9.09.2023 г., 21:50 ч.

Аз, Природата 

  Проза » Други
290 3 3
2 мин за четене

Името ми е Природа, но не съм майка, нито господарка над света. Mоят създател и баща е Бог, който е направил цялата вселена. Стихиите са ми по-малките сестри, но татко не ми е дал властта да ги командвам.

Името ми е  Природа и всеки ден част от мен загива, не заради някакво явление, а заради най-великото творение, което Бог е сътворил, а именно човека. Той постоянно гледа да руши това, което баща ми е съградил. Аз няма какво да направя, а само седя отстрани и плача, понеже ме боли от всичко, което човекът унищожава със своите машини. Нямам сили да издържам всички сгради от цимент, вкоренени в моята почва. Дърветата, реките и животните ми, вече всичко изчезна от лицето на земята и това заради жестокия характер на човека. “Защо, Боже, ги създаде? Само тровят твоята дъщеря!” мисля си аз и горко плача, скрита в недрата на земята.

Казвам се Природа и усещам как краят ми настъпва. От всички тези химикали, които се изсипаха в морето и във почвата се давя и малко по малко загивам всеки ден.

Казвам се Природа и вече искам отмъщение. Ако баща ми не направи нещо, ще събера моите сестри стихии и ще вдигнем бунт срещу човека. Ние сме по-силни и ще победим, така че...

“Природо, спри, дъще моя, укроти се! Чух плача ти от недрата на земята и дойдох да те утеша! Не е нужно да се гневиш толкова на хората, не всички са такива, каквито ги описа. Има и добри, които съм изпратил да възстановят твоята предишна красота, така че моля те, не се гневи. Природо, моя мила дъще, знам колко те боли, но скоро болката ще свърши, обещавам. Аз ще укротя сестрите ти, а ти още малко издържи!”

Чувам те, татко, и обещавам, че ще се спра, но нека по-скоро да се случи това, което ми каза, че вече нямам сили.

© Ева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Няма какво да добавя към думите, които Лили е написала! Често съм изпитвал подобни размисли, които намирам в думите на твоето есе, а и на всичко, което до тук прочетох! Бог ти е дал дарбата да изкажеш това, което до сега не съм успял да напиша! Продължавай с размислите си!
    Браво! Поздравления, Ева!
  • Много благодаря за добрите думи, Лили!
  • Имаш онази чувствителност и емпатия и любов към света и ближния, които всички трябва да имаме, толкова необходими, за да възстановим природата и нашата майка земя.
    Имаш силно перо и уникален стил. Радвам се, да те чета.
Предложения
: ??:??