6.05.2016 г., 17:27 ч.

6-8. Мистерията на изгубения пръстен 

  Проза » Повести и романи, Фантастика и фентъзи
646 0 0
11 мин за четене

6.

Костос, пират, който бе и щурманът на кораба се върна на мостика и заповяда на новодошлите, освободени затворници от форта да се строят в редица. Те се затътриха по палубата, като на някои от тях просто не им се вярваше, че ще са пирати.

- Ами да излизаме, генерале! - заповяда пък Джакомо от кабината. - Ще те запозная с много "тайни" в моята база.

Корабът, управляван изкусно от Костос се отправи към устието на река, вливаща се в морето. Реката бе достатъчно широка, за да поеме пиратския кораб безпрепятсвено. Надвесените над нея върби бяха високи и закриваха почти една трета от повърхността ѝ. Затова и не се виждаше ръкавът, който трябваше да бъде една от "тайните" на входа към базата на пиратското общество на острова.

Минаха покрай две скали с остри върхове и Костос, неочаквано за новаците на кораба, нареди да спрат. Маневрата бе също необичайна, защото бе изключително трудно да се завърти плавателният съд на сто и осемдесет градуса в кипящата вода. Двете скали представляваха ориентири, за да може корабът да влезе в ръкава, който бе почти невидим за плаващ по течението на реката плавателен съд.

- Аха, тук съм минавал и друг път, Джакомо, но никога не съм и предполагал, че може да има такава отбивка - промълви генералът, обръщайки се с престорено любопитство към пирата.

- Това не е всичко - Джакомо се усмихна ехидно, обръщайки се към все още вързания пленник. След това извика на останалите: - Всички да слизат на брега!

Костос даде заповед за пикиране назад, като самият той започна да управлява. Разстоянието до скалите бе толкова минимално, че едно невнимателно движение и корабът можеше да се заклещи завинаги там. Но Костос бе правил тази маневра стотици пъти и за голямо учудване на Максимус, минаха само на сантиметри, без дори да ги докоснат.

"Де да имах такъв щурман в моята флота!" - помисли си генералът, но начаса се сети, че сега всичко вече е съвсем различно.

Пиратите хвърлиха дървения мост и заслизаха на брега.

- Ами сега? - запита Титос, който също наблюдаваше с удивление маневрите на кораба. - Не виждам накъде бихме могли да продължим.

Наистина брегът бе широк само около няколко метра и след това бе скала, която се извисяваше почти в небесата.

- Тук ще ни убиете, Джакомо, проклет да си! - каза си тихо Пелопония, която бе все още замаяна от ударите на пирата. Отрязаният от Джакомо пръст я болеше вече толкова много, че ѝ се искаше да се хвърли в реката. Но като си помислеше, че все още има шанс да бъде с Титос завинаги, то тя се въздържа.

Всички слязоха от кораба и капитанът-пират се провикна към почти незабележим досега обрасъл пират, сгушил се в короната на едно дърво, явно чакащ кораба:

- Издигай "бурето", Скарвей!

Изведнъж от повърхността на реката започна да се издига нещо, което приличаше на буре, но многократно по-голямо. Изплува като коркова тапа и започна да се приближава към брега. Бе изцяло от дърво и с железни обръчи, точно като буре за вино. Беше дълго около десет метра и два метра широко, и почти толкова високо. Имаше и входна врата. Вода се стичаше отвсякъде. "Бурето" бе захванато от двата края с въжета, които изглежда играеха ролята на контрольори за подводно плаване. Ръкавът, в който влезе кораба, явно бе подземна река, която идваше изпод скалите.

"Значи тук е леговището ти Джакомо, под тези скали - помисли си генералът и продължи да мисли: -  Тук с това буре си се превозвал под водата. Затова и не сме те открили досега, кучи сине. Ще ми е интересно да видя какво има под скалите и какво представлява твоето укритие. Вече тридесет години не можахме да те хванем."

- След вас, генерале! - Джакомо прекъсна мислите на Максимус.

Скарвей, който бе превозвача към базата на пиратите, се отправи към вратата на "бурето" и я отвори с някакъв ключ, който блестеше, като че ли бе от злато и каза:

- Капитане, можете да плувате под скалата! Дриомос ще ви чака оттатък. Много ще се изненада на "лова" ви. Този е Максимус, нали!?

