23.07.2024 г., 7:41 ч.

Монолог на Съвестта 

  Есета
147 2 4
1 мин за четене

  Мира нямам!Мира не виждат очите ми!Пожари не гаснат  в душата ми!

Това не бяха дела и екзекутирани съвести!?Не случайно Сократ изпи отварата с бучиниш,за да докаже със смъртта си вината на завистта в крепостта на овластените архонти!

  Колко ли от нас се поучиха от човеколюбието Христово,че Синедриона в Йерусалим да го осъди и моли Прокуратора на Юдея Понтий Пилат да Го разпне на Голгота?!

  Това не бяха войни на религиозните фанатици срещу фанатиците на войнствени заблуди!То не бяха завоевателни походи в Името на Бога на Комуто принасяха в жертва беззащитните!То не беше Светата Инквизиция и кладите върху които изгаряха Ян Хус и Джордано Бруно (О,свещена простота!)...

   Това не бяха аутодафетата,наследени от Средновековието на същата Инквизиция пренесени от нацистите в Германия по площадите на Третият Райх!

   "Великата Френска и дваж по--Велика Руска революция" с техните гилотини и масови безредици;и убийства на инакомислещи учени,философи,поети и писатели!

  Мисля че е по-добре да спра да пиша!Достатъчни са кошмарите които сънувам, как мумиите,които заблудени слепци,властници и тирани държат в мавзолеите си отново да "възкръсват с човеконенавистните си и жестоки идеи"!

  Войнствени президенти и генерални секретари ни "ухажват с нови оръжия за масово унищожение и търговски успехи в продажбата и разпространението му!"

   По-разумно е да спра да се лекувам от клиничната смърт в която живее Световното общество!☠ 

 

 

© Стойчо Станев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря за Любими, Катя!
  • Благодаря за анализа на този емоционален монолог,Младен!
    Един любим учител по философия за мен преди Хегел е оня философ и светъл ум от Кьонигсберг Имануел Кант,който променя философията в Европа в късното средновековие и бих нарекъл "Баща на следващата генерация мислители"!
  • Няма нищо по-страшно от религиозните фанатици.
    Всчко, което толкова картинно описваш, Стойчо, дава повод на Хегел в своя труд "История на философията" да формулира печалната истина, че:

    Единствената поука, която може да бъде извлечена от човешката История е, че човечеството никога не си е взимало поука от Историята!"

    Поздравление!

    П.П. Коментарното ми ограничение ми попречи да направя по-рано този коментар.
  • Благодаря, Младен!🙏
Предложения
: ??:??