7.08.2018 г., 8:37 ч.

Бизнес 

  Проза » Хумористична
532 1 5
2 мин за четене

Господин Димитър Карабелев, познат на малобройна публика в съдебната зала като Митьо Алабаша, седеше, забил поглед в пода. Ей, че съдба! Да оцелееш при два обстрела, един пожар, три взривени леки коли,  два сифилиса и десетина сбивания, пък сега да те приберат за една кокошарска история - някакво там дедесе!... Не, не вървеше на бившите активисти на свободния пазар напоследък! Що народ беше отрязан, когато гущерът реши да си реже оопашката. Кой в чужбина, кой в по-добрия свят, кой зад студените решетки.А сега бяха подгонили и него...

Какво толкова искаха? Още на първият разпит беше заявил, че е невинен. А пусна в действие и отработена отбранителна машина. Косвено, не пряко. Както някога, когато го арестуваха за пръв път и полицаят попита:

 - Имаш ли алиби?

Тогава Митьо бръкна в джоба и рече:

- Естествено! Колко долара?

Е, тогава пръскаше парите с шепи! Позволяваше  си даже двете любовници  да изпраща чак в Париж. Поотделно, разбира се. И такъв живот им осигуряваше... Дори веднъж едната му прати сиемесче: "Миличко, Париж е прекрасен, нямам думи. Следват цифри..."

Постепенно Митьо Алабаша стана господин Карабелев. Не беше лесно - офиси си направи, техника накупи, специалисти назначи. Ех, как подреждаше първия офис - с кеф! Внасяха инвентара, той седи и с удоволствие бавно срича.

- Компютри - три броя ... Принтери - три броя... Подложки за мишки три броя...

Изненадан  вдигна очи и викна:

- Абе, братовчед, какво  правите? Вие и на хлебарките ще купите креватчета?

Младост, младост... Отде да знае, че и в тоя бизнес ще навлязат ония, другите? Дето аверчето Коки Кирчето викаше: „Брато, сега идат децата на началниците ни! И ще бъдат началници на децата ни!"

То баш от тая работа и Коки бръмна. Те така - беше си нормално момчето, пък взе, че откаачи.

Жена му срещна Митьо и се разрева:

- Мите, той сам си говори, Мите!

- К'во толкова - рече Митето - Що народ сам си говори!

А тя още по-буйно го заля със сълзи:

- Ама той се набира на джиесема и си говори…

В тоя момент съдията влезе, огледа няколкото приятели на Алабаша, пък солидно каза:

- Подсъдими, имате право на последна дума!

Митьо Алабаша стана, отмести пречещия му полицай, взря се в съдията и тихичко му рече:

- Добре де, съгласен съм - сто хиляди...

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Това е писано преди двайсетина години. Сетих се... Абе, да не споменавам имена, наскоро "арестувани", смешни и жалки публични разигравания, "бизнесмени" и тем подобни... Че и името почти съм улучил...

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Надя, Лиа!
    Но не е добре забравено...
  • Не знам, Георги, къде сме тръгнали да гледаме кино с фантастични герои на Марвел То не си струва да си даваме парите и тук си имаме Спайдърмен и, Супермени и всякакви други... след такови "беди" оживяват нашите герои, пък ние "михаля" на чуждите сме тръгнали да гоним! Пак злободневно, но пък истина!
  • Всичко ново, е добре забравено старо.
  • Благодаря, Светулке, Бриджит!
    Колегата е много точен в "Еклесиаста", вярно...
  • Мислех,че е ново, толкова актуално звучи.
Предложения
: ??:??