11.09.2022 г., 9:03 ч.

Ще има ли ядрен удар над Украйна? 

  Проза » Рецензии, анализи, критически статии
494 4 9
1 мин за четене

Наблюдавайки случващото се в Украйна, неволно си задавам въпроса - нима стратезите от НАТО и стоящият зад тях военнопромишлен комплекс на САЩ са толкова наивни, за да повярват, че с конвенционални средства тази война може да бъде спечелена. Вероятно разчитат, че в Русия ще се отприщи вълна от недоволство и руския генералитет ще свали Путин от власт. Реално погледнато подобен сценарий е възможен, но да се залага единствено на него е вычурно. С рязко увеличаващата се военна помощ за Украйна Запада предизвиква единственият възможен отговор на Путин - ядрен удар върху Украйна. Къде и как ще се случи това предстои да видим. Явно Путин залага на подобна възможност като на последна крайност. Защото осъществявайки подобен акт той наистина ще се превърне в чудовище за целия свят. Никой не би оправдал подобно действие. От друга страна възможностите на Путин да се пребори и постигне целите си с конвенционални средства застрашително намаляват. С войната в Украйна той заложи на карта, както своя живот, така и на цялото си обкръжение. Всяко забавяне на ядрения удар върху Украйна крие рискове от метеж в Кремъл. Затова си мисля, че точно в този момент Путин и тясното му обкръжение почти са се решили на този отчаян ход. Ако подобна заповед бъде дадена, то това ще е краят на Украйна. Ще е край и за надеждите на Запада да постигне целите си. Наистина Русия ще постигне победа, но тази победа ще е Пирова, защото ще е с цената на тотална дискредитация на Кремъл пред световната общност. От друга страна, погледнато чисто шахматно, времето работи срещу Путин и той няма начин да не осъзнава това. И така, очаквам ядрен удар върху Киев. Една ужасяваща и необратима стъпка, наложена от жестоката логика на войната.
 

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ядрен удар по Киев ??? Напълно безсмислено . Украйна се управлява отвън, в Киев има само марионетки, които по всичко личи, че ще бъдат сменени ... Тази идея малко ми напомня за един доктор, който образно се хилеше на лечението на (вирусен) грип - ... 'Значи - седи си един вирус върху болния и си клати краката , а доФторите извадили ГОЛЕМИЯ топ и го стрелят с антибиотици 🙃' ... много по вероятно в този смисъл е западнярите да предизвикат такъв взрив ...
  • някой да е чул за осъден победител? независимо как и кого е победил...
  • Там - надали, ама за Британия и Полша не поел застраховки...
  • Благодаря за ценните коментари, за високите оценки и за Любими!

    Акеми, докато настъпи края на октомври ще се чувствам като читател на "Десет малки негърчета". Много ме заинтригува.
  • Пази Боже! Тази война не е само на Путин! Не вярвам да се решат на ядрен удар! Дано лидерите в Москва да проявят благоразумие!
  • Силно се надявам разумът да надделее и до това да не се стигне, но историята помни безумието на много лидери, довели до смъртта на милиони! Все пак, да се надяваме, на скорошен изход от тази глупава война!
  • Удар върху Киев ще бъде безкрайно глупав, защото ответният удар от САЩ ще бъде върху Москва. Ако има въобще ядрен удар, то той ще е върху Пентагона, не върху Киев. Освен това, фантастите отдавна са предвидили, че държавите на Земята ще продължат да воюват с конвенционални средства, без да използват ядреното оръжие, въпреки че го имат. Аз вярвам на тях, защото те обикновено са пророци за бъдещето. Орсън Кард например още през осемдесетте е предрекъл социалните мрежи...
  • Младене, моля се да се окажеш лош пророк. Защото това би било началото на Апокалипсиса. Или поне рискът от това е неимоверно висок. Надявам се Русия да не го допусне, изхождайки от историческия факт, че досега и двата пъти (в Япония и в Сърбия) когато е използвано ядрено оръжие, е било от САЩ, а не от Русия. Дано и сега здравият разум и човечността надделеят. За мен изходът е обществата във всички страни да излязат на масови протести с искане за спиране на военните действия и решаване на конфликта на масата на преговорите. Ако трябва с посредничеството на неутрални страни, на ООН или други международни институции... Благодаря ти, че повдигаш този съдбоносен за всички въпрос.
    И да не забравим да се молим! Не само на 14. 9. (както призова Папата) а всеки ден!
  • Спокойно, няма да се стигне до такива крайности. Стратегията на Путин е съвсем друга. До края на Октомври всичко ще е приключило. Повече не казвам, въпреки че мога.
Предложения
: ??:??