24.01.2017 г., 11:39 ч.

България накъсо - 13 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
1823 6 14
13 мин за четене

 

Понякога си мисля, че всъщност оградата по границата ни пази да не избягаме от самите себе си...

 

 

Само българин е способен на това: да причака Неволята, да я хлопне с нещо тежко по тила и да я натресе на друг в безпомощно състояние.

 

 

И още нещо:
България не е над всичко, България е ВСИЧКО. То е като да имаш сърце - или го ползваш, или, ако не - умираш.

 

 

Да лъскаш имиджа на даден политик по телевизия или по радио, е все едно да рекламираш колко свежа е една дълбоко замразена риба...

 

 

По-страшно от Божия гняв, е само Народ, който се е събудил...

 

 

С простаците трябва да си груб. Иначе се превръщат в наглеци, а наглеците - в насилници. Отстъпиш ли им територия от своето лично пространство, после ще трябва да си я отвоюваш с кръв.

 

 

Имам едно процедурно питане като избирател:
Ще има ли зъл прът за кривата круша, до която ни докараха?

 

 

Боже, ела си прибери изборните резултати!

 

 

СКУЛПТОР
Поръчаха ми - на съдебната реформа,
да ù придам най-подходяща форма.
Работих цяла нощ, но ме е бъз,
че формата е заприличала на...

 

 

Непрекъснатото цитиране на пасажи от някоя свещена книга не те прави по-праведен, а само по-запознат с нещата, описани в нея.

 

 

И додето никнат замък подир замък,
Народът прост, ще удря все на камък...

 

 

В България "верижна реакция" се нарича процесът, при който предишното поколение светкавично се отърсва от робските си вериги и... ги завещава на следващото.

 

 

България се напълни с хора, които се представят за Дарвин, а междувременно маймуните се множат.

 

 

В момента българският Народ прилича на Мъж, на когото насилствено се опитват да му сменят пола...

 

 

А някои партии са в 00позиция.

 

 

Не всяка Моника е Белучи. Подпис: Хилъри.

 

 

Единствени и неповторими са само Раждането и Смъртта.

 

 

Огромните разходи за тоалетна хартия в Парламента са ярко доказателство колко загрижени за лицата си са хората там.

 

Повечето от нашите политици и депутати приличат на документи с невярно съдържание.

 

България се разпада на... частни акционерни дружества.

 

 

Отвориха кутийчицата на Пандора
и какво да видят -
вътре пълно с техни хора!
Кирето - наблюдения върху политическия илюзионизъм

 

 

Болен здравен министър носи.

 

 

Задължително е да има строителен надзор над онези, които твърдят, че съграждат нашето светло бъдеще...

 

 

Съдейки по това какво се случва в държавата, с тъга констатирам, че цветовете от националния ни флаг стремително избеляват. Накрая ще се слеят само в един...

 

 

Лични наблюдения върху цялостта на нацията:
Като цяло, българинът е най-малкото раздвоен.

 

 

За да не пада никаква сянка на съмнение върху тях, управляващите отсякоха Дървото на Познанието...

 

 

Заплатата в България е унижение, с което се съгласяваш доброволно, от което зависиш и без което, то ще се превърне в още по-голямо.

 

 

Не ми се мисли ако се обединят АБВ и Гражданска Защита /ГЗ/ какво ще се получи...
Кирето - среднощни абревиатури

 

 

Драги политици, моите офшорни компании се намират на места както следва: едната е в левия крачол, а другата в десния. Всички активи, които притежавам, се движат между двата.

 

 

За да им е комфортно на митничарите, покрай митницата засадили Влачещи върби.

 

 

Бих нарекъл някои министри "утежняващи хазната обстоятелства".

 

 

Не Ви ли се струва, че живеем в състояние на постоянна блокада на границите. Тези, на нашето търпение...

 

 

Може да се говори за свободни избори в България, ако хората бъдат оставени свободно да избират. Оръжие.

 

 

ПАРЛАМЕНТАРНА АНАТОМИЯ
Ахилесова пета на депутата -
намира се навътре във главата.

------------------------------------------------------

 

Най-сетне се сплотихме
около чисти каузи -
при всеки чуждестранен химн,
избухваме в аплаузи...

-------------------------------------------------------

 

Ситуацията взе да се нормализира -
Народът, гърчещ се от гняв,
сега щастлив... агонизира.

-------------------------------------------------------

 

ЯСНОВИДСТВО

Погледнах в бъдещето – страшна гледка :

измършавял балкански лъв

във клетка…

----------------------------------------------------------

 

Детоксикация –

очистване на организма

от  политици,  дето  тровят българската нация.

Дори с цената на парламентарна клизма.

--------------------------------------------------------

 

Многопластова метаморфоза-

борбата  им с престъпността,

се трансформира в симбиоза...

-----------------------------------------

 

Създаване на нова, обществена среда:

култивирахме екологично чисти

консуматори и егоисти...

--------------------------------------------

 

Политиците вече потриват доволно ръце в очакване на поредните преСОЧНИ избори.

 

 

След  няколко дни в Парламента ще е като след финала на AUSTRALIAN OPEN - накрая ще остане само един.

 

 

Който и да ни управлява - тигър, ястреб, или врабец, ние сме си същите магарета.

