2.02.2023 г., 15:43 ч.

Божият призив 

  Проза » Други
314 1 0
3 мин за четене

    Преди много години, едно момиче, от пленения във Вавилонското царство еврейски народ, имало привилегията да стане царица в двореца на цар Асуир. Тази чест се паднала на Естир, която пленила царя със своята красота, ум и добро сърце.

    Скоро, обаче, над нейния народ надвиснала смъртна опасност. Братовчед й, Мардохей, веднага й изпратил съобщение с молба да се застъпи пред царя за своя народ. Но тя се страхувала , защото царят не допускал при него да отива накой, без негова покана. Тогава Мардохей казал да й предадат тези думи: ” Кой знае дали не си стигнала до царско положение за такова време?”

    Това било достатъчно тя да осъзнае Божия призив. По-нататък историята разказва за нейната молитва, наказанието на хората, които искали да навредят на народа й и вълнуващото избавление на евреите.

    Четейки внимателно Божието Слово разбираме, че Бог има един общ план за света и уникален план за живот на всеки човек. Решението да участваме в Божия план и да бъдем Негови съработници или бунтовници, обаче е наше.

Според последни проучвания 50% от това, колко щастлив да бъде човек през живота си е генетично заложено в него.

    Божието Слово е изпъстрено с разкази, потвърждаващи Божия промисъл. В това отношение Бог действа по различни начини. Някои хора Той призовава специално, напр: от Авраам поиска да излезе от земята, в която се е родил и Му показа друга земя; накара Мойсей да познае пътищата Му; посочи Аарон и синовете му за свещеници; показа на пророк Самуил  следващия цар; даде специален сън и подготви Йосиф за определената му мисия, като го увери в подкрепата Си през трудностите, които ще премине; подсказа на Давид задачата на Соломон за изграждането на Божия храм; призова Йон да проповядва в Ниневия; Христос повика учениците Си и избра дванайсет от тях. В то

    Но Бог призовава не само големи водачи, като Мойсей, царе като Давид и Соломон, изявени храбреци, като Гедеон, пророци като Елисей, но и обикновени хора като Естир, Корнилий, Лидия, Павел, както и цели народи: Затова убедително говорят думите в 1 Петрово 2:9 » Вие, обаче сте избран род, царско свещенство, свят народ, люде, които Бог придоби, за да възвестявате превъзходствата на Този, който ви призова от тъмнината в Своята чудесна светлина».

    И днес някои хора се питат: „имам ли някаква специална мисия на този свят и ако „да“, как мога да я открия?“

    Обикновено се смята, че призвание /мисия/ е това, което човек върши най-лесно, отдава му се най-добре.

    Но Божието Слово е наситено с изисквания, които всеки може да избере да следва, така че животът му да придобие смисъл.

    В Псалом 37:5 се казва:Повери на Господа пътя си и уповай се на Него и Той ще изпълни очакванията ти“.

    Затова имаме основание да очакваме и търсим Божия призив и лично за себе си.

© Anastasia Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??