19 июн. 2007 г., 23:59

Заплатата в наденички и закуска с хоросан 

  Проза
1248 0 28
1 мин за четене

Заплатата в наденички и закуска с хоросан

Брат ми, който дълго време беше на трудовата борса, започна работа. Най-щастлива беше мама. Покани ни на кафе с мъжа ми и въодушевено започна: „Зетко, шуреят ти започна работа като боди в една фирма”. Поглеждаме я въпросително. „Бъркам ли? Нали така се вика сега на пазачите? Двадесет и четири часа ще работи, два дни ще почива. Се за три наденички ще изкара до края на месеца.” „Ти пък, бабо, всичко в месо обръщаш!” – мърмори мъжът ми. „Какво месо, бе, зетко, казвам ти, че за три наденички ще изкара към 90 лева.” „ Мило, - обаждам се, - нека преведа. Мама сигурно иска да каже, три надници...” И вече я чувам да продължава: „А снощи гледахте ли по телевизията за Кърджали? Ужас! Някакъв мъж не отишъл навреме при доктор и умрял. Много внимавайте!” „За какво да внимаваме, бе, мамо, ние няма да ходим в Кърджали?’ – казвам. „Ама нали ще ходите до Бургас.” „Да, де, ама не през Кърджали! Кажи най-после какво е станало.” – ядосвам се аз. „Как какво, ужасии! Предупредете и децата, че навсякъде ги има – и в тревата, и на плажа.” „О, мамо, явно са говорили за кърлежите!” „Да, де, нали ме разбрахте, случва се и аз да сгреша... - примирено се усмихва тя. – И да ви предупредя, не купувайте домати и краставици от пазара, че били пълни с нектари!” „Спри се, бе, мамо, нитрати се казва”. „Аз излизам! – изпъшква мъжът ми и става решително. А мама продължава: „ Светле, подай ми чантата, да не забравя, купих на децата по един хоросан за закуска!”
По телефона ми е по-лесно да си общуваме. Като ми звънне, оставям слушалката и само от време на време казвам: „Да, да, права си, маме!” Забравих да ви кажа, че тя е рускиня и аз много си я обичам понякога. Кога ли ще спра да превеждам какво е искала да каже мамето. С нея ушите ми винаги дават заето. Май ще научи български, ама друг път.



© Светлана Лажова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря ти мила Ванина!!!
  • Еххх смях се от сърце!Поздрав Светле!
  • Вили, Ангар и Сиянче, благодаря ви!!!
  • Хе-хе !!!
    Поздравления!
  • Най-сладко е да си говориш със лошо разбиращо "глухарче"!
  • Мери, Рико, Петинка, Белоснежке, Танче, Стами и Десита, разбирате ли, че ме правите щастлива?! Обичам ви и ще пиша за вас!!!
  • Хахаха, херосан, а?!....
    Ох, голям смях се смях! Давай все така, действаш ми прекрасно....!
  • Поздравче, Светле!!!Много весело разказче отново си написала!!!
    Твая мама очен харошая женщина
    Прегрътки и за двете !!!
  • Смях се от сърце!И си предствих сестра си.Тя е в Португалия от 17 години,но не стига че като си дойде тук говори ту български,ту португалски,но за тамошните и езикови фалове научавам от племенницата си и се смеяю посъщия начин.
    Но какво да се прави,приемаме си ги и обичаме такива каквито са!
  • Светле, Светле... не светнах, ами направо грейнах... да ме видиш как се смея!
    Гуш!
  • Боли ме корема от смях бе, Светлееееееее...!!!
    Уникума на сайта си ти!
    Прегръщам те, миличка!
  • Поздравления за забавния разказ
  • Ах, Светле, безценна си! Добре, че си ти и твоите разкази, та да ни оправят тъпото настроение от житейската проза. Благодаря ти и много усмивки!
  • Нинче, казвала ли съм ти, че те обичам?! Здравче, у нас е щур купон, за съжаление не винаги, разнообразяваме с леки скандали.
  • Какво съчетание на гени!
    Страхотна си !
    Продължавай да ни
    разсмиваш ...
    Ти си едно от най -добрите
    творения на българо-руската дружба !!!
  • Доли, и ти ме зареди с настроение! Смях се на твоя коментар, благодаря ти!!! Кити, я колко знаят възрастните хора! А аз се чудя защо толкова хора висят по спирките, а то каква била работата. Пък аз мислех, че чакат градския транспорт. Като съм проста...
  • Добро утро, Светленце!
    Ти си неизчерпаема!!!
    А пък моят баща ми каза, да не купувам дини, че били инжектирани с у...а А на моя приятелка баба и каза, че тя тъй като не ходила по спирките да чака автобуса и затова не забременявала/пък вече е на 34/, щото едно момиче почнало работа и взело да виси по спирките и забременяло. Прегръщам те!
  • Много усмивки и за теб Светле, защото ти ни ги подаряваш с такава щедрост и лекота!
    Покрай това се сетих как за една кръстословица приятелка, която говори български като твоята майчица, предложи думата "мащерка", когато ни беше нужна "мащеха", а в една песен вместо "дъждът ръми" си пееше "дъждът ръмжи", нищо че не и е било ясно какъв ще да е този ръмжащ дъжд, но така го е записала жената...
    Благодаря за настроението!
  • Ани, аз с нея започнах да прявя превод в ефир. Трудно ми е, но успявам да ти споделя.
  • При вас е весело ...
    Ама бива си те за преводачка, две мнения няма.

    Поздрав за превода и усмивка за теб.
  • Много е важно твърд фен да си! Не се размеквай, Ице!!! Ескальор - много интересна нова думичка! Прегръдки и от мен, Дарче!!! Усмивки и прегръдка и за Галка!!! Хайде и за Чар същото!!! Вероника има и за тебе, не се бой!!!
  • много сладко светле

  • Много хубав,увлекателен разказ!!!
    Поздрав!
  • Кажи как де не ти се радва човек? Невъзможно.
    Фен тв. съм ти. Ама това не значи че ще ти пея като в онази телевизия. А значи, че съм ти Фен твърд. От най, най.
    Поздрави, Светле!!!
  • Просто да не повярваш, колко сме сладки, Злати, Креми и Майченце!!!
  • проста да падладейш
  • Абсолютна сладурка си!
    Толкова много ме радваш!
    Прегръщам те, миличка!
  • Голяма веселба е при теб
    Моята леля пък казва на бодигардовете бодигар. То като боди
    Да ти е жива и здрава, Светле.
Предложения
: ??:??