11.09.2011 г., 19:42 ч.

Актуално и евентуално 

  Проза » Хумористична
1264 0 14
7 мин за четене

 

 

За алкохола, вредата и ползите. Направих едно проучване и стигнах до извода, че в повечето случаи двама души като седнат на чашка, не сироп за кашлица, разбира се, след втората обиколка стават първи приятели. Много редко се случва да се стигне до скандал и побой. Започва се със:

-          Свободно ли е? Мога ли да седна?

 При положение, че в кръчмата има толкова свободни маси, човек отива там, за да избяга от самотата и да излее на някого чувствата, които напират да излезнат навън. Защо, се пита българинът, да ходя на психоаналитик, като много по-евтино и забавно ще ми е да ида на кръчма?! И отива. След това има още един верен приятел до гроб! Защо мисля така?! Защото дружеския разговор винаги завършва така:

-          Ти мен уважаваш ли ме?!

 Махване с ръка по посока на сервитьора:

-          Нека този път аз да почерпя!

-           Не, нека бъда аз.

-          Добре, по едно малко и си тръгваме.

Някой, ако не те уважава, ще иска ли да те почерпи?! С това последно малко се укрепва дружбата завинаги. Разбираш, че си велик, че те уважават, а не като вкъщи, където само ти намират кусури. Прибираш се зареден, разбран, голям! Нека другите говорят каквото си искат, ти имаш приятел, който те изслушва и разбира, какво по-хубаво от това?  Ами, че утре пак ще се видите, на същото място.

Щом направих тези проучвания, след дълго обикаляне и наблюдения по кръчмите, реших коренно да променя живота си, който не е никак лек. Имам много проблеми, а най-големите ми ги създава зълва ми. Една ужасна жена. Зълва е сестра, мисля че родна, на моя, а и не само моя съпруг. Тя ме мрази от цялата си душа и ми причинява толкова нерви, че всички сериали бледнеят пред нейната злобна душица. Аз също я намразих постепенно от цялото си сърце и от душата също. Щом се съберем, скандалите са неизбежни. Аз даже започнах предварително да се подготвям за тях, няма все тя да ми трови нервите, я, и аз не съм лесна. Тя само се изтъква, че готви хубаво, че е безупречна домакиня, че... Аз като не мога да готвя, поне си трая, а тя... Ще ми се изтъква! Аз мина лекичко, докато тя простира и сложа щипка захар, лют пипер, каквото намеря, в яденето, което тя е сготвила. Трая си и й гледам сеира, на тая ми ти добра домакиня, айде, не пред мен, моля! Тя се извинява после по половин час, аз изпържвам по две-три яйчица и сервирам ни лук яла, ни лук резала.

-          Да не би ти да си ми развалила яденето?

-          Виждаш ли скъпи, кой е конфликтен, как може да си го помисли?

А тоя мръсник все пита:

       -    Какво каза?!

Щом се съберем, той си пъха памук в ушите и му е лесно, аз сама да се оправям. Няма мен кой да ме защити, нали му е роднина, все е на нейна страна.

Друг път сложа брашънце в прахта за пране или белинка в омекотителя, ей такива дребни неща, а тя като се развика:

-          Само тя е способна да ми съсипе така прането.

-          Ти видя ли я, може препаратите да са стари?

-          Не, но няма кой друг. Само тя е способна на такава гадост.

Аз в такива случаи си стоя тихо и мирно на страна, нека си се оправят, нали са роднини.

Обаче последния път нищо не бях измислила и ми хрумна да направя салатка и да опитаме домашната ракийка на свекърчо, да му я уважиме един вид. Едно хубаво време, сервирах в двора, със салфетки и мезенца. Пристига тя за вечеря намръщена и след първото „Наздраве”, се поотпусна. Очакваше тя някой мой нов номер, но тъй като не последва, тя лично сипа още по едно и като се разприказвахме. Мале, не мога да взема думата от нея. Сипах и аз по едно за нейно здраве, така да се каже. Една луна, едно звездно небе, романтика на чист въздух ви казвам.

-          От къде ти е тази блузка, много ти отива на очите?

-          Мила, трябва да те заведа в магазина на моята приятелка, ако знаеш какви дрешки има, направо ще полудееш. И цените са добри.

-          Искаш ли в понеделник да се срещнем след работа...

-          Айде, започна се! – моят!!!

Мъжете вечеряха и отидоха да гледат късните новини. Ние седяхме почти до сутринта.

Момчетата на другия ден ни гледат да не сме си изпоскубали косите, а ние с нея приготвяме салатката и бързаме да седнем под дървото в двора, защото не можахме да си довършим разговора от снощи или призори, кой ти следи.

-          Намерих страхотен магазин за козметика...

-          Аз сега ще ти дам моя крем за лице, използвам го от една седмица, пипни колко ми е нежна кожата.

-          Точно щях да те питам...

Мъжете ни гледат озадачено.

-          Сядайте да пийнем по един аперитив, а за довечера сме решили да си направим градинско парти. Вие ще имате грижа за барбекюто, питиетата са от нас.

