18.02.2016 г., 21:45 ч.

България накъсо - 12 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
1369 0 26
6 мин за четене

 

И да се срамувам, че съм българин, и да не се срамувам, вече е късно и за двете.

 

Стигам до извода, че в България всяка неправда се отстранява като на нейно място се насажда друга - по-голяма.

 

Особености на българската политическа астрономия:
Никога не пропускаме нито едно информационно затъмнение...

 

Изборната победа е пълна и безусловна. Досущ като капитулация.

 

Моите най-искрени съболезнования към хората, които пуснаха своя глас в пустиня...

 

Даже нямам желание да им тегля една майна на продажните ни политици. Иначе за автоматен откос си запазвам правото...

 

Новост в изборния екзорсизъм в България:
Как се убива партиен вампир - с /прото/кол в сърцето.

 

Посредствеността е запазена марка на сегашния български "елит"...

 

Свободата е като жаждата:
Не пускай своя глас в пустиня.
И не очаквай, тиквата
да се превърне в диня....

 

Само аматьорите пробват покушение с гранатомет. За да бъде наистина успешен един атентат в държавата, професионалистите използваха избори.

 

ЦИК извърши много прецизно преКрояване на бюлетините.

 

По мои наблюдения в момента се подготвя гласуването да стане не електронно, а психотронно.

 

Не знам кое е по-вредно - мазните храни или мазните политически обещания...

 

Наполитизирани поговорки:

Ако имаш две Визи, дай едната на ближния си. /И не питай защо/

Да би мирно седяло, не би бюлетини брояло...

Всяка бюлетина да си знае протокола...

За какъвто гласуваш такъв ставаш...

Всяко гласуване за три дни...

 

 

Опорочиха тайната на вота -
разкриха как гласува... идиота!

 

 

След изборен шизофреничен оптимизъм:
Най-сетне! Братя, счупихме каръка!
И трудностите ни се претопиха... в мъка.

 

Най-трудно човек се превръща в личност, а най-лесно - в диктатор.

 

А може би изборите са /неу/местни?

 

Въпреки усилията на здравното министерство много хора в България все още са живи и здрави...

 

Принцип на електронното гласуване с пръстов отпечатък:
Поставяте пръст в раната...

 

Дори си измислих антиджихадистки поздрав:
НАПАЛМ Алейкум!

 

Най-голямата ни национална катастрофа, ще бъде на излизане от тунела. Точно преди да видим Светлината.

 

Човек и добре да живее, умира... да се доказва.

 

Един много тъжен извод ми се наби след едноседмично разглеждане на лицата от предизборните плакати - наистина не сме сами във Вселената...

 

Изборна поговорка:
пАлците се броят наесен.

 

Вече и на това съм съгласен - За чиста и свяСтНа Република...

 

Какво очакваш от народ, който вижда, как Свободата бива пребивана, стъпквана и унижавана от мафиоти и престъпници, я снима с телефона си и качва нейните страдания в интернет...

 

В България безплатна е само омразата. За всичко останало си има данъци и такси...

 

Въпрос относно българите: /Д/Али са в страната на чудесата?

 

Почти всеки държавник, още при встъпването си в длъжност получава карта за намаление. На населението.

 

Самосъжалението бави силата.

 

В сърцето ми винаги ще имат място трима много скъпи приятели - Драгунов, Калашников и Токарев.

 

Ако някой ти каже, че има нещо по-важно от Свободата, застреляй го да не се мъчи.

 

Болен здравеопазване носи. Това е положението.

 

Водим здравоЗлоБен начин на живот.

 

По нищо не можеш да различиш кой е здравен министър и кой обикновен престъпник.

 

Пациентът не можа да убеди лекарите, че още е жив, затова изчака докато излязат в обедна почивка и избяга от моргата.

 

ИКОНОМИЧЕСКО ХАЙКУ
Затънали сме.
До гуша - в тази икономическа...
суша.

 

Българските магистрали трябва да бъдат подлагани на тест за Временност.

 

Живеем в психопатковина.

 

Българският политически живот е просто една "Игра на гномове"...

 

Здравна реформа - скоро всички здравни книжки ще бъдат подменени с жълти.

 

Когато думите станат по-точни от куршумите, винаги се намира някой, който да възстанови баланса...

 

Тъпотата ражда покорство, а покорството - роби...

 

Времената станаха такива, че човек трябва да брани Родината си с оръжие и по същия начин да се защитава от държавата...

