1 сент. 2021 г., 18:30

Вещицата и златната рибка 

  Проза » Рассказы, Сказки и произведения для детей, Юмористическая
1121 10 20
4 мин за четене

 

 

Оглеждала  се баба Яга в своето старо и пукнато огледало и стигнала до заключението:

 

  - Явно съм дебела щом не ми върви в любовния живот. Няма какво друго да е. Все още съм млада и красива.

 

Речено-сторено. Вещицата започнала безмилостна диета в името на любовта. Гладувала няколко дена, пила само вода, хрупала салата от коприва  и започнала да гледа на кръв. Избухливият  й нрав станал още по- взривоопасен. Постоянния глад я карал да мрази живота и всичко живо около нея. Една нощ вярната й приятелка – жълтата змия  напуснала къщата като се настанила на поляната под един камък. Двата влюбени паяка си направили ново жилище близо до кокошите крака. Страхували се да не станат жертва на някой глупав порив за почистване на прашасалия таван .

Разбрала вещицата, че само с треволяци не се живее и решила да си наруши режима. Грабнала тигана и хукнала към близката река. Нали била магьосница, бързо хванала една  рибка.

 

   - Ох, как ще те изпържа и ще те полея с чаша бяло вино! – размечтала се баба Яга.

 

   - Не ме яж, Могъща! Аз съм златна рибка и изпълнявам желания.

 

   - Как ще си златна като си зелена като тревата?! Я не ме лъжи! – скастрила я вещицата. Студените й очи гледали изпитателно и пресметливо.

 

   - Още съм малка и затова не съм златна. Но мога да ти сбъдна едно желание. Само ми сподели. – заобяснявала рибката.

 

   - Искам... искам да съм слаба, елегантна и грациозна. – промърморила баба Яга.

 

   - Това не мога да го сбъдна, защото ти си слаба, елегантна и грациозна. – заявила с мазен глас  новоизлюпената  магьосница.

 

   - Я не ме ласкай!  С фалшиви комплименти няма да се спасиш. – разфучала се баба Яга. Нали все била гладна, търпението изобщо не било от силните й качества.

 

   - Извинявай, Могъща! Пожелай си нещо друго. – проговорила умоляващо рибката.

 

   - Искам този, който ме обича и аз обичам  вечерта да прекрачи моя праг. – заявила вещицата.

 

   - Така да бъде. – въздъхнала тъжно тя.

 

   - Ако  сбъднеш желанието ми сутринта ще ти даря свободата. – обещала баба Яга, ала в очите й проблеснал злобен пламък.

 

Като  намек каква съдба я очаква вещицата сложила зелената рибка в една тенджера с повечко вода и два сурови картофа.

Вечерта дошла бавно и тягостно. Вещицата се разхождала нервно из малката си стая хвърляйки гладни погледи към тенджерата. Рибката кротувала омърлушена и тъжна.

Точно в полунощ вратата на дървената къща се отворила. На прага стоял дядо Яго с огромен поднос от  ухаещо печено глиганче с лимонче.

 

   - Любима моя, това е специалният ми подарък за теб. Вече не ме интересуват изящни самодиви и палави дриади. Ти си единствена ми любов.

 

Магьосницата онемяла от изненада, щастие и безумен глад.

 

   - Ще си хапнем и пийнем както в доброто старо време. Не се притеснявай за фигурата си. – подхвърлил лукаво нейният възлюбен.

 

В последният момент  баба Яга се усетила и хлопнала капака на тенджерата. Златната рибка потънала в мрачна тишина и само предполага какво се е случило. Всъщност за нея най-важното било, че ще живее.

На другия ден рано сутринта дядо Яго се отправил с тенджерата към реката.

 

   - Благодаря ти, благодаря ти...викала зелената рибка, плувайки щастливо.

 

   - Голяма си късметлийка, нали знаеш? – подсмихвал се магьосникът.

   - Нито си златна, нито изпълняваш желания, но спаси кожата. Благодари на гарванът –вестоносец, който ви е подслушал, а после ми докладва всичко. Понякога и от клюкарите има полза. – намигнал й дяволито дядо Яго.

 

Ако някой ден се отбиете в Черната гора и решите да утолите жаждата си  в близката река не бързайте. Ако видите зелена рибка помолете я да ви сбъдне някое съкровено желание. Може пък да се окаже наистина златна.

