22.11.2009 г., 12:17 ч.

Belle amie 

  Проза » Други
1064 0 1
1 мин за четене

 Къщата ми в Лондон, вилата в Париж, a работилницата - в Берлин. Трите се събират в едно, когато получаваш международна гаранция за чувствата си. Тогава стилът на червеното небе става по-изящен и претенциозно самоцелен: Лондон гърми в зелено отвън навътре; кулата на Айфел се срива към небето; Берлин се дави в пенливата течност на мистицизма. 
А Карабунар, Мусал и още живеят в безделничния си празник на врящо грозде и тъмносинкави планини - Нешка играе "Ад" на Данте върху гърбовете им, гледайки през моравите си очи гъсеницата от Сарамбей до Лъджене. От Изток барон Хирш язди композиция източни железници от цигански катуни през Belle-ово и там бялото разстрелва Анархиста под арфените звуци на Орфей, шпицкоманди разорават М. Клисура - Чапай днес остана само с вдигната ръка. През Манандлъ минават команди от плашила и питат децата кой е наведен пред короната, стигат през Септември, когато зеленото изгаря в бяло, а в селото остават само къщи - кръстове от костите на Стамболийски.
Къде съм аз? От Дъбете гледам пейзажа през 42'' плазма, облегнат на параклиса на Крали Марко, зад гърба ми Николови черкви се прераждат в дупките на Арабската воденица, Константиновата кръчма се пълни с Червена ракия през Октомври и аз никога не съм бил тук. Да, кому е нужен белия сняг, тежината на ралото и мъглите на светлия мрак? Събуден в нов сън Аз е здраво стъпил на овъглената земя, огрян от червенозвучната светлина на морала, пък синьото е някъде забравено - каза от върха на планината един с глупаво име.

-Къде съм, Аз?

-Някъде между правилното и неправилното. И няма никой да ти помогне, защото всички са като тебе!

Но "Аз не съм изгубен освен за самия себе си" - писа Мутафов, яхнал Зеления си кон. Или съм се намерил сред изгубените? "Нищо, Аз ще реши проблема, д-р Фройд, защото е режисьорът на teatrum mundi" казвам на гладкия му череп, слушайки нотите, пълзящи от флейтата-гръбнак, увита около врата на Класика. И всичко пламва върху страстните гърди на съблякла се девица, заплюла годеника. Всички се будят подир слънцето с вик "Антропофагия!", а аз съм за пръв път щастливо заспал.


© Герхард Иванов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Може би е нужно малко разяснение, защото много от имената и случките, които използвах са от моя край и аз използвах старите имена на градовете и селата. Другите не са толкова известни (но може и да ги знаете, не се съмнявам във вас

    *Карабунар е село в Южна България. То се намира в община Септември, Област Пазарджик.
    *Мусал е всъщност Карамусал, старото име (до 1934 г.) на Виноградец - село в Южна България. То се намира в община Септември, Област Пазарджик.
    *Сарамбей (или още Сараньово; Саранбей) е старото име на град Септември - разположен е в Западния Тракийско-Родопски регион и по-точно в Област Пазарджик.
    *Лъджене старото име на Велинград.
    *Барон Хирш е създател на жп линията Любимец - Белово през 1874 г.
    *Bell-ово - от френската дума за красив, според легендата за създаването на името.
    *бялото разстрелва Антихриста - тук се има предвид убиийството на Г.Шейтанов, български анархист.
    *Момина Клисура е село в община Белово, Област Пазарджик.
    *Манандлъ - най-страрото име на с. Мененкьово, ощина Белово.
    *Дъбете - висока местност над село Мененкьово.
    *Николови черкви - местност високо над село Мененкьово, смята се, че там е било най-старото поселище.
    *Арабската воденица - местност в с.Мененкьово.
    *"Аз не съм изгубен освен за самия себе си" - цитатът е от романа "Дилетант" на Ч.Мутафов.
    *"Зеленият кон" - статия на Ч.Мутафов.
    *"Флейта-гръбнак" - поема на Вл.Маяковски
    *Антропофагия (от гр.) - людоедство
Предложения
: ??:??