До към сутринта ние с нея вече се уважавахме яко. Бяхме оплюли всичките си съседи, по всички теми бяхме на едно мнение, не подминахме и политиката, и като първи приятелки решихме, че спокойно можем да се кандидатираме за президентските избори като двойка. Решихме да си създадем партия и да я наречем „ Чук и сърб”. А сега „наздраве” за идеята, не че ни се пие, но не може, такива идеи не се раждат всеки ден. Чукаме чашите и после сърбаме от домашната ракийка Айде пак за здраве, чук и сърб и така до първи петли.. Мисля, че това е единствената партия, която ще обедини всички българи. Мисля, че всички ще гласуват за нас, така че сега с нея тичаме да организираме нещата, много работа ни се отваря, но после...после вече ще живеем добре. На първо време сме решили да намалим цените на алкохола. Ракията обмисляме да се раздава безплатно, защото в тая криза човек има нужда от поне малко радост. Искаме да видим как да намалим горивата. Според нас спешно трябва драстично да намалим цената на бензина, защото това е пречка да се събират хората. Не можеш да си идеш до родния край, толкова се отчуждихме напоследък, заради високите цени на бензина предимно. Ще помислим по този въпрос тези дни на чашка, на вилата. Нас това ни сближи – чистият въздух сред природата. Селският туризъм също ни се струва важен. Пресни яйчица, млекце, медец, та даже и пресни пържолки, ей така отиват на вятъра, ако не им обърнем нужното внимание. С пържолите и кюфтетата изобщо не се измъчихме. Друго си е да се яде на чист въздух и пиенето влиза по-леко. Върнем ли хората на село поне за събота и неделя, ще намалим грабежите на опустелите вили. С един куршум, колко зайци, а?! Намаляваш бензина и ракийката и колко добро правиш веднага за хората. Чудим се дали да не увеличим заплатите и пенсиите и да намалим водата и тока. Взехме си отпуска и довечера сядаме да си правим платформата. Искрено се надявам да ни подкрепите на предастоящите избори, защото го заслужаваме, ако не друго. Бегам да налея от домашарката, добре че дедката се е погрижил, иначе колко ли щяхме да се изръсим по предизборната кампания, не ми се мисли. Тази вечер ще обсъждаме коя да е президент и коя вице. Ако не се навие аз да съм президент, гледайте късните новини. Много съм заякнала напоследък, така че мисля, че няма да има проблеми. За втория мандат може да се разменим. Плюс това тя много хубаво разказва вицове, като е на две ракийки. Вице по ще й отива да е. Това сега не е важно. Ще намалим ние ракията, дума да няма, само да ни изберат. Стискайте ни палци и гласувайте за нас, мили хора!!! Заедно ще успеем! Когато сме сред масите, е по-хубаво. Около масите, на масите, но никога под масите е нашият девиз. Наздраве, т.е. довиждане и до нови предизборни срещи!

Бирата алкохолно или безалкохолно питие да го пишем в новия закон? Това ще е първият въпрос, с който ще се заемем щом встъпим в длъжност. Няма да се занимаваме с глупости я! Допитване до хората ще направим, важно е.  Ще се борим за жизненоважни за народа неща.

Щом алкохолът в малки количества е полезен, вие представяте ли си в големи количества колко добрини ще донесе на хората?! Намаляване на алкохола му е майката. Бирата, знаете ли, че е полезна, освен за бъбреците, и за сърцето?! Е, изберете ли ни, ще научите. И още колко неща ще научите за пиенето и яденето сред природата. За здравето също сме помислили. За работа ще поговорим другия път. Ние мислим за всичко и за всички, вие само гласувайте за нас!!!

Весели празници, както е казал народът, защото без празници няма и живот и здраве също.

 

С уважение вашият бъдещ президент: Светлана Лажова.

С тая фамилия, ако не стана президент, кой тогава?!