- Затваряй си плювалника, негодяй и си върши работата. Този Максимус ще е твой началник вече, така че внимавай какво говориш! - Джакомо изрече тези думи, явно с убедителен тон, защото дори генералът се замисли дали всичко това, пиратът не го цели наистина.

Неочаквано откъм морето се зададе още един кораб и Титос го забеляза пръв:

- Имаме си компания, Джакомо. Идва точно тук!

- Не се безпокой, сине. Това са провизиите ни за седмицата. Корабът е товарен и е бил в Кавала на пазара, всичко е законно, разбира се - ухили се капитанът.

- И не ми викай "сине"! Все още не мога да свикна с всичко това, Джакомо - озъби се Титос към биологичния си баща.

- Ще свикнеш, ще свикнеш, сине - зашлеви го пиратът с плесница и извика на останалите: - Ние сме първи с бурето, после изчакайте товарката с провизиите и чак тогава останалите. Ясно!

В "бурето" нямаше нито осветление, нито къде да се седне. Лъхаше на застоял въздух, от който на Пелопония ѝ се доповръща, но все още се сдържаше. Титос я бе обгърнал в обятията си и тайно гледаше към пръстена, който все още бе на пръста на Изура. Тя пък излъчваше такова задоволство от това, че все още го притежаваше, въпреки уговорката той да бъде върнат на Пелопония. Влязоха също и по-важните пирати и "лова" от форта, начело е генерала.

Вратата се затвори с лекота и резето хлопна. Настъпи тъмнина в "бурето", което започна да се потапя, така и незнайно как.

Достигнало дъното, съоръжението започна да стърже по него, докато изглежда бе влязло в някакъв улей от скалиста повърхност. Стърженето спря и "бурето" засили ход. Въжетата изпращяха и то се понесе под скалите с неимоверна скорост.

- Някой път ще ти обясня как става всичко това, "Малки майсторе" - чу се гласът на Джакомо. - Нали така ти викаха?

"Да! По-добре така, отколкото "сине"!" - помисли си момъкът и се замисли пак за пръстена. Как би могъл да се добре до него и то още сега в суматохата. Само да се добере до него, ще го потърка в ленената си окървавена риза и ще изрече думите. Как бе това изречение? Бе го забравил, а така искаше да се избави от този кошмар, наречен Джакомо.

Изура се бе долепила до Пелопония и лудостта я бе обзела окончателно. Поривът ѝ да се докосне до Титос така напираше, че тя едва не се хвърли в обятията му.

Бурето се носеше под водата със скорост, която не бе обичайна за спокойно речно дъно. Явно това бе някакво течение и в комбинация с улея, то бе неудържимо.

От тавана започна да се стича вода, проникваща от цепнатините на дървените дъги.

Титос имаше впечатлението, че вали дъжд и то доста силен, защото ризата му бе вече мокра. Усетил, че в тази суматоха ще има шанс да се добре до пръстена, той каза уж загрижено, но и с цел да определи къде се намира чернокосата красавица:

- Изура, да не намокриш пръстена, защото ще ръждяса.

Тя тогава не се сдържа, промъкна се до него и впи устни в неговите. Той това и чакаше. Отговори с целувка, но потърси ръката на Изура. Опипа пръстена. Внимателно го изхлузи от пръста й, без тя да усети това и го постави в джоба на ризата си. Замилва ръката ѝ и я насочи към хълбока си. Жената полудя от страст, защото пък си мислеше, че той така лесно откликна на желанието ѝ и че мястото, където насочва ръката й, бе мъжкото му място.

След това Титос извади пръстена и го потърка в ризата си. Нищо не стана! Потърка го още няколко пъти, но пак нищо не се случи. Без изречението не ставаше. Напрегна се. Изведнъж, като от нищото дошло, в главата му нахлу цитата и той го промълви, поставяйки пръстена пак в джоба си: "Et immortalitatis gloriam tempore infinito!"

Всичко се завъртя в главата му. Титос само си спомни за момент, че бе в "бурето" с Изура, с Пелопония и другите. Но този момент се разсея набързо, защото всичко потъна в пълен мрак. Нямаше ги нито звуците на падащата вода от тавана, нито устните на Изура, нито усещането за допир на тялото на Пелопония. Чувстваше само собствения си дъх и силно удрящото си сърце. Минаваха минути, минаваха часове. Само тъмнина и нищо друго. Нямаше и понятие какво става с него и къде се намира. Накрая заспа от умора и напрежение.

 

7.

