6.03.2012 г., 11:41 ч.

Без заглавие 

  Проза » Разкази
648 0 4
2 мин за четене

---

Отвън се чуваше скърцнето на старата ръждясала люлка. Вятърът нахлуваше през зейналата паст на широко отворения прозорец и шепнеше настойчиво в ухото ѝ. Бледата лунна светлина, прокрадваща се плахо сред облаците, нежно галеше кожата ѝ и правеше мрака наоколо още по-осезаем. Студът впиваше зъбите си в нея и леденият му полъх пълзеше като отрова из вените ѝ. 

Той изглеждаше толкова крехък, че я беше страх да помръдне. Затова стоеше, безпомощно вперила очите си в него. 

Кожа, бледа като луната, коса, по-черна от абанос, и поглед безрадостен, който бавно и неусетно изсмукваше живота ѝ.

Ангел. Един нещастник. Дете на рая, обречено да страда до края на времето, със сърце по-чисто от любовта, и разум, опетнен от изкушението.

- Какво ти се е случило? – прошепна тя.

- Няма музика. Нито един проклет звук. Боли – ах, гласът му носеше старадние, пред което и най-голямото терзание ѝ се струваше нищожно. И тя замълча за момент, докато намери сили да продължи.

- Толкова ли я обичаш?

- Не, аз... не мога да понеса тишината, зашото тя крещи истината. А от истината боли... Попей ми, моля те – агонията в гласа му я накара за миг да намрази цялото си съществуване.

- Аз... – гласът ѝ пресекна. Нещо в нея се пречупи и тя се строполи на земята. Кървяща. Празна... И смехът му дяволски отекна. А сълзата, тъй човешка, крещеше болката на цялата Вселена.  

© Мария Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ти за удоволствието от прочита!!!
    Естествено е и да пишеш добре. Който може да говори с езика на музиката, може да го направи и с думи...
    За обратното изобщо не съм сигурна
    Поздрав, Мария!
    Пиши!!!
  • Благодаря много!
    ПП: Да, наистина съм на 13. (98 набор съм)
  • На мен ми хареса!
    Много по-добро от доста творби на възрастни тук...
    И ако авторката е наистина на обявената възраст, завиждам й...
    Едно голямо БРАВО, Мария!!!
  • Не е ли вече крайно време, имащите право на решения в този сайт, да отделят подобните писания в един спретнат, културно оформен, добре систематизиран раздел " Детско творчество" с подобаващи поощрения и препоръки?
Предложения
: ??:??