6.01.2015 г., 23:23 ч.

Благодаря ти за високата оценка 

  Проза » Разкази
1560 0 41
2 мин за четене

Благодаря ти за високата оценка

"За мен идеал за съпруга е мълчаливата и работлива интелектуалка, която се грижи като предана робиня за мъжа си и която, дори и да го превъзхожда интелектуално, не би дръзнала да оспорва мнението му. С една дума - жената, която обожествява съпруга си. Тя е като сянката на Евридика. Почти невидима и безкрайно тиха и ненатрапваща се. Никога няма да седне да се храни на масата с мъжа си, защото трябва да е на негово разположение и ако той поиска нещо, да му го даде незабавно. Освен това тази жена следва да бъде красива и да задоволява физически всичките му желания, но отгатвайки ги, а не като негово разпореждане. И главното - тя трябва да е готова да умре с него винаги и то по собствено желание, а след смъртта му да напусне незабавно тази земя, за да го последва.”

Винаги съм искала хората да дават висока оценка за мен, винаги. Искам да съм идеална съпруга. Ама идеал за един не е идеал за друг и хоп... този коментар. Начи, тъкмо пък си търсех и диета за отслабване и направо съм щастлива, че прочетох това коментарче.
Ще се омъжа, аз ви казвам. Млада съм, красива съм, интелигентна и най-вече работлива. Ставам за съпруга, щото малко приличам на робинята Изаура. Няма значение как ще се казва мъжът ми, аз ще си му викам: О, Боже! Той, ако иска, може на галено да ми вика Евридика, не ме бърка, аз се обръщам и на Маце, та... Мога да мълча, докато работя, трудно ми е, но се справям с трудностите. Каквото и да ми каже, ще му викам: Да, мило! Прав си, мило! Само ако ме пита: Колко е часът, не знам какво да отговоря, но той ще ме научи с два-три тупаника, ако е истински мъж. Не че не мога да му приложа позата „Носене през мост”, ама да не го засегна.
Така, никога няма да сядам да ям с него или без. Така ще се превърна в негова точна сянка. Това поиска ли ми сол, незабавно му я доставям, дори да съм в хола. Имам точен мерник, само да си пази главата сладурчето ми. Ще си купя кристална топка и ще отгатвам всичките му желания, още преди да ги е намислил. Щом не иска той да се разпорежда, ще ми се налага понякога аз да го правя. Ако ми каже: Бий ме!, мога да го... направя, без да го слагат в гипсово корито. Но ако му кажа: Лай и не лае...
Значи това със смъртта малко ме обърква. Няма да мога да го утепам, ако подпиша предбрачен договор. Да умра заради него, заедно с него или след него... Не съм сигурна, че има задгробен живот, така че... Я да не се бъркаме в Божите работи. Ако си иде преди мен, защо да лишавам друг някой хубав мъж от толкова идеална жена като мен?!
Уникални мъже има. Искате ли да ви кажа какъв е моят идеал за мъж, или да го оставим за друг път, защото празниците все още продължават.

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ей, класикът си е класик. Как да й пишеш ниска оценка, като още в заглавието ти благодари за високата оценка. Неудобно е някак си
    Готино е како. Само не разбрах тия жени къде ги намират такива. Да не е в историческия музей?
  • Ена, благодарско Ти ме разсмя яко
    А ето и Джани!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=9TyWb6sX2j0
  • Светланоооо, ко напрай с мен, ма!?
    (Без памперси вече няма да те чета )
    Уникат си, верно е!
    Сутрин непременно минавам от тук, прочитам всичко отгоре до долу и обратно, и ако все още не съм се задавила, си допивам кафето оливайки се... защото не мога си събера ченето...

