7.10.2008 г., 22:23 ч.

Истинският смисъл на успеха 

  Есета » Философски
5735 2 6
1 мин за четене
 

             Истинският смисъл на успеха

 

    Питам се не е ли по-правилно да се формулира: Истинският смисъл на понятието "успех"? Може би често задаван въпрос.

 

    Успех - 1. постигане на определена цел; 2. постижение в определена област; 3. победа над противник (според тълковния речник).

 

   Ако приемем, че реалността следва разума, тогава можем ли да превърнем необходимото в реалност? И защо най-често избираме да следваме не разума, а чувствата? Има ли опасност да изгубим пътя, заслепени от силното желание да постигнем целта (определен успех в някакво начинание)? Трябва ли да преминем през всички атрибути на страданието - съмнение, изпитание, раздяла, болест, загуба?... Мисля, че на тези въпроси може да се отговори с "да". Успехът вероятно зависи и от гледната точка. Ако някой смята нещо за успех, за други то може нищо да не значи. Кънтящото главозамайване пък е лош съветник и подлага на съмнение истинността на успеха. Убедена съм, че по-висшето у нас винаги ни осигурява това, от което имаме нужда в определен момент - урок в образ на премеждие, трудности, изненадващи обстоятелства, различни хора... Тогава по какво да познаем успеха? Може би, когато прозрем, че тялото е храм, а не затвор за духа; когато открием същността и призванието си. А най-сигурният признак е (според мен), когато настъпи слънчево великолепие в душата и онова спокойствие, което ни прави глухи за сплетни, интриги, злоба и лоши мисли. С доброта и позитивно мислене наистина бихме имали успех по пътя към успеха -  намиране на смисъл и удовлетворение в живота ни. Да пием от хоризонта! Да си пожелаем успех!

© Павлина Петрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Да, успехът е "слънчево великолепие в душата"! Няма по-добро определение за него. Удовлетворение, блаженство, хармония!
    Прегръщам те, Павли!
  • Скъпа Павли, замислих се върху думите ти - какво е успехът?
    Хубаво си го написала - "успехът е в удовлетворението". Независимо до каква степен сме постигнали нещо вътре в себе си, дали е значимо за другите или не, важното е, че ни удовлетворява, а когато не сме доволни от това, което правим, ще се стремим към усъвършенстване.
    Благодаря ти за прекрасните мисли!
  • Павли, шапка ти свалям!!!
    Днес съм особено словохотлива, ама след твоето есе не мога да кажа нищо повече- малко думи, достатъчна изчерпателност!!!
    БРАВО!!!
  • Успехът, според мен, не е истински, ако не сме преминали през изпитанията, трудностите и загубите...Защото тогава, дори да сме успели, не го оценяваме и не можем да му се насладим.Ти, както почти винаги, си го написала по невероятно простичък и красив начин-"успеха - намиране на смисъл и удовлетворение в живота ни. Да пием от хоризонта!"

    Нека!Успех и слънчево великолепие за теб, душата ти и семейството ти!

    П.С.:Как е бебчо?Моята звездичка проходи преди 3 дни.
  • А ти щом си написала всичките тези думи, явно си намерила пътя към успеха, нищо, че за някои той може да е незначителен. И си много права - успехът е в удоволетворението, което изпитваш, не в ласкателствата и думите на другите за постигнатато.
    Поздрав за есето, Павли!
  • "слънчево великолепие в душата" "Да пием от хоризонта!"
    Чудесно си го казала, Павли! Успех!
Предложения
: ??:??