1.02.2008 г., 15:51 ч.

Отивам си 

  Есета » Лични
3195 0 6
2 мин за четене
 

"Светейки на другите, изгарям сам!"

Ще си отида! Без звук, без шум, без трясък на врата. Само стъпките ми тихо ще заглъхват зад завоя. Знам, светът не свършва с мен и нищо няма да се промени, пак небе ще е небето, въздуха, водата.

Отивам си! Чакайте ме! Може да се върна, но не сега. След ден два, седмица, година.А сега ще се стопя, ще се излея и ще изчезна. Ще изгоря за миг, летейки, като падаща звезда - красиво, мълчаливо и... някак гордо.

А как исках да остана с вас! Да живея, да се смея, да се радвам. Но уви, трябва да замина. Обичам ви! Отивам си. Недейте да плачете, може би така е по добре.

Заминавам - надалече. Не плачете! Вие винаги ще сте с мен. Да, точно тук - в сърцето!

Опитах всичко. Опитах се да бъда просто Човек! Ха, ха, ха. Но да си Човек е трудно днес. Длъжен бях да бъда Нещо във живота. Не успях! Простете!. Все пак човек трябва да си отива красиво и с достойнство.

Не знам къде отивам. Моята финална лента е привързана към хоризонта.

Какво е това? Сълзи ли виждам в очите ви? Нееее, едва ли. Сигурно някаква прашинка в окото.

"Оставаме, оставаме! И нищо, че е есен!" Не! Оставате! Знам, ще дойде пролет. И аз също ще я видя - красива, елегантна, изтръгваща се с вик от зимата.

Отивам си. Без трясък на врата, тихо, кротко, без глас. Това бях аз - един младеж на деветнайсет. Небръснат, смръщен, нехармоничен.

Сега, когато тръгвам, отблясъците на залеза ме рисуват по стените, висок, строен, неестествено красив - дори изящен. Обагрен целия във пурпурно, като в кръв.

Не плачете! Винаги ще бъда с вас! Обичам ви!

Тръгвам си, за да остана. Ще бъда тук и... няма да ме има. Свиквайте.

Но аз, разбира се, ще се връщам понякога, в мечти и спомени. В усмивката на изгрева, в стремителния полет на гларуса. Ще видите отражението ми в дивия, свободен и някак тъжен бяг на вълната, в пречупения й гръбнак от снежнобяла пяна. Ще ме срещнете в някоя иронично-тъжна усмивка, в някой познат стих. Оставям ви всичко, което бях, което съм. Може недостоен да съм бил - Простете.

Стоя сега над листа и гледам малко гузно и смутено. Виждам, че ме гледате с упрек в очите.

"Защо? Кажи!" Малко е нелепо, нали? Да си тръгна толкоз рано, със залеза, без обяснения. Но така е по-добре.

Сега си отивам, но ще дойда пак в мимолетен спомен, в "ярък слънчев ден", в някоя красива песен, "в ден до лудост сив", когато навън небето е смрачено и ръми.

Заминавам си, но всъщност аз оставам в умовете и в сърцата - във самите вас. Ще вдишвам с всяко ваше вдишване, ще се усмихвам с всяка ваша усмивка.

Стигнал вече края, се извръщам да ви видя за последно... усмихвам ви се... Не плачете. Решил съм! Не ме молете, няма смисъл... Размивам се в мъглата, оставам само силует...

Отивам си - изгарям сам, светейки на другите...

© Филип Филипов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??