25.09.2011 г., 15:17 ч.

За циганията и циганското у хората... 

  Есета » Граждански
2071 1 7
2 мин за четене


                                                            "Те имат право  да  ни  убиват, 
                                                            а  ние нямаме  право  на  нищо..."
                                                         
                                          


                Много странна  държава  е  моята  България. Една  такава - търпелива  и  смирена.  И  само мъката  в  състарените ù очи показват,  че  е жива...
               Моята  България  е  една  такава поциганена,  забравила миналото и героите  си.
               Моята България   е  една  такава  състарена, пълна   с болка и  мълчание.
               Моята България седи и гледа  турски сериали,  и  си  кръщава  децата Освалдо и Касандра..
                Моята   България всяка  седмица  погребва дете - понякога  и по  две... Не  останаха  деца... Не  останаха места за копаене....
              Моята България!...
              "О,  Българийо!  За  тебе те  умряха! Една  бе  ти  достойна  зарад тях!"...  Това беше казал  едно  време  един от  онези  "забравените", но днес много малко  хора помнят кой, пък камо ли  какво  е направил.
               Днес потурчването ни,  всъщност, е  поциганяване,  едно  такова бавно унищожаване на  всичко  българско и  родно. Всъщност,  не  толкова  бавно, защото  едно  българско  семейство едвам  успява  да  отгледа  едно  дете,  а  някои  имат  и  по  осем.
                Всъщност, те - децата - не  са  виновни. Не  ме  разбирайте  погрешно. Няма  да забравя преди 5-6 години - първото  ми заминаване  за  Щатите.  Работех  на  басейн и  веднага  ми  направи  впечатление едно  дете; първата  ми  мисъл - типично  българско  цигане.  Е,  да, оказах  се  права,  с  уточнението,  че  това  дете  беше  осиновено  преди  13  години, имаше  отличие  от  олимпиада  по  математика  и  физика,  и  беше  в  отбора  по  плуване.
                Как  беше  преди  '89-а,   всъщност,  не знам.  Била  съм  ненавършила  10 години.  Но помня  дъртия   циганин,  дето  живееше  до  нашата  къща - съдираше  си  задника  от  работа. И  след като  старият  се  помина,  почнаха  кражбите...
                Не   плюйте  политиците,  не  плюйте  държавата. Не  се  залъгвайте. Който и  да  дойде  на  власт,  нищо  не  би  се  променило. След  някоя и  друга  година  ще  станат  повече  от  нас. Ще  си  изберат  президент, премиери  ще  ни  затворят в  гетата. Няма  да има  училища,  няма да има университети - ще  заприличаме  на  един  разграбен  цигански  панаир, в  който  по  цял  ден  се  събира  старо  желязо,  ма'ат  се  гюбеци и  хората  се  избиват  за  нищо.
                Помните  ли  село  Мечка?  Аз  надали ще  го  забравя. Много  трудно  е да  гледаш  стари хора  да пълнят  очите  си  с  истински  сълзи. Същите  стари  хора,  дето  цял живот  са  работили  -  като  роби.
                 Плачи,  Българийо!  Утре  ще  погребеш  две  деца. Гяурчета... (Та  дори  и турците ги  е  било страх  да ни  наричат така...)
                 Поредните   две...
                Не  последните!
                Другата  седмица  пак.
 
               Бог  високо,  Цар далеко!...
                          
               В Катуница!
 
               Пази  Боже!

© Диана Димитрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Тъжно, силно, разтърсващо, опомнящо ... и все пак много, много тъжно !
  • Аз пък да ви кажа вината си е изцяло наша! С вайкане и мрънкане не става. Вярно, че участниците в този протест, не са лицето на нацията, но колкото толкова. Случката в Катуница е общочовешки и народен проблем и въпроса не опира само до свади и препирни между цигани и българи. Защото Цар ти Киро произвежда фалшив алкохол, който освен за построяването на къщи и воденето на свободен живот , отива и за купуването на гласове и предизборни кампании. Докато хората не си сложат главата в торбата, няма мърдане. Докато не излезнат и без простотия и палежи и трошене, не заявят позиция ми си затварят кепенците на прозорците и си викат, бе мен какво ме интересува, напредък няма да има. Гледам ги сега мангалите са се свили някои, явно единственото което ги оправя е боя и якото мачкане. Колкото и да се лъжем, си оставаме полицейска държава и никакъв ти там Страсбург, няма да си завира носа в нашите работи или би го направил с подходяща политика от наша страна. Защото за да идеш в СТрасбург ида осъдиш държавата , някой трябва да ти даде пари и да ти вземе адвокат, пък то не тава с джобни ....И да ни одрънкат с дела какво? По малко пари ще платим от кражбите на собствените ни управници. Така че не мислете "Овчи", защото Страсбург в политиката е същото като реклама на "Персил" по телевизията - винаги най-доброто за домакинята!
  • Това, което си написала е самата истина! Прекалено късно е да се опитаме да променим тези "хора" към по добро, защото прекалено дълго си затваряхме очите пред подлостите и униженията на някои етнически етноси. Правихме стотици компромиси с мисълта, че ще се научат да живеят в хармония с нас..Но в крайна сметка сме хора, не роботи и всяко търпение и всеки компромис си имат предел..., но какво ли разбирам аз все пак съм едно 15 годишно дете, което изказва мнение.
  • Ами имам чувството, че последните 15 - 20 година на т.нар. роми им се втълпи мисълта, че те са неравнопоставени и всичко трябва да им дойде на готово...Наляха се страшно много пари в жилища, които се разбиха за няколко години.Цялото това поколение има едно такова извратено мислене, че все някой им е длъжен за нещо...Закони трябва. Ама закони, които да се прилагат.И съдебна система, която да работи - не само за кокошкарите...

  • Благодаря ти, за отговора.
  • Много е късно вече...Проблемът с циганите не е от вчера. Това е едно цяло поколение, което не е научено на ред и работа...Няма отучване. И да има, веднага ще ни тропнат "отгоре" та дори и ще ни осъдят в Страсбург...Решение - Аз поне не виждам начин...Нямаме закони, нямаме лидери...мое мнение..
  • Жегват думите ти...

    Има ли изход от ситуацията, Диана? Как ти виждаш решението на проблема с циганите?
Предложения
: ??:??