15.03.2009 г., 14:18 ч.

„Въображението е по-важно от познанието.” – Алберт Айнщайн 

  Есета » Философски
14133 0 13
1 мин за четене

  „Въображението е по-важно от познанието.” – Алберт Айнщайн

   „Въображението е по-важно от познанието.” Така ли е наистина? Повечето сентенции са теоретично обобщение на натрупан и изстрадан житейски опит. Всеки ще възприема такива твърдения също въз основа на своите установени възприятия за света. Едно е сигурно само – в мрачните моменти на сблъсък се добива истинско познание. Следователно истината е препятствие. (И обратното е вярно – всяко препятствие си е истинско.) Умението да търсим, намираме и отстояваме истината се състои не толкова в търсенето на щастие, колкото в кроткото усещане за доволство от преживяното. То е истина. Защо тогава нашето въображение да е по-важно от истината?! Можем да фантазираме живота си през деня на воля, през нощта да го сънуваме… Въображението ни всъщност е без граници, докато познанието ни в определена област (или въобще за живота ни) е винаги ограничено. Въображението може да ни накара да сме недоволни от себе си и тогава да го използваме за творчески заряд. И да открием неподозирани възможности, които познанието не ни е разкрило.
    Винаги давам зелена светлина на въображението си. То ми е подсказвало решения на проблеми, които със знания не съм могла да намеря. То ми е като другарче, което ме води към моята независимост от човешките интриги, сплетни и коварства. Е, съпътствано с известна доза самота, но пък защо да не усвоя разнообразни умения и да я използвам градивно. Като чувствително цвете поливам и се грижа за своето въображение, защото без него светът ми може да рухне под напора на абсурдите, с които непрекъснато се сблъсквам. Представите винаги ми допълват липсите и ме карат да се чувствам окрилена. Помагат ми да се бунтувам срещу неразбирането и да градя своя живот напук на всички общоприети норми и правила. Как тогава да не приветствам силата на въображението!


                                                                                          © П.Петрова

© Павлина Петрова Всички права запазени

Произведението е включено в:
  1539 
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Прекрасно есе. Едно от най-добрите които съм чел.
  • Истинско.
  • Благословена си!!!
  • "Въображението е по-важно от познанието.” ... и далеч по-силно от волята" Хосе Силва
  • Перфектно!
  • Съгласна съм с Червената Шапчица. Няма защо да ги противопоставяме, по- добре да имаме и двете!Въображението е двигател на познанието, а познанието - храна за въображението. Няма лошо...
  • Поздравления!!
  • Павли, както обикновено, думите ти са на място-много вярни и точни.
    Не знам какво бих била аз самата без въображението си, това е любимото ми качество и обичам да го откривам и у другите.Смятам, че то е различно при всеки, то ни отличава и затова е по-ценно дори от познанието (което е достъпно с опита и любознателността, докато въображението-или го имаш, или не-то не се придобива с усилие или в течение на времето, или с трупане на опит и т.н.).
  • Браво ...впечатлен съм...не Ти се сърдя толкова много...вече...
  • Съгласен съм с Веселин.Според един руски автор -(Генадий Молохов, струва ми се)чрез духа нашето въображение всъщност черпи от източника на общочовешкото познание ,(съзнание)това твърди той.Аз вярвам в това.
    Имам усещането, че съм получавал отговри именно от там (Матей7:7).Всеки, който ги поиска (,,със сърцето си, а не с устата..,,) ще ги получи.
  • * Да градя своя живот напук на всички всички общоприети норми и правила *
    Когато някой иска да промениш това си поведение, тогава изниква препятствие.
    Защото този някой не може да разбере, че хората са различни. Това различие го води да оценява поведението ти, искайки да си негов модел на поведение. И това, което вършиш и мислиш, това го изкарва извън релсите на стандартното, чувства се застрашен и безпомощен. Безпомощен.
  • А аз те приветствам И за това есе!!!
    Много ми допадна!
    Можеш го, евала!!!
    Прегръдка!

  • Може би защото познанието е плод на търсенето на интелекта, а въображението е плод на търсенето на Духа.
Предложения
: ??:??