 

Хелоуин отдавна мина,
но Народът взе да свиква
с мисълта – от догодина
на герба вместо лъв,
ще има... тиква...

 

Човекът, който се грижи за парното в блока редовно си посръбва. На няколко пъти го откриват да спи силно почерпен в котелното. Един ден взех черен маркер и добавих една буквичка към табелката на вратата. Така се получи "ТоплофиРкация".

 

Апостоле, Ти виждаш всичко,
затуй Те моля, подсети ме,
когато някой, във кавички
реши да сложи Святото Ти име...

 

Пациентът доста живна по време на аутопсията.
Подпис: Св. Петър М. /здравен министър/

 

Небето - някак турско синьо,
но съм спокоен - пазят го...
роднини.

 

Глупостта, облечена във власт, прилича на снежна топка, която се търкаля по стръмен склон. Оставиш ли я да продължи, бързо се превръща в лавина...

 

Съжител в нужда се познава:
когато те прегръща на мегдана,
на твоя врат отметка си поставя,
за да е точен утре... с ятагана.

 

Не мога да стана, юнак балкански, ще прощаваш...

 

Идея за откъс от литературен роман: "... и сълзите ù капеха по напуканата земя като въпроси от референдума на Слави..."

 

/Дио/генно инженерство - търсене на хора с фенер.

Финансова поправка:
България не е пред фалит, а изглежда като след няколко такива...

 

Докато се ослушвахме откъде ще ни дойде, с тъга разбрахме, че всъщност вече ни е дошло. До гуша.

 

Единствено китайците и българите са наясно какво е да зависиш от животни. Китайците - от тези в календара им, а ние - от тези в Парламента.

 

Не бойте се! Здравният министър ще превърне всеки от нас в щастлив пациEND.

 

Моите любими числителни бройни:
един трасиращ, два запалителни и три бронебойни...

 

Най-сетне победихме Злото!
Натирихме го във тъмница...  при Доброто.

 

В нормалните държави всички пътища водят към Рим, а тези у нас - към най-близкия автосервиз...

 

Черен ден за българската демокрация:
интелектуални бижута - върнати за рекламация.

 

Всичко свършва добре, когато е удостоверено: с касова бележка, с пръстен или със заупокойна молитва.

 

Конструктивна промяна в плана:
довчера хващах гората,
от утре - Балкана.

 

Едва днес прозрях тъжната истина:
Съжителството прави силата!
Кирето - от сградата на Народното Страдание

 

... И министерството от МОН се превърна в деМОН.

Остава сега да обявят Априлското въстание за първоаприлска шега...

 

Политическо нехайку:
Един политик.
Един зиг заг.
Един Зиг Зауер.

 

Кирето,  събрани размисли, септември 2015 – февруари 2016 г., Бургас

 

 

 

