/по поредицата за Амбър на Зелазни/
На огромната поляна – почти стадион, се сражаваха двама рицари. Зелен и червен.
Кипеше страшна битка. Мечовете се сблъскваха, щитовете трещяха, копията отдавна бяха станали на трески и хитри овчарчета ги събираха като запас за зимния огън…
Изведнъж отгоре падна сянка. Грамадна ръка в зелена ръкавица вдигна нависоко рицаря със зелен плащ. Да нанесе удар отвисоко по червения. Който, обаче, също полетя във въздуха – гигантска ръка в червена ръкавица изравни позициите…
В този момент отгоре се появи още по-голяма ръка, украсена от пръстен със зелен камък. Но зад облака излетя друга чудовищна ръка – украсена от пръстен с червен диамант…
Ръцете се сборичкаха. По-дребните – явно куклени, се отпуснаха, а рицарите-марионетки направо се сринаха на земята…
Над облаците две още по-гигантски глави се спогледаха. Да продължат ли сражението с куклите и кукловодите или да си починат малко?
Щото – все тая. И двете глави бяха на раменете на един великан, разиграващ си битките…
Погледнаха към третата глава на раменете. Тя се прозина:
- Скука, братчета! Я да оставим избора на късмета, а ние да дремнем… Който и да победи – все наша марионетка е, нали? Важното е шефът да е доволен от играта…
© Георги Коновски Все права защищены
Именно - за Амбър.