2.09.2020 г., 10:32 ч.

Бе, като сте рекли за секса и езика 

  Проза » Хумористична, Еротична
849 6 17

Произведението не е подходящо за лица под 18 години

1 мин за четене

Нали, пусто, едната ми диплома от Софийския университет е филоложка, та понякога се замислям над езика. Над изразите, над думите.

Защото всичко е свързано с бита. С живота. С нас…

Да речем – популярното едно време „ходене“. Иванчо ходи с Марийка. Ходят, ходят, пък се уморят, седнат, после легнат… И те ти нова клетка в свободното за полети общество…

Или – „оправяне“. Малей, пък това колко значения има. И основното – фиксирано в израза „Иванчо оправил Марийка“.

Което, всеки тракторист ще ви каже, означава, че тя нещо не е била наред. Имала нужда от ремонт. Основен или частичен – но трябвало. Та се наложило Иванчо да се заеме с тежката работа и я направи човек…

Но има мъже – поне по паспорт – които не оправят. Защото са запомнили думите на дядо си - да не правят никому това, което не искат да им сторят на тях…

Е, и в други ситуации оправянето се среща. Шефът се ядосал и се заканил, че ще оправи тия некадърни работници…

М, да… Като се има предвид, че шефът определя и дава заплатата, че той държи възможността за труд в ръцете си, че… Абе, казано накратко – всеки работник би предпочел шефът да го оправи. Не по хубавия, а по лошия начин. Щото иначе… Жена му ще го подхване – защо заплататае  по-малка, какво пак е направил… Та ще му се прииска шефът да го оправя…

То така и управляващите оправят народа, икономиката, държавата… Направо като в публичен дом. Или ти, или теб…

В лошия смисъл…

Както изпълняват поръчки „майсторите“ днес. „Ще оправя всичко!“ – кълне се той. И оправя… Гледаш – стените и пода дупка до дупка, всичките оправени…

Изобщо – богат език…

Обогатяван ежедневно, ежечасно, ежеминутно от нас. Като една Марийка…

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Деа!
  • Хахаха...и всички "оправени"...
  • Благодаря, Иржи, Стойчо!
    По-добре късно, отколкото още по-късно.
  • Майстор си, Георги, на философстването! Не, че има лошо, нали някой трябва да разясни, да сравни сега и преди и т.н. Но нямаш подобен или равен как забавно го правиш! От дребна думичка, правиш аналог с обществено и актуално събитие! И най- вече кратко, без да отегчаваш! Само едно допълнение. Мъжете умират да се похвалят- и за истина и за неистина! И добре, че е така, инъче, както казва Надя, ще задминем Китай и Индия по население...Брависимо!!
  • А ааа,Георги, късно ми благодариш, извинявай, ама децата пораснааа!🙉
  • Благодаря, Стойчо!
  • Кутричката,, Марийка"гащите и все на букаи от оправяне.Поздрав Георги.
  • Благодаря, адаш!
    Не може ли? Подготвил съм една фантастика за другата седмица на тая тема.
  • Както е казал канибалът, машината никога не може да замени човека 😋
    Поздравявам те 😂
  • Благодаря, Красе!
  • "Таковаме" всичко, което ни падне... кога е възвратен, кога не... няма значение
  • благодаря, Дени, Пепи, Надя, Райна, Мариана, Стойчо!
    Малко лек, елементарен смях с типични нашенски подтекстови намеци и натвърди...
  • Преди години, пак ни строяха училища,а просле ни правеха нас, децата.
    После, дали от много власт "строителите на новото общество " станаха импотентни, защото колкото и да се стараеха,децата приличаха досущ на тях!
    Разюздани комсомолци решиха, че момичетата най-лесно забременяват от ентусиазъм на бригадите, по забавите,пък при морски бани-Феб ги оплождаше...
    Всичко е въпрос на образование и възпитание!
    Така ни показваха с личен пример учителки и учители, партийни членове и комсомолски момичета...и пичове, както казваше доскоро един гологлав реге-фолк-класик по струнни опуси на виола!
    Много ми допада този емоционален момент от упадъка на българия просветен ренесанс!
    Срам не срам, вече сме реалисти!🙉🙊
  • Чаровен хумор!
    Смешна е тя, нашта...Защото се изразяваме , така че нищо не е, което е....
  • Добре, че не всяко оправяне има " последствия,' че ще надминем Индия и Китай, взети заедно.
  • Нова дилема: полов орган или хранителен е?
  • "Но има мъже – поне по паспорт – които не оправят. Защото са запомнили думите на дядо си - да не правят никому това, което не искат да им сторят на тях"
    Хахаххахаахах!
    Богат език!
Предложения
: ??:??