Титос отвори очи, но не виждаше все още нищо определено, само усещаше леко грапава повърхност, по която стъпваше. Бяха стъпала, които водеха надолу. Гъста бялосинкава мъгла се рееше под краката му. Младежът бе изгубил ума си от страх и не знаеше какво да си мисли. Спомни си само, че когато правеше пръстена, то бледоликото съществото бе казало, че връщането му би било почти невъзможно. Той нямаше да може да види Пелопония? Не, само това не! Почти съжали, че беше предприел тази стъпка, но дълбоко в себе си имаше чувството, че само това е изходът от ситуацията, в която се намираше преди малко в "бурето". Съществото бе казало "Само в краен случай!" да изрече тези думи и да прекрачи прага на нещото, което той никога не бе и предполагал че съществува.

Мъглата бе все още така гъста, но Титос продължи да стъпва с умерена, плаха стъпка надолу. Едва не се удари в нещо, което можеше да се нарече и врата. Стоеше пред бяла висока преграда, опасваща погледа му вляво и вдясно. Тя бе като че ли от сняг или по-скоро от лед, а и вратата бе също от този материал. Може би дървен, но заскрежен.

Титос не чувстваше никакъв студ, тогава откъде този лед? Попипа вратата. Нямаше дръжки. Похлопа, но нищо не се случи. "Пръстенът е ключа към безвремието и нас" - бе казал, според него, "Дявола"! Взе пръстена от джоба си и протегна ръка. Ръката му мина през вратата без дори той да усети нещо. Титос се уплаши, защото си помисли, дали това не е някаква магия. Въпреки, че бе целият сковаван от страх, то младежът протегна крака си и опита да влезе през вратата. Успя! Мина през нея без никакво затруднение. Намери се в някакво помещение, цялото обляно в бяла светлина, обаче без прозорци. В средата имаше бяла маса, на която седеше почти същото същество, което бе видял при правенето на пръстена. То стана и се отправи към Титос без дори да докосва земята. Просто плуваше.

- Титос, господарю? - запита то.

- Да, така се казвам. Но откъде знаете името ми?

- Очаквахме те, създателю на пръстена! - с приятен тембър на гласа каза съществото, което се различаваше от онова, което бе на първата среща с Титос, по това, че бе жена. Имаше издължени встрани очи, гърди и по-пълни, женски устни. - Казвам се Глория.

- Но къде се намирам? Какво сте вие? - Титос не бе на себе си, но продължи: - Как ще се върна при моята Пелопония?

- Всичко по реда си, господарю! Ще извикам доктор Лукас, нашият водач. Той ще ви обясни всичко.

- Но защо тук всичко е в бяло и вие сте така бледа.

- Намираме се в Шотландия, дълбоко под земята и наистина се наричаме "бледници".

- Какво и къде е това Шотландия?

- Имайте търпение, господарю, сега се връщам - и Глория се запъти към друга врата и то пак със същата лека походка, наподобяваща лебедово плуване.

 

8.

Изура все още не бе осъзнала, че вече не целуваше Титос, ами голото рамо на Пелопония. След потриването на пръстена в ризата му и изказването на магическите думи, него просто го нямаше физически вече в "бурето".

Пелопония усети някаква празнота, но целувката по рамото й, тя бе взела за целувка на любимия ѝ. Опипа с ръка главата и с удивление установи, че това е глава, с дълга коса и в никакъв случай не бе тази на Титос. Отблъсна Изура и изкрещя:

- Къде си любими? Какво прави тази жена на моето рамо?

Изура пък опипа момичето и тя също се отдръпна от нея.

- Какво става тук? Къде е Титос?

- Я не викайте така! - сопнато се намеси Джакомо. - След малко сме на светло и ще видим кой къде е.

Вратата на "бурето" се отвори и стичащата се вода окъпа излизащите от нея пътници. Джакомо излезе последен и след като не видя Титос да излиза, с невярващ поглед извика:

- Хайде, сине, къде си? Излизай.

Но вътре в "бурето" нямаше никой. Абсолютно никой. Той поиска да запалят факла, за да огледа вътрешността. Влезе пак. Няколко минути му бяха необходими, за да прегледа щателно всички ъгълчета. Разбира се, без успех. Титос просто бе изчезнал.

- Къде ми е пръстена, Джако? - истерично извика Изура, след като не го видя на пръста си и припадна в ръцете на близко до нея намиращ се пират.

© Иван Стоянов-Бари Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??