    Малеее, добре, че те има!
    И добре, че не си иyбегала у Америка, та сега ние че оцелееме, а они нема
  • Ще те убия,Севдалине!!! Толкова съм се кефила на това, сега не чак толкова, но залата се тресеше от смях Може ли да съм толкова гадна. За последен път отивам да ти изневеря... Това ми дойде от Улицата. Мая Новоселска казваше в скеча: Уча се да не изневерявам. Още година-две и ще се науча
  • Гери, тук всички сме избирани с конкурс по красота, затова някои мои стихове не стават, щото само красота не може, оно си требе и талант, за да твориш.
    Ева, невероятни са тези, които ми четат щуротиите
    Гери, най-добрите готвачи са мъже и аз няма да споря, давам им първото място и второто и третото. Много съм добра, това вече го знаете всички. Мъжете са чревоугодници, та затова. Моят като ме питаше в началото: Какво ще вечеряме, му казвах, че не знам какво е менюто в ресторанта до нас. Първият ми мъж бе биеше, вторият свикна, но третия път като се омъжвах си взех главен готвач на верига хотели, сега у дома няма проблем с готвенето.
    ДРУГАТА ПРИЧИНА Е ТЕ ДА СА НОМЕР ЕДНО В ТАЗИ област е, че ние жените сме вечно на диети. Може ли да го караш милия, да седи цяла седмица на чай, моркови и минерална вода, то по-добре да си останеш стара мома вместо да го слушаш как ти мърмори, че все е гладен.
    О, Даниеле, много е страшно Поставяха ме една година на сцена в НАТФИЗ, исках да кача днес клипчето с монолога ми, но...не стана. Ужас ти казвам. Срам ме е Бия, връзвам...с копринени шалове, жалостива съм малко.
    Щастлива съм, че съм срещала в живота си мъже, които са ме карали да се чувствам като...част от нежната половина на човечеството!!! Затова много съм им благодарна и високо ценя присъствието им в живота ми. Без тях аз нямаше да съм същата и светът щеше да е друг...
    Гергана, веднага те питам: Ти кого искаш да поканиш на рождения си ден и кого не искаш, разбира се? Ще ми е интересно!
  • Невероятна сте - да Ви имам таланта..., и аз щях да пиша..., но стига ми да чета подобни стихове и проза..., и всичко тук..., това което писах не е ли като вашето...!!!
    "Това поиска ли ми сол, незабавно му я доставям, дори да съм в хола. Имам точен мерник, само да си пази главата сладурчето ми."
  • Има и умни жени. Хубаво е да знаеш какво искаш, тогава е някак по-лесно Благодаря ти, Ева за високата оценка. То не знам да ли е висока, ама така да си лафиме.
    Мога с това да завърша този коментар, но понеже няма какво да правя, реших малко да си попиша.
    Аз много обичам да плета. Мога на една кука, на две, сега се уча на пет. Ще се справя, защото съм много добра, просто забравих да ви го кажа. То бива добра, ама моето минава всякакви граници.
    Сега някой ако каже, че коментара ми не е по темата, много бърка. Защо го пиша? Ами хората ми дават винаги много високи оценки за плетките. Не че се хваля, споделям си. Разбирам от футбол, това според мен е голям плюс. От много неща разбирам. Аз казах ли ви, че съм много умна? Скромна съм...Тя скромността ме краси. За моята скромност мога да говоря с часове. От тук пък веднага разбирате, че съм и...Браво! Познахте. Да...красива. Направо си пиша шест сама. След малко ще продължа, отивам да пия кафе. Вие обичате ли да пиете кафе? Аз без него не мога. За кафето става въпрос, не за мъжа ми.
  • Има и умНи жени - върти своя мъж на шиш, до зачервяване на бузите, а той мълчи не казва нищо, каже ли нещо тупне го с вестника по главата..., като се появи другият - става интелектуалка, широко скроена, прагматична - пъчи се, дори не запелтесва..., отчита вина в едната страна на триъгълника, където тя няма място - извинявайки се със собствените си разбирания - въпрос на личен избор..., Но друго си е зрялата жена, която се стреми да внесе ред и смисъл в живота...!!!
  • Юле, може ли с леща, че боба ми свърши Имам и малко ориз А, ако му хвъля две пържоли, дали ще стане, че милото ми много ги обича? Да му ги хвърля, не да му ги сготвя, нали
  • "Ще си купя кристална топка и ще отгатвам всичките му желания, още преди да ги е намислил."
    Лажова, не се охарчвай, става и като му хвърлиш един боб.
  • Не, само една жаба...веднъж
  • Коев, за кокошката и пуяка е ясно За Адам и Ева да ти обясня. Господ е създал първо нея. Той да не е...за да създаде първо Адам От достоверен източник го знам. От плаващите ребра на Ева са създадени по късно моряците. На една съседка мъжът и е направен от тазобедрена кост А пък на една приятелка нейният - от срамната кост. Единият е пълен задник, а другият, срам ме е да ти кажа Та такива ми ти работи за сътворението на света.
