25.01.2020 г., 20:41 ч.

Английският пациент 

  Проза » Разкази, Хумористична
669 6 23
4 мин за четене

Когато Жената я прихванат дяволите...

 

 

        - Виолето, гладен съм као вук! Слагай да ям, че трябва да излизам - провикна се още от вратата Станчо;

        "Гладен бил, е сега ще те нахраня" - си мрънкаше Виолета;

        - Пак ли бързаш, бе, Станчо, рано е още! Мони още е у Цолови, Дими я пратих до супера, нека дойдат децата!

        - Няма нека, после се  преобличам  и излизам, че у Ванкови прокапал душът, обещах да ида да го видя, бая капел.

       Излезе от спалнята след минута, Виолета му беше сложила да яде. Станчо като невидял омете чиниите, и доволно стана от масата, като се запъти към банята.

        "Да те видя как ще идеш. Аман от тебе: на тоя душът прокапал, на оня брава се счупила, а ти - многоръкият Шива - у дома един пирон не можеш да заковеш, само по приятели обикаляш. Знаем ги тия приятели" - злорадо се подсмиваше Виолетка докато прибираше масата. Дано се позабави, да се обръсне, лъсне - нали отива "на ремонт"!

        Станчо вярни се забави, и Виолета почна да мисли какво ли още прави. По едно време вратата на банята рязко се хлопна, а той се втурна по хавлия към дивана в хола и се строполи.

        - Ох, коремът как ме сви... - полежа, полежа и пак побегна към банята.

        После - пак на дивана. На прибежки почна - ту в хола, ту в банята.

        Телефонът рязко зазвъня от антрето:

        - Виолетке, донеси ми го, моля те!

        "Молиш ме ти, м! Ха, непознат номер!"

        - Нося ти го... ох, извинявай, без да искам го изключих...

        - Нищо, остави го... - едвам промърмори Станчо, омаломощен свил се на дивана.

        На сутринта Виолетка му направи чай  и една единствена препечена филия с бучица сирене:

        - Виолето, ще ме умориш от глад. Какво ми стана снощи...

        - Нали сега не те боли? Или да викаме лекар?

        - Не ме боли, ама ме изстиска като лимон тоя корем.

        - Ще си лежиш днеска у дома и ще гледаш децата тогава, пък аз се обаждам на Донковата Мима да се помотаме из центъра. Ще се обадя и на мама да мине по обяд да ви донесе или направи нещо за ядене. До довечера ще си като нов.

         След час Мима и Виолета се събраха в подлеза на метрото.

         - Вили, Донко каза, че снощи цяла вечер са чакали твоя Станьо в гаража, развалил им белота. И смартът му бил изключен. Да не е болен?

         - А, не, нищо му няма. Беше снощи, днеска си е добре.

         - Какъв белот, ма, Миме?

         - Е нали беше петък вечер, ред беше за белота.

         "Разбих го с тая английска сол, а то белот било! Да беше си казал тоя пустиняк..." - и си заключи устата. Че разбереше ли и Мима какво е направила, целият квартал щеше да разбере.

          Като се прибра следобеда, първо се развика на Станчо:

          - Ти ще не казваш, че ходиш да играете белот, ами по ремонти ходиш?

          - Казах ти, ами ти рече "Сега белот ли му викате, само през трупа ми!' - и аз какво да правя...

          "Ще правиш ти! Каквото си си посолил, това ще ядеш!"

© П Антонова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Коруба (Слав Коруба) по презумпция жената си е винаги на подсъдимата скамейка - "шерше ла фам", ала какво да се прави, като не можете без нас 😅
  • Само за протокола: Това е подсъдно!
  • пациент на английската сол 😆

    За разлика от филма тука сме в 😆😆😆
    благодаря! Радвам се, че те развеселих!
  • 😆😆Опасно цвете е тая Виолетка! Перфектната жена е тая, която да умее да направи яйца на очи и мъжа на маймуна! Благодаря за препоръката да го прочета, беше удоволствие!
  • Ranrozar (Стойчо Станев) - пресолена манджа ще долееш с вода и ще я оправиш, ала пресолена жена оправия няма! Ядеш и пиеш студена вода...

    Благодаря ти 😍 Разсмя ме и ти с тия лафове!
  • Брей,несмалко да го опущим тоа зевзелък!
    Арно,че беха по-пръвите размишления, Пепи!
    Я,кОга се заиграам с некой на покер,докато се не окепазим и не надам да свърнем у дома!
    Па,Виолетка е арна китка, кога да й оплевиш градинката, немаа сбъркаш!😉
  • На мъж вяра коя жена има?
    Благодаря ви, Деничке 🌺 и Ели! 🌻
  • Ами да ходи да играе белот! И без това нищо не върши в къщи!
  • Хахаха, Пепи. Заслужил си го е. Щом не му вярва жената, значи има защо 😂
  • Роси, благодаря ти!
  • Ха-ха, много хубав намек още от заглавието! Всеки със занаята си - един ремонтира, друг "подсолява" гозбите...Весело четиво!
  • Хаха Заглавието е малко плашещо, като филма
    АНГЕЛЧЕ - нарочно го сложих, пациент на английската сол
    Мъжете не са любопитни като жените, затоя ги няма!
    Благодаря ти!
  • Няма лоша жена, има мъже, които не го разбират

    Благодаря ви, Марианке и Кате!
  • Eй, че лоша жена е твоята героиня. Заради един белот ще умори най-скъпото си. Развесели ме.
  • 💐 di_t (T.Енчева) - "белот ли му се вика вече, м?"
  • Ехааа... английска сол
  • ИнаКалина (Красимира Чакърова) - не чак освежаващо, не му трябва да разбира.
  • На легло да е, ама да е в къщи... защо така Пепи?! Стана ми мъчно за човека. Но пък от друга страна това прочистване може да му е освежило главата
  • Женска му работа! Както се казва "Дори и легнала, жената е винаги права!"
    Пак не се дава - "Каквото си си посолил, това ще ядеш!"

    Силве, знаеш ли каква е разликата между починалия и женения мъж? Че жененият още не е погребан!
  • Горкият човечец, цяла нощ в тоалетната е играл белот и сам се е надцаквал. Много непринудена история, Пепи .
  • Няма само да ви разплаквам, я! Длъжница съм ви!
    😍
    Да не е лесно да си пациент на английската крал... опссс - сол!
  • разсипа ме, да знаеш, Пепс!
Предложения
: ??:??