13.02.2020 г., 12:39 ч.

14-и февруари или манталитет, брат 

  Проза » Хумористична, Епиграми, Миниатюри, Афоризми
655 7 34
1 мин за четене

        Какъв Св.Валентин, какви 5 лева, бе! Че ние по цяла година сме в Св.Валентин, що ни трябва в един ден само?!

        Още от ония времена, нали знаеш как сме сваляли момите? Вместо да им подаряваме цветя и рози, издебнем я и ѝ грабнем китката от главата, а тя като почне да се черви и радва... Манталитет, брат!

        Или пък отишла на герана, напълни менците с вода, мята кобилицата на рамо и едвам спряпа крака да я носи, вместо да ѝ я вземе мерак-ергенът, и да ѝ я занесе,  хем с пресна вода се напие, хем ѝ ги разлее, а момата пак се черви и радва, радва... За това и фитнес не са имали тогава. И се връща пак да си  напълни менците с вода. Манталитет, брат!

        Ами като тръгнат за нивата с магарето? Натоварят му отстрани на самара мотики, брадва, торби, мъжът гордо го възседне, а жената кротко пристъпва с юлар в ръка редом с магарето. Че какво ѝ е? И дечурлига, гледа, и къща гледа, че и свекър и свекърва гледа, да не е малка! Манталитет, брат!

        А сега? Гочо бързал пребит и каталясал от работа за мача, заседнал пред телевизора с тава кисело зеле с червен пиперец и зехтинче и ракийка, а Пена само се мота в кухнята,

        - Пено, де одиш, кога те няма? - тропва външната врата.

        - За хляб ходих, че нямало.

        - К'ъв ляб, ма, Пено! То ракия няма, ти за ляб одиш! Я марш обратно, доде не си се събула и съблякла, да земеш ракия! Аааа, и бира да не забравиш, че довечерка има и късен мач!

         - Св.Валентин искала, я я гледай ти! Че ний си имаме нашенски, български празник, Трифон Зарезан, к'ви са тия измислени празници! А, наздраве! И да не забрави утре вино да земе. Не че нещо, ама, свикнала си е по 5 пъти да притичва до супера.

         Манталитет, брат!

 

13,02,2020

© П Антонова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много хубав филм! Гледала съм го
  • Говорейки за две лица и двойнствен живот, силно препоръчвам този филм, който е именно на такава тематика: http://www.videoclip.bg/watch/592503_idealnite-nepoznati-chast-1?fbclid=IwAR1PSi8ForNrqvIOpo4k4gxNcABPznkq0VWoAU0h82zNfQ058lzWa-rEQ0I. Гарантирам, че си заслужава отделеното време!!!
  • Kalinski (Калински) - не, прав си! Когато на едно място се забъркат патриархат, комплекси, желание за по-добър живот, семейство, стават и големи каши, с объркани понятия и приоритети-оправдания. Колко хора имат по две лица: едно онова, дОма, и друго, за пред обществото.
  • Именно, че всяко неща си има цена, тоест щом такива жени са избрали да бъдат държанки на разни чичковци с дебели портфейли, тогава са си заслужили (предполагаемото) унизително отношение към тях. Защото излиза, че въпросните дами хем искат по цял ден да на шопинг туризъм по МОЛ-овете, хем ги е гнус да мият чинии, за да не си прецакат маникюра, хем да бъдат уважавани от мъжете си - е, някак си не ми се струва справедливо... Но все пак говорим за определен тип жени, сега да не бъда заклеймен като женомразец... Както и да е, много задълбахме - разказът все пак е хумористичен и като такъв е супер, защото наистина се чете леко и гладко!
  • Kalinski (Калински) - a може би са точно такива не малко от тях? Всяко нещо си има цена! Не са малко мъжете в днешно време, които си "купуват" жени, с които да се хвалят, а жените пък са длъжни еди какво си, за да са под прожектора!
    И най-новият модел - "жена трофей"!
    Каквото и да се е променило, онова нещо винаги си остава отзад, колкото и да се въртим
    Ако нямаше пазар за тия дами, нямаше и тях да ги има!
  • От хумористична гледна точка, разказът е много свеж и се чете леко и гладко, което е супер, но иначе и аз споделям мнението на Plevel, че в днешно време нещата не стоят много така. То само като видя половината съвременни ''дами'' с устни, сякаш ги е ужилила оса и с дрехи, струващи няколко месечни учителски заплати, някак си не си ги представям в ролята на покорни домакини... :D
  • 🌻 Благодаря ти, Дочке!
  • Яко!
  • О, времена, о, манталитет, брат!
    Всичко тече, всичко се рефрешманталитетилизира!

    Плевелче, благодаря ти! Честит празник! 💕
  • Честит празник и на теб, Пепи, жива и здрава и все така духовита! Поздрави и на всички Валентинки и Виночерпци!
    Моделите на поведение се предават от поколение на поколение, то е ясно, обаче напоследък забелязвам че Гочо и Пенка си разменят ролите. Пенка например толкова е оглупяла от любов, че се разхожда по центъра с любовника си, после го води на дискотека. А Гочо е заробен някъде в чужбина и се бъхти като ахмак. Тъй че и манталитета и традициите не са това, което бяха. Поздрави най-сърдечни!
  • Дочке, привет! И на тебе само хубави неща да ти се случват, благодаря ти! 🌻

    Краси - благодаря ти! Хвана ме - слабост сами късите разкази! 🌺
    Честит празник на всички!
    Не ги мислете, ами и за двата си пийнете! Наздраве!

