17.01.2010 г., 10:31 ч.

* * * 

  Проза » Писма
809 0 0
8 мин за четене

                        Уважаема госпожо Вачкова,

            Ако Ви е досадно, не четете настоящето от момента, в който усетите, че това е така. Пиша го с надеждата да подпомогна  дискусиите във воденото от Вас интересно предаване,  в които най-често става дума за правата на жените. Не ги отричам, но нека всичко е "както е господ дал!" - казва народът. А ето и моите мисли по тази тема. Аз не съм кой знае какъв "мислител", достоен за въплъщаване в произведение на Огюст Роден, но съм горе долу един домашен Сенека и считам, че съм успял да застана здраво, като камък, (дори и недодялан), на земята и да изповядвам девиза си - "За да не ти е сив живота, трябва да ти е сиво веществото!" И водейки се от девиза си, ето какво измислих:

            Човекът не е просто един индивид!

            В лицето на човека еволюцията е създала един двоен организъм съставен от два различни, подвижни един спрямо друг индивида, допълващи се взаимно в името на продължаване на живота. Ние сме нарекли това  социум, съжителство и т.н.. Природата е специализирала ролята на двата индивида в този двоен организъм, както е специализирала и органите в човешкото тяло. Все едно да накараш черния дроб да изпълнява функциите на белия дроб, което е неуспех за живота. Или пък да накараш организма да живее само с белия или само с черния дроб, или само с черво, или само с глава без стомах. Разликата е само в това, че ако единият от индивидите  съставящ организма се изгуби, с това животът на оцелялия индивид не свършва, свършва само животовъзпроизвеждането за този конкретен двоен организъм, макар и при добре съчетаните двойки да свършат и двата индивида в двойката.

            Погледнете, природата е отишла и по-далеч при пчелите - там организмът е множествен, цял кошер. Там специализацията на индивидите е много по-широка и многообразна. И всеки индивид в кошера е приел своята съдба и не се стреми да се въплъти в ролята на другия - търтея не се стреми да стане "работничка", а тя пък не иска да измести "майката" на кошера пчелите пазачи на кошера не се стремят да станат търтеи или работнички. Всеки си стои на мястото, благодарение на което животът на кошера продължава, нещо повече при раждането на нова "майка" се ражда нов кошер - развива се обществото на кошерите. Е, не липсва в този процес вътревидовата борба, но като правило се спазва разделението на еволюционно предопределените функции на индивидите.

            Така е и при човека  - трябва да се спазва еволюционно предопределената функционална предназначеност на индивидите, съставящи двойния организъм "мъж и жена", за да се продължава живота. Еволюцията е предопределила и функции присъщи на единия от индивидите, които не са само в етапа на раждането на поколението, а и на отглеждането му до фазата на годността му  да се възпроизведе.

            От тук следва изводът за еманципацията и породените от нея колизии в общественото съзнание. За съжаление, в обществото битува всичко друго, като равноправие, кариера, свобода  и т.н., но не и подчинено на природосъобразните изисквания, на които се основава живота на Земята и на Вселената дори. Всяко несъобразяване с тази основополагаща истина в реалния свят е било и ще бъде винаги наказвано от природата. Хомосексуализмът е също толкова неживотворен, колкото и безотговорността в нарушаване на предопределеността на биологичните функции от всяко друго естество.  Какво означава, например, да се спазват правата на някого, с което се засягат устои на живота, като едно от явленията във Вселената. Той, такъв индивид от човешкия род, от обществото на човеците така иска да предявява своите претенции за права. И Сталин и Хитлер и още много други главорези имат такава претенция. Даже те може би са най-малко укорими, защото действията им са плод на осъзнати позиция  и възглед които ги води в нарушаването правата на много хора озовали се по стечение на обстоятелствата в зоната тяхната власт и зависимост на и от такива хора като Сталин и Хитлер. И ако погледнем към генезиса на такива явления в историята на човечеството, към генезиса на появата на такива хора в обществото на Земята, то ще видим, че зад всичко това стои нещо което може да бъде наречено ненормализъм, противоприродност (може да се употреби и думата антиприродност) и още други неупотребявани досега понятия. Не е достатъчно да наречеш някой като тези личности просто луди. Защото лудият е повреден мозък от самата природа, а те са повредени от неправилните разбирания в обществото, от безхаберието и неграмотността на това общество. Общественото съзнание явно прави сериозни пропуски и допуска грешки, които природата рано или късно поправя, като ни удря по някой шамар, което религията точно определя като "страшния съд" или "второ пришествие". Природата ни праща болести,  епидемии и мор, природни бедствия и всякакви други катаклизми. Аз бих тълкувал етимологията на думата катаклизъм образно във вида "като клизма" - т.е. като природно-закономерен механизъм за отстраняване на негодното, противоприродното. Както  клизмата служи за отстраняване на неполезното съдържимо в червата на човека, така и катаклизмът разрушава онова от земния живот което е "неугодно богу" т.е. "неугодно  природу". Вярно заедно с негодното съдържимо се изхвърля и храната, но така е - народът казва "покрай сухото гори и суровото!".

