3.06.2009 г., 1:03 ч.

Защо ли, апропо? 

  Есета » Лични
1603 0 9
2 мин за четене

Защо ли, апропо?

 

 

Тъмно е. Само някакви приглушени звуци се чуват от време на време. Влажно е, много влажно... задушавам се....

Светлина. Малка смърт.

Глътка въздух и няк’ъв изпосняк ме пляска по гърба. Плач.

И така – родих се...

Беше някъде около днешната дата. От тогава съм в следродилна депресия. И така 21 години.

Чудя се колко ли хора проклинат този ден заедно с мен или и мен заедно с деня. Нещо не ми беше весело. Рожденическото ми настроение го беше хванала липсата.

И всеки ден ще посрещам с усмивка... с изключение на тоя.

Вместо “Добро утро, мамин, и честит рожден ден.” вътрешният ми глас ми нашепва - “Здравей, шибаняк! Марш на работа!”

Телефонът пак почна да звъни:

- Здравей, честит... и т.н. и т.н. Все едно и също. Защо ли, апропо, ми се обаждат хора, които никога не съм предполагал, че ще срещна или чуя два пъти в съзнателния си живот? Лицемерни мухльовци.

Хвала на скайп и фейсбук,  дето ти напомнят, че някой, с когото си учил преди 15 години, има празник днес.

Добре, че е пълно с лели, чичовци и разни други далечни роднини, в чиито тефтери фигурираш още от годината си на раждане, а и както е тръгнало, ще ме надживеят.

- Бъди жив и здрав! – Тъпо! И все пак звучи по-добре от мъртъв и болен, нали?

3 юни 2009-та – за двадесет и първи път светът чества трагедията от моето появяване.

Пълнолетен – най-после. И по западен, и по източен, и изобщо по всякакъв географски находящ се стандарт.

А нам всё равно, а нам всё равно –

що конфетка що... говно.

Иска ми се да седна на някоя пейка в парка сам, с изключен телефон, да си забода mp3-то в ушите и да се напия с долнопробна бира. Далече от всички пошли приятелчета и познати, които цял ден се скъсват да ме тормозят по телефона.

Happy fuckin’ birthday!

Няма да го направя – разбира се!

Защо ли, апропо?

Много просто, чакам единственото обаждане, което носи някакъв смисъл, в този иначе толкова обикновен ден... може би единственото, за което ми пукаше.

- Ей, аз съм... Обичам те!

© Филип Филипов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Честит рожден ден, Филипе! Още няколко по 21 ти желая!
  • Допада ми начинът ти на писане!Може би не само рождения си ден човек има нужда да чуе "Обичам те",но изказано със сърце...
  • Хей, хареса ми. Гледай следващите 21 години да не те карат да съжаляваш за първите 21. Успех.
  • Happy fuckin’ birthday!

    изключен телефон
    пейка
    сам в парка
    mp3-то в ушите
    напи се
    с долнопробна бира
    Далече
    от всички
    Защо ли, апропо?
    ...няма
    да го направя ...

    Обичам те!!!!!

    Ready_4_whatever: Харесах !!
  • *кима разбиращо*
    при мен след месец.
  • Мерси за пожеланията и за това, че сте си изгубили малко време с мен.
  • Мдааа на дъното на кладенеца всяко въже което се спуска "отгоре" изглежда съмнително

    знам за какво ковориш
    Честито!!!(ама не РД)
  • Когато човек гледа ведро на нещата, те просто стават наистина по-ведри. И колкото и банално да звучи, да си здрав е най-важно. Когато си, може да си позволиш да чакаш такова обаждане; да искаш всичко останало... В противен случай, единственото, което ще искаш, а няма да имаш е именно здравето. Така че с риск: ЧЕСТИТ РОЖДЕН ДЕН, ФИЛИП! МНОГО ЗДРАВЕ ТИ ЖЕЛАЯ! А за останалото ... можеш! Поздрави!
  • Ей, аз съм ... Обичам те!
Предложения
: ??:??