18.03.2020 г., 8:18 ч.

Аз съм тъмната сила 

  Проза » Хумористична
314 2 9
2 мин за четене

След разобличаващите харипотъровски разкрития на вица вице Дончев,изкарали на светло тъмните сили, пречещи на виртуалните властови успехи,признавам – аз съм един от тези тъмни сили. Аз клатя държавата. В косвения смисъл на думата. В прекия го прави правителството,барабар с депутатите си. И, като се вгледам в себе си,виждам – никакви розови помисли,никакъв оптимизъм, никаква вера в светлото евентуално бъдеще.

Вместо да погледна верващо в чистите честни очи на Помпиера, аз зяпам по угнетяващата реалност. Не ме спира дори статистиката, „доказваща”, че  през последните години сме надминали с пъти благоденствието българско от 1900 година.

При това все ме теглят назад едни черни спомени за онова гадно време, когато българинът имаше осигурена работа, децата – свястно училище, възрастните – спокойни старини. Мислене, което пречи за адаптацията към социалния дарвинизъм народните мутри и калинки, учещи  се да бръснат по нашите джобове.

Но и аз признавам – аман от песимизъм!

Макар че днес и песимисти са необходими. Защото песимистът е човек, който е щастлив, когато е нещастен, очаквайки това нещастие да свърши най-после.

А оптимисти са повече необходими. Те не мърморят срещу разните коалиции, не подмятат, че от политически и спиртни коктейли сутрин винаги боли глава.

Кръгозорът на оптимиста обхваща само гледната точка на управляващите. Той не вярва на очите си, когато гледа етикетите в магазина, когато плаща монополни сметки, получава помощи за оцеляване,  наречени заплати или разбира, че е осъден на смърт чрез пенсиониране. Защото знае колко лъжовни са човешките сетива и колко добър човек е премиерът, колко много работело правителството, колко убеден в евентуалността е вицето, наречен педя управник – лакът език.

Оптимистът не се тревожи от състоянието на министрите. Дори се радва, че то расте. А появата им на малкия екран действа като виагра. Поне на думите, изречени в този миг.

Оптимистът изкарва прехраната с честен труд. Е, останалото се налага да открадне или изпроси. Покорно плаща все по-увеличаващите се данъци, без да пита къде отиват парите. Още повече да се вълнува защо плаща за панелка, за чиято придобивка държавата пръст не е мръднала, за какво здравеопазванему удържат, когато си плаща сам и на ръка, за каква сигурност и отбрана говорят, когато останаха три роти – парадна, баняджийска и теляци, а от страх човек е сложил решетка и на тоалетната чиния.

Той не коментира как черното настояще беше някога светлото утро на гейберастията.

На оптимистите е ясно, че в подлеза на прехода е нормално да е ненормално. Знаят те, че връщане няма – изходът е затворен, но и входа зазидаха. Пък стигнем ли стена, командваме „кръгом” и – пак напред! Защото целта е нещо, движението – всичко.

Ето защо оптимистите зачертават минусите на реалността и ги превръщат в плюсове на вярата. Водят ги разбиранията, че щастието е като е секса – не е важен размерът, а използването. Макар че разликата между секса и днешния ден е, че в секса и на оня отдолу ме е приятно…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Красе!
    Ама ще ги и наторяваме...
  • Рекох си, добре, че не живеем по 300 години... ще изсечем горите за тоалетна хартия.
  • Благодаря, Юри, Безжичен!
    И за тях, и за нас - има нещо! Но то после се смята.
  • Като го четох, знаете ли какво си мислих: "Ужасно, до смърт, ненавиждам всякакви партийци и политици от всякакъв вид, калибър и от всякоя страна на тази планета, във Вселената и във всички безкрайни вселени". Е, и какво от това?
  • Отдавна вървим по тая задънена улица, Георги. И само бардаци виждам по нея! Ок, има и хубави неща, но нека някой друг да ги изброи.
  • Благодаря, Красе!
    Задънена улица, на която се намират кабаре, вариете, публичен дом, хотел и ресторант...
  • Не знам дали е "нормално да е ненормално", но хич не ми се иска човешкия живот да е задънена улица ( куль дьо сак), а дали може на всички да им е приятно - не знам...
  • Благодаря, Пепи!
  • Песимистите се изродиха в позитивни "личности" - промити мозъци, които пълнят света с благословии и пожелания за успех, прикривайки собствената си безпомощност зад псевдорозови очила, оптимистите натрупаха милиони от наръчници да ги обучават как да са успешни и успяли в чуждите очи.
    Поздравления!
Предложения
: ??:??