17.08.2013 г., 17:20 ч.

Чушкопекът 

  Проза » Хумористична
883 0 21
4 мин за четене

ЧУШКОПЕКЪТ

 

 

            Пацу (Пламен) и Вальо Гайката си викат баджанаци, но жените им не са сестри. Викат си и „братчед”, ама от един километър си личи че не са роднини, щото Пацу е левент и в алаброса му могат се изгуби цяло стадо мравки, а Гайката е дребен и тантурест и с прическата отдавна няма проблеми. Иначе се събират посемейному най-малко пет пъти седмично, като изключим следобедните мастики на „баджанаците”.

            Добре си поменуваха Гайката и Пацу и нищо че завистливи комшийки мълвяха, че си менкали жените (бас държа, че не е вярно). И тъй щеше да е до ден днешен, ако Вальови не бяха се сдобили от Пловдивския панаир с лъскав чушкопек.

            Чушкопекът не е просто нещо. Ако питате в Гугъла, ще научите че „в условията на плановата   икономика в Народна република България, чушкопекът става  широко използван домакински уред. Той запазва популярността си и след демократичните промени в страната през 1989 г., като в края на 2009 г. зрителите на Българската национална телевизия, в телевизионна игра, определят чушкопека за "Българското събитие на XX век". И прави са били уважаемите телезрители, щото я вижте що може да стори един чушкопек.

 

*

Него ден по Първа имало мач и „баджаначките” тактично се изнесли на каланетика, като изоставили „братчедите” да изпробват придобивката с три килограма червена капия и една бутилка Заарска мастика, която нямало да пъхат в чушкопека, а щели да измъкнат от фризера. За да не изтърват някой гол, баджанаците инсталирали чудото на плановата икономика върху холовата маса и с непринуден ентусиазъм повдигали и захлупвали капачето, пускали и вадели пипера, и връткали шишенцето с мастиката. Явно им е било доста забавно, щото след като приключили с капията, изпекли седем картофа, един килограм кромид лук, кокала на кучето и двата току що зажълтели лимона от холното дръвче.

Доволен от представянето на новата придобивка Гайката не спирал да открива все нови и нови приложения на чудното устройство, като го хвалел, че дигало отначало до 500, а след третата мастика – до 1 000 градуса по Целзий.

Слушал го Пацата, кимал с глава в съгласие, до момента в който Вальо се изрепчил, че в чушкопека можело да се лее и метал. И нали след мастиката бяха минали на гроздовица, заспорили, запрепирали се и се хванали на бас на три бутилки от заарската, че чушкопека ще стопи/няма да стопи венчалните им халки.

Насапунисали си и двамата пръстите, изхлузили символите на съпружеската вярност и единство, пуснали ги в чушкопека и захлупили капачето. Когато го отворили след малко – бр-е-е-е, от халките нямало и следа. Така ги и заварили „баджаначките”, да чегъркат с инструментите за педикюр дъното и стената на чушкопека.

Какво са си казали тогава един на друг „баджанаците” и „баджаначките” си остана между тях си, но се разбра, че златарите не им приели изчегъркания златен пясък за обработка и Гайката и Пацу си останаха без халки. Не това обаче е впечатляващото, а това как промени живота им това чудо, чушкопекът.

Пацу хвана женка си с друг, докато уж печала чушки у Валюви, напусна я и се запиля някъде по чужбините, дето не растат чушки и не ползват чушкопеци.

Валюви не се разведоха, но Гайката от години се е оттеглил с чушкопека си на вилата и продължава да изучава невероятните приложения на устройството.

Бажаначките се събраха и за завист на комшийките си живеят на семейни начала.

А аз ли? Аз така и не си купих чушкопек, но пък написах този разказ за него.

© Лордли Милордов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ами, смешно да ти е, Анабел!
  • От чушките, от "Чушкопека", от мидите, или от "Мъжа до ..." теб, Анабел?
  • Ай стига бе! Ти да не си Биг Брадър? Тъкмо жвакам миди с Мускат!!!
  • А аз на керамичния плот, ама на ламарина стават по-хубави....чушките де
  • Аз ги пека на ламарина. И халката е в безопастност и производителността по добра.
  • Сега пък, Виктор, да не вземеш да си купиш Чушкопек!
  • Еййй готино бреййй!!! Много ми хареса!
  • Не знам Елена (Helius), не учадтвам в наддаването
  • До къде стигнаха заявките за баджанаците?
  • Да Естрея, наистина думата чушкопек е неразпознаваема от от речниците на Уиндоус и непреводима в Гугал, защото те такова чудо по свето, нема!!!
  • (що ли като изписвам думата "чушкопек" и ми излиза подчертана?)
  • Дай му на човека шише бедена мастика и ще ти изпече всичката капия, Snevra
  • Ехей,аз съм с предимство ,че нещо мъжът ми се ослушва и никак не му се пекат чушки.
    Чудесен разказ.Всички в къщи се смяхме от сърце.
  • Забавлява ме забавлението ви с Чушкопека, Дани и Мария!!!
  • Когато свършат у вас, Дани, ми се обади!
  • Чакай си реда Magnoliya (Мария ). Сега са у нас и докато не свършат, не ги пускам
  • Да дойдат баджанаците вкъщи, че има 25 килограма черна капия Много ми хареса разказът ти. Поздравления!!!
  • То и сега стават такива работи, та да внимавате с чушкопеците
  • Баш, баш голям зевзек се извъди Милорд.
    Тъй значи, по онова време суинг ли надушвам или туй ще да е аромата на капията? Много забавно било по вашия край
  • Тъй е, Katriona, но тия дни ми иде да я напусна таз Държава и да се запилея някъде по чужбините, дето не растат чушки и не ползват чушкопеци.
  • Лорд, лорд, ама и той разбира от чушки!!! Искрено се смях
Предложения
: ??:??