16.03.2010 г., 15:56 ч.

Системата и Правилата на ПОРФИРИЙ ИВАНОВ “МИЛО ДЕТЕ” 

  Есета
6341 0 1
12 мин за четене

Системата и Правилата на ПОРФИРИЙ ИВАНОВ “МИЛО ДЕТЕ”

Порфирий Корнеевич Иванов - Паршек е руски народен лечител и учител – учил е хората да общуват натурално със Земята, Въздуха и Водата. Да ходят тренировъчно по земята или снега боси, да извършват специални вдишвания на въздуха с фаза на задържане, поемайки по този начин от въздуха жизнената енергия /праната/ и да се обливат със студена вода.

И освен това в неговото учение е включено възпитание, правилно отношение, поведение към другите хора - да поздравяват хората, които срещат, да помагат посилно на нуждаещи се. Да извършват всяка седмица разтоварване на стомаха от храносмилане и почивка за сърцето чрез разтоварващ ден; съветва хората да не пушат и да не употребяват алкохол.

 

Според учителя Иванов ако човек се труди по този начин всеки ден, той ще може да се освободи от болестите си или доста да подобри здравето и самочувствието си.

 

Мило дете,

Ти си изпълнен с желание да принесеш полза на целия народ. За целта се постарай да бъдеш здрав. От сърце те моля приеми от мен няколко съвета, за да укрепиш здравето си.

 

1. Два пъти на ден се къпи в студена природна вода, за да ти бъде добре. Къпи се в каквото е възможно: в езеро, в река, във вана, приемай душ или се обливай. В зависимост от условията ти. Горещото къпане завършвай със студено.

 

2.      Преди къпането или след него, а ако е възможно заедно с него, излез навън, застани бос на земята, а през зимата на снега, поне за 1-2 минути. Поеми през устата въздух няколко пъти и мислено се помоли и пожелай на всички хора здраве.

 

3.      Не употребявай алкохол и не пуши

 

4. Постарай се поне един път в седмицата да изкараш съвсем без храна и вода – от петък 18-20 часа до неделя 12 часа. Това ще бъдат твоите заслуги и покой. Ако ти е трудно издръж поне едно денонощие.

 

5.      В 12 часа през деня в неделя излез сред природата бос и няколко пъти подишай и помисли /помоли се/, както е казано по-горе. Това е празник на твоето дело. След това можеш да ядеш всичко, което ти харесва.

 

6.      Обичай природата, която те обкръжава. Не плюй наоколо. Свикни с това: това е твоето здраве.

 

7. Поздравявай всички хора – навсякъде и винаги, особено възрастните хора. Ако искаш да си здрав – поздравявай всички.

 

8. Помагай на хората с каквото можеш, особено на бедния, обидения, нуждаещия се. Помагай му с радост. Отзовавай се на неговите нужди с душа и сърце. Така ще придобиеш в негово лице приятел и ще помогнеш на делото на МИРА.

 

9. Победи в себе си алчността, леността, самодоволството, користолюбието, страха, лицемерието, гордостта. Вярвай на хората и ги обичай. Не говори за тях несправедливо и не приемай близо до сърцето си недобри мнения за тях.

 

10. Освободи главата си от мисли за болестите, немощите и смъртта. Това е твоята победа.

 

11. Мисълта не отделяй от делото. Прочел си – добре, но най-важното е изпълнението!

 

12. Разказвай и предавай опита на това дело, но не се хвали и не се възвишавай при това. Бъди скромен.

***

Аз моля, аз умолявам всички хора: застани и заеми своето място в природата. То от никого не е заето и не се купува с никакви пари, а само със собствените дела и труд в природата за свое благо и за да ти бъде леко.

 

Ако можеш, намери поне един ден да дойдеш при мен. Аз даром ще ти ще ти предам своето здраве и опит в природата, за да бъде успешно делото ти. Желая ти щастие и добро здраве.

Адресът ми е: 349200 Украйна. Луганская обл., Свердловский р-н, п/о Должанское. Хутор Верхний Кондрючий, ул. Садовая, д.58.

                                                                   Порфирий Корнеевич Иванов**

**Порфирий Корнеевич не е вече жив, но неговия ученик Петро Матлаев успешно продължава неговото дело в “Дома на здравето” (на указания адрес в Украйна).

***

 

Предлагам на вниманието на читателя известни коментари към Правилата.

1. Два пъти на ден се къпи в студена, природна вода, за да ти бъде добре. Къпи се в каквото можеш: в езеро, река, вана, вземай душ или се обливай. Това са твоите условия. Горещото къпане завърши със студено.