  • Ми нема петел бе, Лажова, пита се кое е първо - кокошката или яйцето? Ти петел да видя?
  • Танче, ще се справиш, слънце, ти си от наш'те
    Гергана, тежко им, ако сме стока. Няма да могат да си я позволят мнозина, защото на етикета ще пише: Безценна!!!
    Коев, добре дошъл си ми!!! Ракийка, салатка и тънко нарязани мезенца, ще си ми специалният гост в "На ракийка" със Светлана!!!
    Йотова!!! Какво не се споменава? Кой? А, да
    Нали знаете вица? Син води приятелката си у дома. Майката я харесва, а бащата - не, щото приличала на жена му
    Ех, тези синове, дето после стават нечии мъже
    Нямаме право да им се сърдим. Раждаме ги, възпитаваме ги, после плачем за тях и от тях, разбира се
  • Рецептите са си мои, при това уникални.
    А снахата /като се появи, де/ - да си готви нейни. Мъжът ви вече ожали детенце, че ще му се падне някаква като мене
  • Лажова, без нас няма да има ред, нито мирно и свободно. Вкъщи строявам дваминцата ми скъпи същества и започвам да ги обгрижвам - Мирно! Свободно!
    Случих на умен син и послушен мъж. Синът ми, като реши да изкара пари, иска такса мощност от баща си и чисти апартамента. Друг ключов момент е да ги накараш да се състезават - кой готви по-добре. Само с гладенето не се съвместихме, но всички носим дрехи от немачкаема материя
    Относно вечния въпрос за кокошката и яйцето - забележете, че петелът не се споменава
  • Ех, че ме зарадваха твоите размисли за идеалната жена.
    Все се питаха до сега, какво е това чудо бе джанъм.
    Е, вече разбрах. Сега остана да запиша и бойни изкуства.
  • О, значи ти си била Яркостта на бъдещето, сега разбрах защо ми е толкова светло.
  • Константин, тук съм пратена с мисия, да оправя нещата на земята Война няма, няма и да има. "В началото бе словото", което веднага ни подсказва, че първо е създадена жената. От реброто й е направен Адам, затова ние имаме красиви талии. И за да не спорим кое е първото Адам или Ева, яйцето или кокошката и яйцеклетката. Казаха ми го отгоре, че Творецът направил мъжа, за да не му надува Ева главата само на него
    Заради нас е имало войни. Но не сме виновни ние, че вие ни обичате толкова много
    А най-страшното оръжие за масово унищожение е...жената Махам доспехите, отивам да се лакирам. С теб ще пийнем ракийката привечер. Лично аз ще направя салатка, да видиш, че съм и...добра
  • Бях написал "Много оригинален белетристичен текст, поставящ в нова светлина вечните въпроси за борбата между копието на Марс и огледалото на Венера! Както е казал Пън (началник-смяна на Великата китайска стена) на Жълтия прародител Хуанди: "Няма ли край този зор? Аман от еврофондове!", така и ние не трябва да издигаме стени помежду си. Приятел в нужн...в нужда се познава! Благодаря, Светлана и ти желая спокоен и изпълнен с вдъхновение уикенд! А аз ще отскоча да избия трийсетина километра пъртина в снега - на Вашата планета планинките са миниатюрни. Освен подобряване творчеството на произволен поет-землянин, мога да подобря и темпа на ходене на Райнхолд Меснер, барабар с ПСС-Банско + шерпите от Намче Базар.".
    Видях овреме камшика в коментарите и го преправих на бърза ръка на: "Ракийката е сервирана! Бау!".
  • Венета, моля те, не се натъжавай! Не всички мъже искат да имат робини, някои искат до себе си богини! Нали имаше една приказка...Мъжете, които гледат жените си като принцеси, са отгледани от...кралици!!! А за съдбата...Както ти я направят или, както си я направиш Бъди щастлива!!!
  • Хареса ми! Усмихвах се, докато четях - и ми беше малко тъжно за нашата женска съдба! Поздрави!
  • Мамин сладък, правя салатата, сипвам и ракийка. Даже ако искаш мога и да ти посвиря...на пиано Каквото кажеш мили мой, твоя робиня съм. Ще ми направиш ли масажче, ако имаш желание, разбира се. Но ми се стори, че точно това искаш. Мило, отгатвам ли ти желанията. Прочетох го в изразителния ти поглед? Някой казвал ли ти е, че имаш красиви очи?
  • Анита!! Толкова се радвам, че се отби при мен!!! Толкова си сладка!!!
    Благодаря ти от цялото си сърце и душа. Ако ти пиша така още няколко реда, ще ми напишеш ли висока оценка? Аз затова живея, за да блестя Върнах се години назад, когато тук беше Рай, хубаво ми е и сега, наистина ти благодаря!!!
    И да наблегнем на красива, напоследък лирическата не е много трудолюбива, омъжи се за идеалния мъж Хубаво е да гледаш, когато избираш половинката си, а не да спиш
  • Само не разбрах кое е ОКОТО на увлекателната ти проза, това, че лирическата е млада, че е красива, че е интелигентна или най-вече работлива, или този текст има четири ОЧИ...
    И нали съм все неразбрала, ще се въздържа от висока оценка...
    Щото разбера ли от първия път, веднага я пиша.