© Кирил Ганчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Ники ! Добре дошъл си.
  • Харесах!
  • За мъдрост е силно да се говори, виж за опит може. : )Моят не е никак малък и ми помага да оцелявам във всякакъв смисъл. Благодаря , Ти сърдечно, Роси!
  • Мъдростта се преглъща по-лесно, когато е поднесена с усмивка Майстор си в това. Благодаря ти за бисерчетата!
  • Поздрави, Поли!
    Радвам се ако моите писания Ти допадат. Отдавна деактивирах двата си блога в един друг сайт и оставих почти всики свои неща само и единствено тук. Пиша за удоволствие и когато намеря време да го правя. Събрал съм материал за две книги и рано, или късно, ще ги реализирам. Ще имаш екземпляр с автограф.
    За мен е чест!
  • Ще коментирам най-общо. Пишеш брилянтно. За мен е удоволствие да те чета. Бях се абонирала за публикациите ти на едно друго място и се чудех къде изчезна. Според мен размислите ти заслужават да бъдат издадени в книга.
  • Здравей Безжичен Приятелю! Здравей Любо!
    Напоследък съм оптимист, че Народът се събужда и виждам все повече хора, които имат ясна представа какво се случва и заради кого не се случва това, което е добро за България.
    Сърдеччни поздрави! Бъдете здрави!
  • Пак четох, и пак им се радвах! Ама сега ще кажа - онези там в сградата на жълтото и задниците си на Марс да окачат, пак няма да им гласувам, че после да лапат и със северната, и с южната си "уста"! Напалм, АК и другите алейкуми! Много ми харесва!
  • Едно голямо Благодаря!
  • Все още можем. Това е важното, Вики!
    Привет!
  • Тежки и болезнени истини, поднесени с усмивка. Добре поне, че още можем да се смеем. Поздрави!
  • Здравей, Сеси! Сънят на българина е неприкосновен. Дразни се, когато някой реши да му го наруши. Това ще е голям проблем за юнака балкански, ако реши да се събуди.
    Поздрави, Ани!
    Непримиримостта ми отдавна е преминала критичната си точка, бих казал, че клони към тази на кипене. Това се случва абсолютно със всеки, който милее за България, убеден съм в това. Но рано или късно, тези, на които им "завира чайника" от дивотиите, случващи се в страната, ще стават все повече и повече, докато...
  • Щом те е избило на политическа поезия тук там, непримиримостта ти е доста надълго разпростряла се...
    Поздравявам те за гражданската позиция!
  • Всичко е убийствено точно! Благодаря, че споделяш с нас и ни събуждаш от нашия продължителен сън!
  • Рада / ivaani /,
    човек, който се шегува непрекъснато никога не се отчайва. В този смисъл, аз съм последният, който би се поддал на паника и отчаяние. Знам, че казаното с усмивка се възприема по-лесно от хората, по-достъпно е и по-малко стресиращо от ужасяващите новини, които заливат ефира.
    Никога не съм преставал да вярвам, че България ще пребъде и знам - това ще се случи! Но трябва всеки да даде нещо от себе си, да бъде по-широко скроен, да не бъде егоист, да не бъде завистлив...
    Винаги ще има утре, вярвай ми!
  • С няколко изречения описваш цялата действителност в нашата "прекрасна" Държава! Знам, че е така, но събрано в тези няколко реда всичко заедно... направо ме ужаси! Наистина ли няма светлина в тунела! Наистина???!!!
  • Хахаххаа, това беше добро !
    Нямам го пустият им номер. надявам се те да са далеч по-развити от нас интелектуално и духовно и да ни спрат навреме, преди да сме опропастили тази прекрасна планета.
  • Е, аз за държавата нищо добро не съм казал. Родината е друго нещо.
    А и тези думи, които цитираш : Думите "Не питай какво прави Държавата за теб, а мисли какво можеш да направиш ти за нея" не са мои. Такава тъпотия наистина нямам сили да изрека.
    За Америка не знам - не съм ходил никога, не мога да преценя кое как е, понеже нямам пряко впечатление, а то е най-важно.
    Но относно България, смятам, че все още има шанс, да се превърне в модерна и просперираща страна, ако се намери начин, да се отстрани този корупционно-мафиотски тумор, който я мъчи.
    Поздрави!
  • Благодаря, Валери,
    но ние всички трябва да се срамуваме от онова, което не сме направили за Родината си.
    Вината е обща, изходът от цялата диващина - също!
    Поздрави!
  • Благодаря Белла,
    Ти си умна Жена и разбираш от половин дума какво съм искал да кажа на Народа си.
    Нека хората се събудят от удобния си сън и видят най-после, че нещата не са само смартфони, чат и чалгийка...
    Благодаря ти още веднъж !
  • Здравей Анелия,
    мога да формулирам още безброй обобщения относно нашата /не/действителност, понеже тя е твърде динамична и се променя ежечасно. За съжаление, тези промени са негативни, но ако изгубим чувството си за хумор и реализма си, ще ни налегнат униние и отчаяние и тогава край с нас. А е хубаво, да бъдем като стършели и да жилваме простотийката от време на време.
    Поздрави с усмивка!
  • "България не е пред фалит, а изглежда като след няколко такива..." май с това обобщаваш цялата жестока, трагична реалност. Поздравления за наблюдателността, непримиримостта, точността.
  • Поздрави Танче и на Теб Роси!
    Населението заслужава своите държавници както и глупостите ,които те вършат на наш гръб. Докато не тропнем с юмрук по софрата им, няма да има оправия!
    Безжичен,
    така е брат, написаното остава и нека служи на идващите след нас за ориентир, когато изучават един ден историческата каша, в която ние живуркаме сега...
    Поздрави сърдечни!
  • "Почти всеки държавник, още при встъпването си в длъжност получава карта за намаление. На населението." За съжаление - точно... С Таня: Кирето!!!!
  • Отново четох с голямо внимание. Качествено, задълбочено, философско. И отвсякъде струи гневът срещу долните, злобните, унищожаващите, простите и простаците, родоотстъпниците и предателите на нашето, българското... Поздравления за мъдростта... Трябва да се пише. Файловете отминават, написаното остава.. и току виж започнали да ни увират кратуните...
  • Кирето!!!!
Предложения
: ??:??