8 сент. 2014 г., 17:27

Предупреждението 

  Проза » Рассказы
569 0 7
1 мин за четене

ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО

 

 

            Мозъкът му обработваше трескаво тази идея, когато стъпи на пешеходната пътека. Току що беше прочел съобщението за конкурс за кратък фантастичен разказ и мислено чертаеше сюжетната линия: нещо за свършека на света, за пророчествата, предупрежденията, поличбите за неизбежен край.

По-скоро чу, отколкото усети удара и ускорението. Покрай него бясно препуснаха стоманеносивите стени на тунела и все по-близка и ярка ставаше светлината отпред. Чувстваше се някак си все по-леко, по-радостно и благодатно, когато чу Гласът и Словото:

- Не, ще трябва да те върна, за да си довършиш разказчето, дано този път чуят предупреждението Ми, че в тази нескончаема борба за власт, печалба и пари, победени ще са всичките.

            И тогава се появи и започна да нараства болката: тъпа, после остра, раздираща, нетърпима. Пред погледът му в мъглата изплуваха неща, а нещата полека взеха да придобиват контури и цвят. Пръстите на една ръка преминаха пред очите му и го освободиха от кислородната маска. Въздухът миришеше остро на болница, а при издишането устата му издаде хрип и стон.

            След седмица го посетиха децата му. Донесоха му цветя, плодове и 9-ет инчов таблет. Същата вечер, превъзмогвайки болката започна да въвежда: „Мозъкът ми обработваше трескаво идеята за кратък фантастичен разказ, когато стъпих на..."




© Лордли Милордов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Няма да пея, а ще бия, Надя, ако и да не е Богуугодно!
  • Ех, Милорд!Като ми пееш,Пенке ле,кой ли ми те слуша...
  • Много си права, Вики! Аз смия рядко спазвам прдупредителните знаци и затова се самоопредлям като грешник, но ми се иска по-малко до са хората като мен

    Ласкаеш ме , Дани
  • По-лесно е да измислим предупреждение, отколкото да го забележим, когато е отправено към нас
  • Ииии...сега е наред краткия фантастичен разказ
    Няма да казвам "много си добър", че твоите критици да не ми прегризят вратната жила
    Ама си е чиста истина!
  • С малко думи могат да бъдат казани много неща, и по-ярко да се откроят акцентите,Eia, затова предпочитам късите форми.
  • "...в тази нескончаема борба за власт, печалба и пари, победени ще са всичките."
    Какъв ти фантастичен разказ за свършека на света!... Та действието се развива сега и пред очите ни и ни въвлича като актьори...на собствената си гибел... Дали най-сетне ще разберем предупреждението и ще направим нещо за своето спасение?! Замислящ разказ, който засяга болезнена тема. Благодаря за предупреждението!
Предложения
: ??:??