  • Както винаги си прав, Вале!!! Звездите светят с отразена светлина, а ние сме неотразими!!! Пиу...пиу, долавям сигнали...Звездите ми го говорят
  • Вале, споменах че шепна. Едно е да шепна, друго да мъркам, трето да пиупиу - кам. Що не ти пиу пиу лелина? Да те пиу пиу у звездата! Аз такива неща не правя, дама съм. А синьото хапче е...Не, не е Виагра. Започна ли да мъркам, всичко покрай мен се изправя. Става дума за синьо хапче усилвател
    Ирина, и ти ме усмихнааа
  • Усмихна ме
  • Ех, Вале, Вале...Защо бе, мойто момче?!
    Разкрита съм, ужас.
    Много сте готини, стана щур купон. Благодаря ви, усмихнахте ме. Това е моят сайт, моето село, моята приказка!!!
    Аз благодарих ли ви или забравих? Сутрин трябваше да пия розовото хапче, а вечер синьото. Май пак съм ги объркала
    Доче, ако е много грозен, може и вилата да ти пази вместо куче Може и да не лае.
    Порчев, слънце, няма да ни разделят. Не го слушай Валето, той е голям майтапчия. Шегувка се само, иначе не е чак толкова лош
  • Маце,много хубави дресури предлагаш, чак да ми се прище и мен да стана идеална Особено ми хареса това с лаенето.Хем охрана на къщата, хем музика за душата.
  • Вале, аз ако не бях сгодена за Порчев, ти щеше да видиш звезди как се броят посред нощ. Много си сладък, внимавай Гери да не се влюби в теб, но ако тя нещо се откаже, мога аз да се влюбя внезапно, но за кратко. Между нас да си остане, годеникът ми не го заслужава.
    Благодаря ти за високата топка! Аз и на сън говоря даже, но е готино, защото шепна. Абе всичко което правя е готино, какво да ти казвам, просто идеалната жена!!!
  • Ах, Гери...Просълзих се. Благодаря ти за високата оценка!!! То всъщност, абе не дръж на тия неща ставаше дума за добротата.
    " Със злото зъл, това е доброта"
  • Диво се извинявам, че толкова се забавих с отговора, ама ходих да вечерям. Няма да се повтори.
    Гери, шилото за лед се вади само в краен случай, както в "Първичен инстинкт" с участието на Шерън Стоун. Иначе има белезници, камшици и развихряне на фатазията. Нали сме длъжни да предугаждаме желанията на хубавците ни. Понякога се разминаваме в желанията. Завръзвам му ръцете и краката и отивам на шопинг терапия за няколко часа. Нали и жената е човек все пак!
  • Гери,любим въпрос на всяка жена, която е по майчинство е: - Какво си правила цяла ден?!
    Много малко мъже издържат, ако ги оставиш да проверят лично...сами
    Та моят идеал за мъж е нещо такова, което като се прибера от работа, да е изпрал, изгладил, разходил, нахранил децата. Яденето да е топло и по мой вкус. Да ме посреща с усмивка, ракийка и салатка. Ако не иска куче, да ми донесе пантовките в зъбките си. Да се опъна на дивана и да си изгледам футбола спокойно. След като приспи децата да ми покаже няколко пъти няколко оригинални цитати от Кама Сутра.
    Ирен, благодаря, гледала съм го, да не кажа, че съм се погрижила мъжете да го научат наизуст за домашно.
    Силви, смехът е здраве
  • ох, така се смях! :D
  • Ако споделиш, ще прочета какъв е и идеалът ти за мъж. Защото пишеш забавно. Тук обаче при твоето хумористично разказче, съвсем сериозно ще препоръчам нещо много забавно за всички, сключили брак или живеещи на семейни начала, както и на тези, които смятат някога да го направят - https://www.youtube.com/watch?v=mQDZUxH7Nyw - "Как да останем женени без да убием някого". Колкото е забавно, толкова е и вярно.
  • Гергана, най-добрият приятел на жената...са диамантите
    Вики, ти си уникат, щом ме четеш
    Лидия, винаги ли като си пожелаеш нещо и се сбъдва Вече двама готини мъже те послушаха и са при нас.
    Порчев, благодаря ти, че ме оцени!!!
    Панайот, ти ме спечели от раз и можеш да поживееш и ...след мен. Толкова положителни черти на едно място...Не мога да повярвам, направо ще умра от щастие!!!
    Гергана, запази дата за сватбата и най-слънчевото заведение. Да е огромно, щото слънчевите и весели хора сме много. Как беше...Заедно можем повече...да пием и се веселим


  • Ето това е свежо нещо, от една статия, пълна с простотии, се роди чудесен хумор. Аз съм ерген и те каня на рандеву. Само, моля те, не ме убивай на първа среща, щото имам много положителни черти. Виж ги първо.
  • Много ме развесели. Забавен цитат, с чудесна женска интерпретация. Сега чакам някой мъж да се нареди в редичката на коментиралите и да ни доразвесели.
  • Светле, уникат си, мила! Нищо друго не мога да кажа сега, защото се хиля като луда
  • Обещавам да го прочета, Гергана! След празниците ще ви запозная, може би, с идеала си за мъж, но е толкова страшно, че без валидол няма да може да се чете
Предложения
: ??:??