Наблюдавайки случващото се в Украйна, неволно си задавам въпроса - нима стратезите от НАТО и стоящият зад тях военнопромишлен комплекс на САЩ са толкова наивни, за да повярват, че с конвенционални средства тази война може да бъде спечелена. Вероятно разчитат, че в Русия ще се отприщи вълна от недоволство и руския генералитет ще свали Путин от власт. Реално погледнато подобен сценарий е възможен, но да се залага единствено на него е вычурно. С рязко увеличаващата се военна помощ за Украйна Запада предизвиква единственият възможен отговор на Путин - ядрен удар върху Украйна. Къде и как ще се случи това предстои да видим. Явно Путин залага на подобна възможност като на последна крайност. Защото осъществявайки подобен акт той наистина ще се превърне в чудовище за целия свят. Никой не би оправдал подобно действие. От друга страна възможностите на Путин да се пребори и постигне целите си с конвенционални средства застрашително намаляват. С войната в Украйна той заложи на карта, както своя живот, така и на цялото си обкръжение. Всяко забавяне на ядрения удар върху Украйна крие рискове от метеж в Кремъл. Затова си мисля, че точно в този момент Путин и тясното му обкръжение почти са се решили на този отчаян ход. Ако подобна заповед бъде дадена, то това ще е краят на Украйна. Ще е край и за надеждите на Запада да постигне целите си. Наистина Русия ще постигне победа, но тази победа ще е Пирова, защото ще е с цената на тотална дискредитация на Кремъл пред световната общност. От друга страна, погледнато чисто шахматно, времето работи срещу Путин и той няма начин да не осъзнава това. И така, очаквам ядрен удар върху Киев. Една ужасяваща и необратима стъпка, наложена от жестоката логика на войната.
© Младен Мисана Все права защищены