14.06.2020 г., 23:23 ч.

Чистене на бурен 

  Есета
1183 0 1
2 мин за четене

Философско значение на чистенето на бурен

 

Чистенето на бурен има двойно значение. Очистване градината от бурен, да и това е важно. Но още по-важно е да се придадат на тази „променлива“ няколко значения.

Буренът, като растение, съдържа в себе си енергия, която той излъчва в пространството, и е полезен както за градината, така и за нашата душа като „градина“ от чувства.

Преди да продължа с бурена искам да задам една малка платформа от понятия, разбиране по въпроса за стила на човешкото поведение и воля за действие. Има умозрителен стил, който се ръководи от планирането. Казваш, днес ще плевя бурен, например. Отиваш и плевиш. А има и друг стил, спонтанен минаваш покрай бурена, навеждаш се и плевиш. Ето за втория метод съм аз.

 

И още нещо, трябва да се приеме, че труда, необходимия труд, осмисля деня и живота. Трябва да се приеме, че непривлекателната работа е такава само докато я започнеш. Затова като видиш бурен в твоята градина, или на твоята пътека, наведѝ се и незабавно започни да скубеш и да късаш. Буренът, както казахме е двойно полезен – и за градината и за човека, който го скубе. Така че, дали ще го извадиш с корен или просто ще го откъснеш - това няма значение. При плевенето ти му вземаш силата и оставяш част от силата му за бъдеща твоя и за градината полезност.

Буренът, който расте сред тревата също е желателно да се премахне първо, а после да се коси тревата. И ако бъде направено това, после косенето е къде-къде по-приятно, а и самата трева е по-добра за животните, които ще я ядат, защото те предпочитат тревата.

 

Богът на природата, бог Велес, може да ви помогне да придобиете афинитет към плевенето на бурен, и такива като мен, Лесничея. Когато имате добро настроение произнасяйте: „Слава на Велес“. Ще се минат година-две и ще започнете да разкривате тайните на природата, на животните, на растенията. Природата е континиум, което значи монолитна и преливаща се, подобна по своето естество навсякъде. Ако познавате природата на кучетата, например, ще разбирате мечките, и птиците. Същото е при растенията. Същото е при хората.

 

Основната идея на живота е да влага човек енергията си така, че тя, енергията, да се увеличава от това вложение. Затова е важно - всеки миг се използва за действие. Всеки миг, всяко време, съдържа специални особени енергии, и всеки предмет, всяко същество. Както природата е континиум, така и ние трябва да бъдем цялостни и монолитни, решителни, свободни да действаме всеки миг. Затова като ви дойде идея или мисъл, колкото и фантастична да е, кажете си „може“ – и тръгнете в тази посока. На всичко казвайте може за да се заредите с усещането за много възможности, и да придадете страст и устрем на волята си.

 

Като видите буренак, наведете се и го ликвидирайте. И той ще ви даде неговата сила. А градината ще ви благодари.

Чистенето на бурен има и символично значение. Това е като очистване пътеките от тръни и стърчащи клони. Очистване на ума от неблагоприятни мисли, на тялото от отпадъчни вещества, въобще премахването на пречки и препятствия.

 

Обмислянето на нещата е също чистене на бурен. Съзерцанието, медитацията е „чистене на бурен“. Извайването на какъвто и да е образ е „чистене на бурен“.

 

Лесничея                     14.06. 2020 г.

© Леснич Велесов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Замириса ми на прясно окосена трева... Много навреме прочитам този текст - тъкмо съм започнала да чистя бурените в живота си.
Предложения
: ??:??