 

 

 

П.П. Приказката е написана по картината на stormwatch (Христо Ангелов)

Риба за обяд /вдъхновено от Бош/

 

https://otkrovenia.com/bg/kartini/riba-za-obyad-vdyhnoveno-ot-bosh

 

 

 

 

 

 

© Катя Иванова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Един път да има полза и от клюките.
    Поздрави, Блу!
  • 😊 Малко клюки и много любов - така се спасяват животи.
  • Благодаря ти, Таня.
    Поздрави!
  • Хубаво написано!
    Поздравления!
  • Благодаря ти, много! Една умна жена никога не би отказала печено глиганче с лимонче. 😉😄
    Моята героиня е от умните жени.
  • Изкефих се. Явно любовта и при двата пола/и при вещиците даже /все по храносмилателния тракт се движи.
  • Здравейте, момичета! Героинята ми е късмелийка в любовта. Да й за види човек.😄😄Благодаря ви!🙂 И на мен ми беше смешно когато я писах.
  • Присъединявам се към коментиралите преди мен! Супер приказка Усмихна ме
  • 😀😀 Ей, късметлийка е баба Яга. Хем млада и красива, хем и грациозна. Много готина приказка, Катя!🙂
  • Благодаря ти, Миночка! 🙂
  • Много разтоварващо, приятно за четене! Хареса ми!
  • Благодаря ти, Зигфрид! Приятно съм изненадана. Не очаквах голям интерес, защото приказките май не се четат много.
    На мен клюкарите са ми неприятни, а тук ги похвалих.
  • 🤣🤣🤣 “понякога и от клюкарите има полза” 🤣🤣 много харесах!
  • Здравей, Пешо! Дядо Яго е старата любов на моята героиня. Имам цяла поредица за баба Яга. От зимата не бях писала за нея и ми липсваше. Благодаря ти.🙂

    Благодаря ти, Миг! Много мило.☺️ Радвам се.
  • Александър Дюма-баща е казал: "Cherchez la femme" , но ти по елегантен начин доказа че проблемите се решават с :"chercher l'homme"! Мнооооооооого ми харесва как разказваш! Благодаря!
  • Благодаря ти, Емо. Само да уточня, че това не е пародия, а самата истина.
    Гарванът ми разказа всичко. При него тайни няма. 😊
    Здравей, Ина! Сигурно баба Яга пак ще си развали фигурата, но пак ще е в името на любовта. Важното е, че дядо Яго не е претенциозен.😉 Благодаря ти.
    Здравей, Христо! И аз ти благодаря за добрите думи и за вдъхновението. Ами рисунката ти много ми хареса! Младичка си я нарисувал и не е плашещо грозна.😊
    Явно и ти си добър кулинар, а това означава, че си опасен.😉
    Здравей, Наде! Радвам се, че съм те разсмяла, защото не е лесно и не винаги се получава. Благодаря ти. А която жена живее с майстор на ребърца само може да си мечтае да е елегантна като баба Яга.😊
  • Ооох, Кате, ще ме умориш от смях! Баба Яга наистина е на диета, дядо ти Яго преди половин час „цъфна“ с печени ребърца... Иии комшийката Весна рече:„Да нямате гости? Видях мъжа ти пред пекарната“. Едно към едно!
  • Много ти благодаря за жеста ! Никой досега не ми е посвещавал произведение или не се е вдъхновявал от мое такова.
    Супер се е получило! Аз пък още утре мисля да поотскоча до Черната гора. "...млада и красива", "Слаба, елегантна и грациозна". Мммм, звучи като Баба Яга точно мой тип .Айде, вече метнах едно глиганче във фурната (преди малко го погледнах- почнало е да прави хрупкава коричка, още 15-ина минутки и е готово). Нямам лимон, ма мисля, чи и лимонтузу шъ свърши същата работа :D . Бутилка вино- може би "Меча кръв" (някак по-горско ми звучи ). И миди. Мнооого миди (разправят, че били нещо като афродизиак :D ). Та така, де. Заминавам! После, дет' се вика- три дни яли, пили и... (многоточието не го запълвам щото, такова- не е много подходящо за категория "Приказки и произвeдения за деца" :D )...
  • Хаха Все ги измисляш такива едни засукани Тъкмо си помислих, че ще дойде принцът на бял кон и тя ще го превърне в жаба за сто години, но твоят сценарий е супер , а и както казваш "Понякога и от клюкарите има полза" . И така Баба Яга отслабна.
  • Ах тази Баба Яга, каква палавница била! Браво! Интересна пародия.
Предложения
: ??:??