17 нояб. 2007 г., 12:34

Три истории с братовчедка ми (1) * 

  Проза » Юмористическая
2326 0 10
2 мин за четене

Моята скъпа, мила, обична братовчедка! Мими. Толкова е забавна, толкова е весела! Няма начин да е покрай вас и на втората минута да не ви разказва някоя от нейните майтапчийски истории, а вие да сте зяпнали с уста и да сте ококорили ей такива очи! Тя е аптекарка – от онези, които хем разбират много от занаята си, хем помагат на хората с всичко, което могат. Винаги съм се чудела на огромното й търпение, когато обяснява как да се мажеш с някой мехлем, или - как да пиеш сироп. Или пък – ще преброди планини, за да намери някое дефицитно лекарство. Често съм при нея, обичам да я посещавам, да си говорим, тя ме зарежда позитивно. И днес се отбивам, зная, че ще й бъде приятно, а на мен пък душицата ми ще се отпусне. Тя работи в Центъра за лекарствена информация, единствен по рода си в града. Точно съм се разположила и отпийвам от кафенцето, в Центъра се отбива един дядо – по дрехите му се познава, че е от селата. Видял той витрината, помислил, че е аптека и – право вътре. Изслушва го Мими – и разбира, че положението на бабата му хич не е добро – жената не може да приема лекарства през устата и затова тя му препоръчва да отиде в близката аптека и оттам да купи не хапчета, а супозитории. Написва една бележка до колегите си, като обяснява на дядото, че това са едни специални свещички. - Хайде, дядо, отивай по-бързо да ги купиш, че да не затворят аптеката! – подканя го тя на висок глас, защото дядото, освен всичко друго, и недочува. - Симпатяга! – смигва ми заговорнически тя. Забързва се дядото натам, през два магазина. След малко отново се появява – в ръце с опаковката супозитории. Влиза, ама се суети един такъв – изчаква вежливо братовчедка ми да свърши разговора по телефона. - Купи ли ги? А, точно тези, да! – взема Мими кутийката и я отваря, за да му покаже какво има вътре. Показва му супозиториите, той, естествено – гледа внимателно и кима. Стреми се да запомни всяка нейна дума. Но тази – супозитории – да го убиеш, не може! - Значи, дядо – започва братовчедка ми – казваш на бабата да измие дупето си и после ти й пъхаш една такава свещичка. И след това й казваш да легне, на всяка цена! - Значи – дъ съ умий, викаш – повтаря дядото след нея, гледайки я право в устата. - Даа – да се измие хубаво! - И после? - После – ти вземаш една свещичка и я слагаш на бабата в дупето – търпеливо повтаря Мими, като вече я напушва смях, гледайки на дядото физиономията. Аз ще се пръсна на хиляди парченца. Дядото наум преценява всичко, след което, запитва съвсем сериозно и съвестно: - А аз кога да ги паля?

Евгения Маринчева

  ----------------------

* Трите разказа са получили Поощрителна награда в конкурса "Очи за себе си - 2006"

© Евгения Маринчева Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Добреееееее!!!! Усмихна ме. Поздравче! Браво!
  • хахахахааааа, оле, жестоко =D =D =D
  • Хахахаха, не могааа...!!!
    Ще се пукна от смях!!!
  • Вилдан, най-хубавитя сълзи - от смях! Благодаря ти, много съм щастлива от този смях! И продължавай в същия дух!
    Иване, благодаря, че прочете!
    Деска, истина е бре! Смей си се на воля!
    Светлеее - хахахахахааааа - търпя критика, да.... за недовършения разказ Да не искаш да слагаш супозитории на някой домашен? И да го изстрелваш в Космоса?! Благодаря ти и аз за най-великото лЮкарство - смеха!
  • ))))))))
    Христо, а мен питаш ли ме... колко време мина от тази история, и винаги, като имам нужда от зареждане, се връщам към нея, и се смея ли, смея... дори и сама по улиците като вървя пак си се смея... шме вземат за луда някой ден ))))))
    Няма по-добро лЮкарство от смеха, така че - смей се!
    благодаря ти за смеха!
  • Добре де, ама много е лошо, че разказът е недовършен. Сега как да разбера кога се пали свещичката?!
  • Хахаха, е не е истина!!!
  • Бравоооооооо
  • Със сълзи се смях!!!
  • Е, Жени с последния ред ме запали. Още се смея.
    Поздравления!!!
Предложения
: ??:??