 

Учителят Иванов, наричан от неговите последователи просто “Учителя”, казва: “Студената вода практически помага на всички.”, “За децата най-главното е студената вода.”, “Студът хвърля в тялото хормона на здравето.” Ползата от обливането се изразява според Учителя в едно “снежно пробуждане и мигновено оздравяване на централната нервна част на мозъка”. “Всички болести, които мъчат човека, след пробуждане на нервната централна част на мозъка, физически в природата изчезват. Това е една неумираща истина.”

Обливането (къпането) със студена вода не трябва да бъде прoдължително: една кофа студена вода, респ. едно-две потапяния във водата са напълно достатъчни. Учителят казва, че при това целта е само едно мигновено "стряскане" от водата. Образно Учителят се изразява така: “Най-главното при обливането (къпането) е да се "изплашим” Важно е тук да се подчертае, че идеалният вариант на обливане, е обливането на цялото тяло, но добър е ефекта и от обливането на тялото частично напр. на цялото тяло с изключение на главата или само на краката до коленете. Обливането само на краката е вече една реална практика, която Иванов е препоръчвал. Краката на човека могат да бъдат сравнени с корените на дърветата: както корените поемат соковете от земята и ги препращат нагоре по стъблото, по същия начин краката приемат магнитно-електричните и други енергии от земята и водата и те след това се издигат нагоре и обхващат цялото тяло.

 

Обливането със студена вода изисква дръзновение, вяра, настойчивост, кураж, упование, особено през студените зимни дни, но после чувството е толкова прекрасно, че ще настъпи време, когато човек никога не би се лишил от него. Практикуващият усеща природата като близка и родна, даже когато е облачно и студено. Той започва да вярва в тази практика и тя се превръща за него в потребност, благодат и благословение. Същественото тук е неизменното ежедневно усилие, което е трудно само в началото. И както е нужно за човека да се храни не един ден само, а цял живот, за да поддържа тялото си, така е необходимо и това динамично, повтарящо се, ежедневно усилие, което увеличава и поддържа притока на вътрешно интензивния, леко живяния, красивия, достойния живот в човека.

 

Като практикуващ системата на Иванов 20 години препоръчвам главата да не се облива през зимата, а лицето и тялото. Когато организмът не е достатъчно здрав, е възможно да се окаже вредно обливането на главата. А през лятото, това ограничение се снема, освен в случайте на менингит. 

 

2. Преди къпането или след него, а ако е възможно и съвместно с него, застани бос на земята, а през зимата на снега, поне за 1-2 минути. Вдишвай през устата няколко пъти въздух, и мислено помоли за себе си и пожелай на всички хора здраве.

 

Процесът на дишането Учителят учи да бъде осъществен по следният начин: "Повдигни лицето си нагоре. Вдишвай (всмуквай) въздуха до отказ през гърлото с мисълта, че въздуха пада от горе, от височините. След това го преглътни, задръж дишането и изхвърли въздуха през устата.." Иванов предлага да се осъществят три дишания, като при първото да се обърнем към него мислено с думите : "Учителю, скъпи мой, дай ми моето здраве", при второто дишане да помолим за здравето на близките си, а при третото - за здравето на всички хора и мира на земята.  

Порфирий Корнеевич казва: "Водата пробужда организма, въздухът изтласква болестта, земята я приема.".

 

От ходенето бос може да се образуват напуквания по петите. Това не бива да ни смущава, тъй като през тях болестите (отрицателните енергии) излизат и отиват в Земята. Тези напуквания сами по себе си лесно преминават, като се намали продължителността на това ходене - особено през мразовитите зимни дни. Земята дава такива чувства, сили и преимущества, пред които с радост се приема това неудобство, което е временно!

 

3. Не употребявай алкохол и не пуши.

Учителят Паршек казва: “Ако не престанеш да пушиш, то при мен не идвай.” Известни са случаи, когато помолен за помощ, Той е помагал за освобождаване от тези пороци. Нека, който желае това да се обърне за помощ към Него - това живо, безсмъртно лице в Природата.

 

4. Старай се поне един път в седмицата напълно да се въздържаш от храна и вода: от петък 18-20 часа до неделя 12 часа. Това са твоите заслуги и покой. Ако ти е трудно, то дръж поне едно денонощие.