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Силви, сега ще се виждаме по-често, защото ние трябва да сме сред масите, да се срещаме с нашите избиратели...на чужди разноски. Какво по-хубаво от това?! Ти защо мислиш, че се кандидатирам, толкова приятели имам, а не мога да ги видя. Сега нещата ще се променят към по-добро...на първо време за мен, после ще дойде и вашият ред.
    Мариники, благодаря за подкрепата, ще видя какво мога да направя и за вашия район, няма да се притесняваш.
    Няма начин да няма начин да прокараме магистрала и пред вашия дом. Ваня, дай координати. Обещавам, когато встъпим в длъжност...Ще видиш!
    Романтик, за теб всичко може! Да, това е идейно, ще продаваме бутикови тоалети с бутилирани напитки. Рокля на маргаритки с коктеил „Марга...рита” Чисто българско производство от глухарчета и магарешки трън. Резидаво кстюмче с бутилка чиста мента, без глог и валериан. Червена дълга бална рокля, ще върви с „Мечешка кръв” в комплект с кървавица. Ще ти се отблагодаря за идеята. Смесените магазини на село са дали идеята за големите супермаркети. Ние ще направим малки магазини с масички за по-удобна разпродажба. Сядаш спокойно, наливаш си питие и според цвета му и настроението после пазаруваш. Мисля, че ще имат успех. Мъжете не обичат да ходят по магазините с жените си, така ние ще събираме семействата, ще укрепваме бракове. Докато той пие, тя ще пазарува и ще го наглежда. Щом си поръча второ, ще си развърже кесийката без да мърмори. И за нея добре и за него...може би също.
    Весела, за теб ще има и още нещо, благодаря ти!
    Доченце, няма да забравя! Ще се напием заедно и ако нещо...ме подсещай, толкова неща са ми на главата тези дни. Ето сега торбичка лед съм си сложила, че нещо ме цепи...Не, не само от препиване, много работа имаме тези дни, от това ще да е.
    Вики, благодаря ти! Твоят глас за нас е важен, нищо че е един, но пък колко е хубав. Ти ходи ли в „Гласът на България”? Нищо, дай го за България и за мен, по ще се чуе!
    Ах, Любов! Как се радвам, че си на моя страна, въпреки че бяхме на различни маси!
    Хубавке, аз съм го прочела това за бирата и сърцето. То е малко известно, но аз ще дам гласност, за да се знае и купува повече. Ще спрат сърдечно-съдовите заболявания. Бирата е полезна и за косата, придава й блясък, така че шампоани с бира може да пусмен на пазара, но не за пиене. Ще помислим и за системи за вливане с бира, за подобряване на кръвообращението. Чета аз, не се шегувам.
    Виктор, благодаря! Ще се отблагодаря!!!

  • Гласувам за Вас...
  • Жалко, че няма как да се клонирам, за да гласувам няколко пъти за кандидат президента и цялата му фамилия
  • Тъкмо си мислех.Край няма да гласувам!Всички муцуни пребоядисани са ми до болка познати с платформите си.
    И...изведнъж.Нещо свежо на хоризонта.Светланчик за тебе винаги.За платформата ти също.(Дан`забрайш кът съ възкачиш нъ пристола кво` си убещалъ)Хем ще гласувам, хем ша съ напия ут кеф!(Амъ тайну)
  • Лажова, само с ракийката веднага ме спечели за гласоподавател.
    Уважааам те, бе жено!
  • Айде от мене имаш глас и две ръце, ама при едно условие.
    Аз като не съм фен на ракийката ставам или да? Защото по ми отива на дрешките винце и биричка. Може и на чист въздух.
    Наздраве!
  • Няма начин, да няма начин да не гласувам...
    Развесели ме, Светле! Поздрави и от мен!
  • гарантиран ти е и моят глас, Светлана...
    усмихна ме, прегръщам те, най-сърдечно..
  • Знаех си аз, че до там ще я докараш! За политиката ми е думата

    Миличка, май ще доживея, да ми звънне телефона и вместо звън, да се разнесе гласа на Премиер(ката): "Вдигни си телефона, че ей сега хващам самолета и идвам!"
    Прегръдка, Слънце!
  • Щом Тома ще гласува за нас, успехът ни е гарантиран!!! Благодарско, ще почерпя!!! За мен, за нас е чест!!!
    Кети, недей така, помислили сме и за спорта. Всичките ни идеи са от живия живот, не са изсмукани от пръста. Помисли, за нас е важен твоят глас, пък и ще почерпим, на село,,,Чист въздух и барбекю, моля те, моля те, моля те!!! Онзи ден, по-точно вчера със зълвичка сме заболи носове и решаваме глобалните проблеми на страната ни и моят хубостник ни вика:
    - Какво сте заболи носове, много нещо близки си станахте...
    Злобар, вместо да се радва, че с неговата сестра съм благоволила да съм на една маса...Абе, нема угодия! Като се караме, защо се караме? Като сме в добри взаимо...Мани. И продължава:
    - Вие както сте започнали, направо можете да тренирате двете синхронно плуване, само две щипки ви трябват
    И ние решихме да въведем олимпийска дисциплина „Синхронно пиене на ракия”. А защо не и ансамблово?! Няма да има кой да ни бие. Руснаците?! Не!!! Те са силни на маратонско пиене на водка, но при дисциплината с ракия...Първи сме в света, бе хора!!! Подкрепете ни, не че не можем да се изпра...оправим сами, но много сме, силни сме и в индивидуалните и в колективните спортове също!
    Николай, благодаря ти от сърце, надявам се, че ще гласуваш все пак...за нас!!!
    Светлана, благодаря ти, разчитах на теб!!!
  • Подкрепям
  • Интересен разказ.
    Хареса ми.
    Поздрави!!!

  • Ааааа, почва се от пийването и хапването, а накрая - гласувайте за нас! Това е предизборен трик и ние го знаем, няма да се хванем, неееее!
  • Лажова, ако видя твоя бюлетина в избирателната стаичка, гарантирано за теб гласувам!
Предложения
: ??:??