 

 

Децата пред Президентството вече се радват на снега като се замерват с ябълки.

 

 

Май ще стане задължително, преди всеки брифинг в някоя от държавните институции, журналистите да минават първо през най-близката зеленчукова борса.

 

 

Особеност на правосъдието в България:
Не съдят този, който бърка в кацата с меда, а оня, който му е продал лъжицата...

 

 

Единственото хубаво нещо в това, да воюваш с вегани е, че никой от тях няма да посмее да стреля на месо.

 

 

Остава сега Путин да купи БТК и и да я нарече Vovacom…

 

 

Остава сега руските хакери да хакнат и американските ТЕЦ-ове у нас...

 

 

Днес Правителството в оставка чества големия зимен празник Снегоявление.

 

 

Откакто започна зимата, непрекъснато  сме в очакване  на поредния АПИкалипсис.

 

 

Правилното изписване на израза, за да можеш да бъдеш правилно разбран в България е:
Post FUcKtum .

 

 

Ами ако вместо 72 девственици, ги очакват... 72-ма данъчни от България?

 

 

Вече вместо червен конец против уроки, ще си връзваме по една свинска опашка срещу пришълци.

 

 

И това ако не е терористична прогноза за времето:
На места е възможно и да прегърми…

 

 

Не е ли време някой да извади на мутрите кирливите анцузи?

 

 

Правителствени приоритети -
да заменим граничната ограда с...
парапети.

 

 

Следвайки логиката на Мечо Пух, излиза, че колкото повече са политиците, толкова повече трябва да са и овцете.

 

 

Нова песен за България се изпълнява от група български политици, наречена "Черно Дередже".

 

 

Ще подкрепя с две ръце създаването на Министерство на Идиотизма в България. Не знам кои са повече - причините за това, или кандидатите да работят в него.

 

 

Брате, Шекспире, целият свят не е сцена, а арена. И всеки по своему е гладиатор, който се бори, за да оцелее на нея и копнее, да получи палец "Да живее!" от жадната за кръв и зрелища тълпа...
И даже нещо повече - на оцелелите не им дреме за тълпата, дори са готови във всеки един момент да тръгнат срещу нея с изваден меч и да секат наред. Защото дните човешки, брате Шекспире, са като блясъка на острието, светнало в миг, на жаркото слънце. Днес си гордо изправен, а утре те извлачват по пясъка. Такива са времената ни - мътни и жестоки и докато има низши същества, които още не са се наситили на кръв и насилие, щеш не щеш, ще си чакаш палеца нагоре. Па макар и победител...
Кирето, 02.11.2016 г., Бургас

 

 

Камата, Библията, револвера.
Останалото - мера според мера...

 

Кирето – сборни размисли

 ноември 2016 – 23.01.2017 г., Бургас

 

 

© Кирил Ганчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Препрочетох с удоволствие 🌞❄❄
  • Благодаря, Бат Стойчо! Ентусиазиран съм за нови неща! Поздрави сърдечни!
  • Никога не е късно за поздрав:Аве,Кире!Продължавай!
  • Благодаря, Люси! За мен е удоволствие!
  • Много ми харесаха. Особено "Цитирането на пасажи от някоя свищена книга не те прави по праведен.." Супер. А на България не и сменят пола... мисля че се опитват да я направят безполова, безволева, безгласна, безпарична, без- без- ... за съжаление. Остроумен си и наблюдателен. Удоволствие да те чета и без кафе😊
  • Поздрави, Любо! Най-актуални са нещата, заради, които страдаме всекидневно. Няма как да избягаме оттях, а и не трябва. Нужно е, да ги правим по-добри със всичси средства.
    Вале,
    това е положението с моРбилните оператори. Еди друг от тях, го наричам ПосТеленЗор, но това е дълга тема. Поздрави!
    Вики / Самодива/ , няма да ги оставя на мира тези дребни държавни мишлета, които нехаят за държавния хамбар, а само пълнят тумбаците си от него. Поздравче!
  • Vovacom - ха-ха
  • Поздравления Кире! Остро и много актуално!
  • Сопа си трябва, Кире, за онази шапка, дето се кипри (според пословицата) на тоягата. Добре си ги подкарал, лошото е, че за тях ние сме стадото.
  • Поздравче, Светле! Този път ги подкарах всичкото политик с голямата сопа, кажи честно - не заслужават ли?
  • С Ани Монева! Поздрави, Кире!*
  • "Всички развалени яйца в една кошница" - цитат от филма "Гадни Коп*лета". Та и за нашите политици пасва идеално някак си .
    Поздрави Ани и на Теб Вики!
  • Кире, наредил си ги едни... в които си подредил всички. Явно революционерският дух бушува ли бушува с пълна сила в теб. За което всъщност те поздравявам!
    А за това:
    "С простаците трябва да си груб. Иначе се превръщат в наглеци, а наглеците - в насилници. Отстъпиш ли им територия от своето лично пространство, после ще трябва да си я отвоюваш с кръв." си безпогрешно прав!
  • Кире, както винаги си прав. Само едно нещо ме притеснява - предложението за ново министерство. За служители ще се намерят кандидати, лесна работа, ама при толкова богат избор, кой да бъде министър!?
Предложения
: ??:??