Каквото и да е естеството и обема на приетата храна, ако на стомаха се даде за храносмилане и отдих достатъчно дълго време - в зависимост от количеството на поетата храна и от състоянието на организма, резултатите неизменно ще бъдат добри. Храната е сила и енергия, но за този организъм, който може да я обработи и използва, а силата на организма да обработва храната зависи и от това: да си почива той от храносмилане понякога. Ето защо е необходимо и доброто хранене и разумното въздържание от него. 

 

За начинаещите повествователят препоръчва следната дисциплина на храненето: всеки ден въздържание от храна до 12-13 ч. и всяка седмица съзнателно неприемане на храна до 18ч. в събота. Следва нахранване, и в неделя - до 16ч. Следва нахранване, и после хранене в понеделник – в 12-13ч.

Похвално би било да се практикува предложения от  Иванов вариант: въздържание от храна и вода цялата събота до 12 часа - неделя. Смятам, че гореуказания вариант, обаче, може да го замени! След всяко добро, до насита, нахранване бих препоръчал въздържане от храна поне 6 ч. Всяка храна, освен в материя, изграждаща тялото, трябва да се превърне в сила, съзнание и дух, а това може да стане като се даде време на човешкия организъм, ум и сърце да извършат тази благодатна трансформация - това е време, през което не се приема друга храна, а само чиста вода или билков чай. Пиенето на вода - желателно преварена - е необходимо според изпитваната потребност. Ако храносмилателния процес, е вече осъществен и навлизаме в часовете на съзнателното търпение без храна и вода, тогава ще прекратим и пиенето на вода.

 

5. В 12 часа през деня в неделя излез сред природата бос и няколко пъти подишай и помисли, както е написано по-горе. Това е празник на твоето дело. След това можеш да ядеш всичко, което ти харесва.

“... помисли, както е написано по-горе” - тук се има пред вид обръщението - молба, което съпътствува дишането, а също и съпътствуващо пожелание от рода на следното “Желая здравето и благоденствието на всички хора” и други подобни, които бихме желали да отправим, вярвайки в тяхната действеност и ефективност. 

 

6. Обичай обкръжаващата те природа. Не плюй наоколо и не изплювай от себе си нищо. Свикни с това: в това е твоето здраве. Учителят Иванов смята, че е важно за здравето да се преглъща слюнката и носните слизи, когато последните попаднат в устата. Той казва: “Своето - в себе си.”

 

7. Поздравявай всички и навсякъде. Особено възрастните хора. Ако искаш да бъдеш здрав - поздравявай всички.

По отношение на поздравяването Учителят Паршек казва: “Най главното е да се научите да поздравявате хората. Ако хората не поздравяваш по-добре при мен не идвай”. “ Да се поздравява - това не е наука, а постъпка в живота - не бива да бъде забравяна, това е любов и дружба между хората. С това вие настройвате човека към изява на добрата му страна”. “Вашата работа е да поздравите, а те ако искат да отговарят”.

 

8. Помагай на хората с каквото можеш, особено на бедния, болния, обидения, нуждаещия се. Прави това с радост. Отзови се на неговата нужда с душа и сърце. Ти ще придобиеш в негово лице приятел и ще помогнеш за делото на Мира.

Иванов смята, че посилното, в рамките на индивидуалните възможности помагане и даване на нуждаещия се нужното, с което в момента разполагаме, е източник на спонтанна благодарност и добри чувства от страна на получаващия помощта. Тази благодарност и тези чувства са “плюс” за здравето на този, който дава.

 

КРАЙ

 

Нека като заключение да послужат следните думи на Учителя Порфирий Корнеевич Иванов - Паршек:

“Природата дава здравето скъпо и според заслугите. Здравето в Природата може да бъде заслужено само с дела и с нищо друго”. “Вие извършвайте правилни постъпки и Природата няма да ви наказва”. “Преди да се заемеш с моята методика по закалка-тренировка, добре помисли, каква ще бъде целта на тези действия”. “Ако се чувстваш зле, практикувайки моята методика - остави я”. “Това учение трябва да се приеме от всички: и от нуждаещите се, и от тези които не боледуват - то за всички хора е нужно. Иванов вика с висок глас на целия свят, на цялото човечество за това, че ние трябва да направим себе си в Природата независими от Природата. Не трябва да живеем за сметка на чуждите блага - хайде да се опитаме да живеем за сметка на самите себе си. Ето това ще бъде доказателство, невиждано достижение!”

 

 

 

Порфирий Иванов

 

 

Румен - Лесничея                        17.04.2012 г.

© Леснич Велесов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??