всеки си намира майстора.
  • WOW 🙂
  • Поздравления, Катя!!! И благодаря!
  • ..."демонично красив"...
    Този свят е дяволски красив, но...все някога илюзиите умират!
    Поздравления, Катя!
  • Готина история !
  • Страхотна история! Всеки си намира майстора. Или майсторката
  • Много силна история. Еднаквото, мотивирано по различен начин дава различни резултати, това си помислих, и не само. Поздравления!
  • Хареса ми.
  • Чудесен финал! Унищожавайки по нещо у другите всъщност унищожаваме себе си!
  • Браво, много чувствен разказ...Разтълкувах го по-иначе,... като приказка в съвременен вариант
  • Отмъщението за отнемащия живот е отнемане на живот, но това не е възмездие и покой.
    Възмездието е от другаде и той ще го открие после и няма да му донесе покой.
Предложения
: ??:??