21.02.2010 г., 20:14 ч.

Автобиография 

  Проза » Хумористична
1616 0 4
3 мин за четене

Приятелките ми казват, че да пишеш автобиография за кандидатстване за работа никак не било лесно. Те пък какво ли разбират?! Нито една от тях не е работила и ден през живота си. И на кого ли му е притрябвало да работи, когато има толкова забавления и толкова интересни неща за вършене? Само че вчера без да искам ударих луксозната кола на един баровец и баща ми много се ядоса. Не заради моята кола, нищо че ми е третата, откак завърших гимназия, не, той много ме обича и всичко ми прощава. Ама баровецът бил някаква си клечка и татко въртял бизнес с него, пък сега можело сделката да не стане. Щото колата му, освен че била скъпа, имала и сантиментална стойност – с нея бил свалил последната си жена, или първата – не разбрах точно. Та баща ми се развика, че само глупости върша и е време да започна да се държа сериозно, щото иначе как щял да остави бизнеса си в моите ръце като умре и как щял да умре спокоен, като знае, че единственото му дете за нищо не става. Чуден човек, като че ли се е засилил да умира! Играе тенис и всеки ден плува по един час в басейна, здрав е като бик, пък ми говори за умиране. Лошото е, че ми даде една седмица срок да съм си намерела работа и да му докажа, че ме бива за нещо. Иначе щял да ми вземе кредитните карти и да ми спре джобните. И сега трябва да пиша автобиография, ама добре, че в интернет за всичко си има образци. И така... „Име: Патриция Николова Ковачева”. Добре, че мама не е послушала баща ми и не ме е кръстила Пенка, както той е искал. Представяте ли си как се живее с такова име?! Аз и фамилията много не си харесвам, някак просташки ми звучи, ама нали като се омъжа ще я сменя, та все едно! Продължавам! „Образувание: визше, специалност маркетинг и мениджмънд.” Мама каза да не пиша, че ми е купила дипломата, това били неща, които не се казвали пред хората. Много е умна моята майка, нищо, че едва е завършила гимназия. Ама и тя си купи диплома и сега е доктор Ковачева. Как звучи само, а? Едно е да кажеш, жената на господин Ковачев, друго е доктор Ковачева. Тя и шофьорската книжка ми купи, да ходят на курсове тия, дето нямат пари да си купят кола. Пак се отплеснах, я да взема да прегледам обявите за работа, да видим какво ще си харесам. Трябва да е нещо по-така, нали съм с визше образувание, пък съм и млада, красива и оправна! Най-малко мениджър или управител! Сигурна съм, че веднага ще ме вземат където си пожелая! Ама и баща ми е голям инат, още ми е сърдит, а е достатъчно само да се обади тук-там и веднага ще ми намери работа. Защото той не е някой случаен, има банка, пък и друг бизнес някакъв... Пък и пари има, той си мисли, че аз не знам за сметките му в Швейцария, ама мама ми каза. Тя много разбира от всичко, казва, че мъжът трябвало да се държи здраво, ама от време на време да му се отпускат юздите лекичко, та да не вземе да не пожелае някоя друга. Та и аз гледам така да се държа с гаджето ми, той веднага предложи да ми купи нова кола като ударих моята, ама баща ми му забрани. И сега, докато ми оправят колата, трябва да пътувам с такси, какъв ужас!  Ох, уморих се от толкова мислене, я да взема за се обадя на някоя приятелка и да идем на козметик! Пък после може и на кафенце да отидем и по магазините...

     Чудна работа, вече пет дни, откак съм изпратила автобиографията си, пък отговор няма. Тия хора не разбират ли какво изпускат?! Да не би пък да не са я получили?

     Днес съм много щастлива, татко се върна от работа и каза, че предвид нарастващата безработица, щял да прояви разбиране, ако не мога да си намеря работа и затова решил да ме назначи при него в банката. Май баровецът все пак е проявил благоразумие и е решил да сключи сделката. Така де, явно човекът си знае интереса! И  утре започвам работа! В осем и половина трябвало да съм на линия, каза баща ми. Луд човек, кой става толкова рано?! Ще се мярна към обяд да се представя на персонала и да видя кой кабинет са ми избрали, ще се помотая в банката, тъкмо докато стане време за часа ми при фризьора. Ама това трябва да се полее, я да звънна на приятелките ми, чух, че откривали нова дискотека! Човек не започва работа всеки ден, нали така?!

© Нели Вангелова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • А,де.Ами,като ги има точно такива специалисти ,завършили по 1-2 висше и с по няколко специалности. Нели,добре ме освижи с тази биография.
  • Благодаря за усмивката!
    Имах нужда - поне само за да осъзная, че проблемите ми са нищожни на фона на тези на девойчето!
  • Много му е трудно на момето, като гледам... (реално - прекалено)
  • Горкото момиче! Толкова младо, а вече с толкова проблеми за решаване!
Предложения
: ??:??