21.04.2021 г., 20:24 ч.

Малката мравка 

  Есета » Философски, Лични
740 2 11
1 мин за четене

 

Малката мравка се трудеше всеки ден, денят и минаваше монотонно, еднообразно и сиво. Набраздените грижи отразени върху челото, показваха един тъжен живот, отдаден на работата. А какво ли толкова различно предлагаше той, освен безкрайна върволица лишени от емоция чувства, минорни очи и отрудено тяло...

Капката дъжд се огледа уплашено, падайки върху листото на майския храст и звънкото и гласче се отрази в ушите на малката мравка.

Срещнаха се миналото и настоящето, се събраха в топка от жива емоция, Капката, светла и енергична, Мравката-уморена от сивия път на деня.

Жадно мравката отпи от дъждовната капка и някак стана по-ведра, едва тогава малкото тъжно насекомо погледна към синята шир над нея, а, слънцето- я замилва с целувка...

Вятърът реши да не буйнства, закри вихрите си на гнева, стихна, притай се..., замълча... 

Самотата имаше приятелка-капката, красива и омагьосваща с тайните си... 

Непознат силен вик разкъса придошлата тишина, 

наруши нежната картина, стресна  малката мравка, ядоса слънцето и накара вихъра да се разрази...

Притъмня, забуча вятърът, стана студено... 

Малката мравка побърза да се прибере на топло. Където я чакаше поредната самотна вечер и студена вечеря...

До следващата сутрин... 

© Ана Янкова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря,хитри, ,по-скоро са умни,трудолюбието им е за размисъл...Нали?
  • Харесах! Работливи са мравките и хитри! Имам стих Слон и мравка.Ако искаш прочети!
  • Хари, благодаря! Светли празници!
  • Нито наивно, нито просто!
    Докосващо повествование!
    Мравките, както и хората не обичат да се говори за тях...
  • Сърдечно благодаря, Валентин! Здраве ти желая!
  • Пепи, ти да не би да отговоряш на името Безжичен?! Благодаря!
  • Петър, сърдечно благодаря за усета ти!Бъди здрав!
  • Хареса ми наивността и простотата тук. Няма да анализирам както предните дървени философи правят. Това не е писано за анализи, а за споделяне. 👍🌞
  • Благодаря, Безжичен за доверието!
  • Благодаря, Миг! Не твърдя, че не съм писала "тесногръдо", така го почувствах, така се получи есето .Да ,усмих!
  • Харесах есето Ви! Но алегорията с мравката с живота на малкия , обикновен човек е малко за "тесногръдо" съзнание. Наблюдавал съм мравки , пчелни семейства. В техните "общества" няма нещастни всеки знае мястото си и работи за възхода на Цялото! Само човек може да е нещастен самотен! Но Човек, който не е загубил връзка с голямото е точно като мравката , защото в живота си е направляван от искрата на Вярата и не е самотен , живота му не е безмислен защото осъзнава , че чрез него Бог преживява кръговрата на Енергията на тази планета! Мравките и пчелите, птиците и животните , никога не губят връзка с онова море от Енергия и информация! Усмих!
Предложения
: ??:??