            Дълго време в развитието на човешката популация, за разлика от животинската и растителна популация, е имало многократно затваряне на омагьосания кръг на ескалацията на ненормализма и противоприродността - ненормалността ражда ненормалност и противоприродността ражда противоприродност. В същност  двете понятия "ненормалност" и "противоприродност" са реципрочни на "природосъобразност" и би била възможна употребата на словосъчетанието "липса на природосъобразност", но тъй като, това се е превърнало в клише, с деформирана сематика, аз се въздържам от употребата му вместо ненормалност и противоприродност.

            Та, да поразмислим върху този омагьосан кръг на възпроизводство на ненормалните явления или както и за тях има вече клише "анормалните". От гледна точка на природата всичко е нормално, нормално е дори да загине животът във Вселената. Но тук говорим за съхраняване на живота на Земята и всичко следва да пречупваме през призмата на развитието на Вселената, поне в етапа на съществуване на живота на Земята. Ненормалните явления са ненормални, именно защото деформират резултатите на явлението живот. Защото ще се стигне дотам, че това явление да не отговаря по съдържание на понятието живот - най-малкото хомо-сапиенс ще отиде в червената книга и след това няма да има и ЧЕРВЕНА КНИГА. Математиците определят такова развитие НА ЕДНА СИСТЕМА като проява на неустойчивост. Има формулирани и точни математически кретерии за това. А неустойчивостта довежда винаги до гибел, Т.Е. ДО"РЕЗЕТ", ЗА КОЕТО ИМА БЪЛГАРСКА ТОЧНА ДУМА "НУЛИРАНЕ" или както казва народът - "айде па изново". Само че, след това нулиране ще започне ново развитие, но без нас, без тези, които предизвикваме днес съдбата, като постоянно "дърпаме дявола за опашката". Народът от "оно"-време е прозрял всичко това, за което пиша до тук и ни го препредава до днес, чрез своите умотворения, легенди, поверия, канони и всякакви други форми на въплътена мъдрост, та  дано се връзумим, за да оцелеем всички,  а не само да оцелее земната твърд, с евентуалното ни присъствие в ковчега на Ной, но вече с отнетите ни възможности да се месим в делата на природата. Това е висшият лост на природата да отнема лостовете на човека, да го обезоръжава, за да не ù вреди. Това е неотменим закон, колкото и да не ни се иска да се предадем в единоборството с Нейно величество Природата.

           

            И в заключение да се върнем към еманципацията.  Във вида, в който се възпроизвежда битуващото в общественото съзнание разбиране, ако нещо не промени това разбиране преди да е станало късно, то ще доведе гибел или най-малкото до осакатяване на човешката популация. И ако нещо не доведе до отрезвяване на обществото и неговото възраждане без обземащото го все по-голямо безумие също необратимо ще доведе гибелта.

            Не може да се отрече нуждата правата на жените да се развиват, но не като превземат "природно-отредените" функции на мъжа и като загърбват природно-отредените им функции като жени от човешката еволюция. Ако еволюцията допускаше други алтернативи, тя би създала и съответните устойчиви форми на човешкото съществуване, но щом не ги наблюдаваме на Земята, то значи,че не са били възможни. Тя, еволюцията се е опитала да сътвори някои животински видове като хермафродити, но е стигнала до охлюва (но и там са нужни пак два индивида) и се е отказала от такъв вид жизнено устройство в по-високите степени на своето развитие. Вярно в някои форми тя е размествала някои функции, както при водното конче, но винаги е правила обособяване на функциите на възпроизводството на вида в различни индивиди. Това е заложеният механизъм в природата за неговото устойчиво развитие и гаранция за повишената сигурност на живота.

            С грешно разбираната еманципация може да се стигне, но не и да се продължи, само до едно своеобразно "инвитро" извън човека извън неговото природо-пригодно лоно. Това ще бъде краят на човека, от там нататък са киборгите. Но нито един киборг няма да иска човешки мозък с деформираните му възгледи, защото ще осъзнава непригодността му поради заблудата, която всеки ден трупаме в него -  нашия мозък!

                        Напред към нищото  или...

... да направим нещо, за да не отидем в нищото.

            КОЕ? - Нищото или нещото?

С уважение към Вас и участващите в предаването Ви, както и към зрителите Ви: Костадинов

© Цветан Костадинов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??