1.01.2024 г., 12:05 ч.

Бъдеще... ваше 

  Проза » Разкази, Хумористична
281 0 8
3 мин за четене

Такааа… Джони… Фамилията не ме интересува, скоро ще ги отменим. Джони 567/890%... Арестуван сте в магазина заради опита да платите с банкноти…

Да, да, да… Все още са разрешени, не са фалшиви, официално действат…

Но са отменени! Получили сте съобщение, публикуван е законът, вашият банков надзирател… Надзирател, Джони, надзирател… Бил е консултант, сега е наблюдател по надзора над поданиците на банката…

Ти, Джони, отдавна си наблюдаван. Още от рождението. Ето доклад от акушерката, мадам Сия. Жена с много и дълбок опит, веднага забелязала отклоненията в теб. Всички бебета реват за хранене, ти с интерес наблюдаваш суматохата, зяпаш гърдите на чуждите майки, смееш се над бъркотията…

А после в училище… Джони, не видя ли камерите там? В коридорите, в тоалетните, по стълбите… И поне десет за всеки ученик в класната стая…

Защо, Джони, нарушаваше правилата? Ето, виж – уж седиш, уж главата ти е напред, а очите… Зениците, зениците накъде отиват? През прозореца гледаш, към поличката на Мери се втренчваш, следиш дали мателатикът ще се плъзне по гъбата… Навлед си наблюдаван, Джони, но няма нито един кадър, където спазваш писаните и неписани наши правила…

А после… Колко работни места смени, а? Не ти допадало, не е за теб, не те привлича… Джони, ти не си роден да си живееш живота! Животът ти е даден, за да служиш. На държавата, на властта, на правилното виждане за смисъла на съществуванието…

Виж извлеченията от банковите ти сметки, Джони… Едно време можеше да носиш пари и да ги харчиш където и за каквото искаш. Но Банковият съюз реши – никакви анархистични отклонения на потребителите! Никакви пари кеш! Само с карта – за да се вижда във всеки момент правилно ли харчиш парите… Парите, Джони, не парите СИ… Не са твои, обществени са – значи, на властта. Тоест, на банките…

Тези пари са ти дадени не срещу труд, както смятат романтичните наивници. Тези пари са част от обществените отношения. И не можем да позволим някой си да ги харчи ей така, без полза за властта…

А ти, Джони… Доклад на наблюдателя-ддс       …сервитьор в бар „Блу“. Пил си уиски, после си поискал безалкохолно… Джони, Джони, знаеш цената на уискито, знаеш и на безалкохолното. Кой ти позволява да не влагаш средства в икономиката ни? Длъжен си поне още две уискита да изпиеш – това са пари, Джони, пари… ДДС… Част от оборота на бара, на индустрията, на бизнеса изобщо…

А ти…

И си отказал на проститутката Джени… Възмутително! Жената влага всичко – и най-съкровеното си дори, за да вкара и пари в бизнеса, а ти… Обиждаш я, но по-важното е, че намаляваш приходите в бранша. Добави и лишаването на държавата от ДДС-то от бара и проститутката…

Сега си решил да се жениш… Не можем да ти позволим, Джони! Такива като теб не бива да се размножават и да дават лош пример…

Затова…

Стани!

Присъдата…

 

Последният коментар в блога - закривам - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, ГФСтоилов!
  • Бъдещето малко притеснява, добре, че винаги може удобно и лесно да се върнем няколко крачки назад, най-добре ще е към пещерите
  • Не бъдеще! И сега в Скандинавия не можеш да си купиш и сладолед в брой!
  • Благодаря ви!
    „Хубава новата година!
  • Да, такива неща се готвят в близко бъдеще... Все пак има нядежда да не се случи .... и всичко е, до голяма степен, в нашите ръце!
  • Някои неща изобщо не са фантастика вече...в Джони ми е надеждата. Честита 2024, Генек!
  • Благодаря!
    Честита Нова година! И очаквай...
  • Олеле, майко!
Предложения
: ??:??