14.06.2009 г., 19:52 ч.

(С)Помен 

  Есета » Лични
1724 0 12
1 мин за четене

-         Мамо, тази малка звезда, моят татко ли е?

Ани погледна към небето и видя малката звездичка, която сочеше пръстчето му.

Притисна го силно към себе си и влезна в стаята. Седна до легълцето, на което спеше дъщеря ù. Пак има температура.

Тази вечер ще е безкрайна.

„Звездата... всяка вечер ни наблюдава, следи ни, понякога... дори се усмихва... „

Ани се просълзи. Децата винаги са прави.

„Денят ми премина ужасно... Всяка година едно и също... В тази голяма къща, скована от студ и самота... Бълбукането на житото и мърморенето на стариците... Жълтото по стените... Мирисът на тамян...„

Ани взе ключа на колата си и тръгна. Спусна мислите си със скоростта.

Не искаше да бъде кръст. Това приличаше на дълъг поход от живота към смъртта. Тя знаеше, че тялото ù винаги присъстваше, докато умът ù бродеше бездомен.

Караше бързо... Едно погрешно движение и вече е (с)помен.

Суматоха... Това е животът на Ани.

Отново допря устни до челото на дъщеря си. Все още е топла.

Дори не знаеше на кого да се обади... На лекаря си... на майка си... на приятелка.

В този момент искаше да има някой да себе си.

За миг си помисли: "Ще се обадя... на лекаря си. И пак няма да ми вдигне телефона. Имам нужда да говоря с него. Мил е, красив, силен, дори романтичен. Можем да вечеряме, да запалим свещи, ароматни... Не, не и свещи... Ще мечтаем за истинската любов, за прекрасните хора, ще четем, ще се смеем. Как искам да го видя. Най-близък ми е той.  Понякога си мисля, че винаги е бил до мен, нищо, че го познавам отскоро. Не, няма да звъня."

Ани се обърна и прегърна децата си... и заплака... Това е нейната война.

Почувства се уморена от дългия ден. Този единствен ден в годината, който никога не свършваше навреме и винаги я тласкаше към отчаянието и самотата.

Ани искаше да тръгне по най-дългия и най-хаотичен път. Ще върви, дори ще тича.

Само напред. Без да се обръща.

Малки стъпки ще очертават пътя. Мирисът на тамян променя посоката. На живота.

 

 

© Яна Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??