23 февр. 2023 г., 10:07

Приказка за магарето, обявило се за цар 

  Проза » Рассказы, Сказки и произведения для детей
271 3 9
2 мин за четене

Имало едно време в гората магаре. Какво прави там – въпрос, на който и то не могло да отговори. Обаче – било в гората. Сиво, дългоухо, глупаво, убедено във величието си – най-великото магаре в гората.

Един ден решило, че е скучно само да пасе и рита по муцуните гладните вълци. Не било това делнично занятие за велико магаре като него. Пък и тръните – вкусни, ах, колко вкусни – не отговаряли на същността му. Не било подходящо такова супергениално, неповторимо, единствено магаре да се храни само с треви и магарешки бодили. Да не е откачило веганче, я…

Точно тогава през гората минал заблуден керван. Каруци, камили, слонове – да, познахте. Циркът прекосил гората. И в бързането да напуснат дивите дебри, циркаджиите не забелязали как от последната каруца се изтърсил костюмът на клоуна.

А магарето го видяло. Разбутало с копито и зяпнало от възхита. Червени ботуши, лъскави гащи, риза с блестящи пайети, алено наметало, дайре като корона…

Царско облекло!

А кой носи подобни одежди? Правилно – царят…

Навлякло магарето костюма, нахлупило дайрето  и седнало на големия пън в средата на зелената поляна, в центъра на гората.

Минали няколко катерички, опулили се и, за всеки случай, се поклонили, преди да се скрият в близката хралупа.

Минали вълците, рекли си, че по-голям хищник от тях се е появил, подвили опашки и свърнали в храстите.

Минали таралежите, свили се на кълба и се отъркулили зад поляната…

Скоро гората знаела – имат си цар. Истински! С алена мантия, с властна стойка, с големи претенции…

Само зайчето не повярвало и отишло да види. То си било такова – скептично-убеждаващо се. Не вярвало, че зайкиня може да му устои, а след неустояването й, още повече се убеждавало колко право е винаги…

И през очите на неверието си видяло магаре на пън, увито в червено наметало и захлупено с дайре…

- Това е магаре, бе обитатели горски – рекло зайчето…

- Чшшшт – зашептяли стреснати животните, криещи се зад заобикалящите поляната храсти – Не виждаш ли – царски дрехи…

- Царски дрехи виждам, цар няма в тях – рекло зайчето и изскочило на поляната.

Магарето зачакало поредното преклонение, но зайчето подскочило, метнало едно текме във въздуха, улучило магарето по носа.

То изревало от болка и побягнало. След него завалели частите на клоунския костюм…

Е, така гората останала без лидер и цар…

Затова пък съседната се сдобила с водач. Защото вечерта магарето тихо се върнало, събрало дрехите и потърсило нова изява…

Важното е слепи поданици да има, магаре за лидер ще се появи…

 

 

 

 

 

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Много точно!
    Но има и демократичо избрани магарета...
    Поздравявам те.
  • Благодаря, Елке, Пепи, Скитнице!
  • Те, магаретата са много и слепотата е на ниво!
    Браво!
  • Моята планина е най-хубавата планина в целия свят. Най-хубавата гора в моята планина е моята гора. Май-хубавата поляна в моята гора е моята поляна. Най-хубавото магаре на моята поляна съм аз! Следователното аз съм най-хубавото магаре в целия свят!
    Дедукция, брат!
    Най-важните думи започват с П - политика, пари, порно, психиатрия... и так далье...
  • И все нови и нови магарета се нарояват! А слепите поданици все по-слепи стават!
  • Благодаря, Лидия, Силвия, Надя!
  • Да, ама горските жители са толерантни, политкоректни... Ценностите не с а това, което бяха. Слепи ли, заслепени ли са... Магарето реве и те реват...
  • Иначе магаренцата са много сладки. Имат и характер.
  • Браво! Бижу! Прекрасна приказка. "Царски дрехи виждам, цар няма в тях." "Важното е слепи поданици да има, магаре за лидер ще се появи."
Предложения
: ??:??