    СТОЙЧО, тези дни ти направих проверка с последните коментари и публикации, липсваше ми,
    за това не знаеш как ме зарадва точно сега! Благодаря ти! Наздраве!
  • Наздраве!😉
  • Имаш талант за такива истории - кратки и по същество.
  • Честит празник, Пепи! И много усмихнати емоции.
  • БЛУуууу, страхотно филмче!
    Като го пишех сутринта, чак аз си се смях, ама някак си тъжно, като написах "а жената кротко пристъпва с юлар в ръка редом с магарето." и се сетих за Божата заповед " Не пожелавай жената на ближния си и не пожелавай дома на ближния си, нито нивата му, нито роба му, ни робинята му, ни каруцата му, ни осела му, (нито никакъв негов добитък) нито нещо друго, което е на ближния ти." - значи заповедите са към Човека, а Жената е редом с робинята, къщата, имота и - магарето и всеки, какъвто и да е негов добитък!"
    😂
    Благодаря ви, Кате и Деничке!
    Животът си има и забавна страна. Манталитет, брат!
  • Забавлявах се, Пепи. 😂😂
  • Пепи, толкова е реалистично, че да се чуди човек да се смее ли или да плаче. Абе, да си Мъж на този свят!
  • Като цяло за мъжкия манталитет от сътворението до сега, че явно и за по нататък https://www.youtube.com/watch?v=d5J3lAxz5v0
  • Брей къв' манталитет... то всеки ден празник, брат
  • - Те не са от тях, как'Сийке!

    Тоз е друг манталитет -
    манталитетът на поет:
    дай му луна и звезди
    и такъв Свети Валентин
    ще ти скрои,
    светът в един любовен стих
    за теб ще заискри
    и с на всичките цветя на земята
    ще те омае с аромата!
    💐

    Поздрав, ДИПИ!
  • Чудно как не са наскачали мъжете да се защитават или ги е шубе от манталитета
    Поздрав, Пепи!
  • Хахаха, и кога копаш, и кога не копаш, викаш, дясната ти ръка все до теб! Ама кво вика, кога гледате мач, чул ли си?
    - Ще ти дам едни Свети на тебе, кат ти светна един зад врата! Манталитет, брат!

    Привет, Кириле, радвате ме с веселото настроение!
  • На Гочу сичку му й наред! Язе маана не моем му найдем. И мизету... и р'кията... Мое малку да гу домързява, чи ней си сварил р,кия, да ни пий кръчмарска, ама той си знай... Гочу й за критика саму затуй, чи сам пий пред тиливузура! У назе ней тъй. Мойта жина й се ду мен! И на двора, куга купайм, и на масата, куга идем и пийм! Па и на мача, койту гледами заедну ... пойче вика ут мене! Е, питам язе... За к'во ний тоз празник Сети Валентин!? На назе секи ден й Свети Валентин! Те така...
    Привет, Пепи!
  • Аууу, ИРЕН, страхотна песен, точно по "темата"
    Благодаря ви, Хари, и ти не спирай да раздаваш усмивки!
    НАДЕ, ами те и у нас са на мода вече "жените-трофеи", а другите... манталитет, сестро!

    ГЕНЕК - и за теб усмивки!!! Честит да ни е!
  • https://www.youtube.com/watch?v=-5l90QVBGhg
    Всичко е до време. Даже и манталитета.
  • Честит Зарезан!
    Хареса ми.
  • "Научил се поп, на пържен боб. Свършил се боб - отучил се поп". Българска поговорка, най- българската. Ние - майките, жените го създаваме "манталитето"...Нооо, днешните "принцеси" успешно го изкореняват.
  • Поздравления, Пепи!
    Желая незабравим, изпълнен с позитивни емоции 14 февруари.
  • 😅! една кофа в повече дОма никога не е излишна!
    Ох, вярно е, и ти ме разсмя!
  • Ей това вече ме довършва, да
    Зер, че няма за какво друго да си предизвикат инсулт. Тръгнали някви празничета да нищят. И този патос, целияааа!
    Ами по цели родословни дървета, когато раздават кофи с портокали в Кауфланд виждала ли си? Вярвам някои семейства имат по един килер натъпкан с кофи, хахахахах!
    Манталитети 😁
  • И всяка година като почнат в мрежата едни и същи, едно и също, против Св.Валентин, да останеш с впечатление, че всеки ден през цялата година поднасят на половинките си цвете, та до един ден в годината не са опрели, как не празнували НЕхристиянски празници и т.н. Манталитет, брат!
    🌹 Благодаря ти, Ирина!
  • Тва чакане с ракия, салата и чехли е обидно колкото за жената, толкова и за мъжа.
    За нея, защото на бъдещите кралици не се преподават уроци по сървиз, в детството. А за него, защото няма до себе си кралица.

    Това го казвам принципно (не че една жена не трябва нищо да прави) Но като чуя ракия, салата и чехли, и шкебмелия съпруг с ръце на масата до лактите, направо ми прилошава.
    Манталитети, кво да ги правиш 😁
  • Рози, а де! А истЕнският мъж си държи на корените!
    Поздрав! 🌹
  • brinne (Мариана Бусарова) - манталитетът ни е скромен - мач, салатка и ракийка!
    Благодаря ти, Марианке! 🌹
Предложения
: ??:??