9.03.2020 г., 8:46 ч.  

Да не сме луди, та да живеем сред нормалните 

  Проза » Хумористична
412 3 10
3 мин за четене

Кой каквото ще да казва, но ние тук сме си добре. Все свои хора сме.

Кой какъв, обаче всички сме си ние. Различни. Ей го дядо Пешо – завещал апартамента си на племенниците и дошъл тук при приятеля си Кольо. И не ще да излиза, камо ли да общува с родата. Въпреки че те често-често се интересуват от здравето му, жив ли е още и докога.

Е, учтиво слуша дядо Кольо, когато онзи му се хвали с унуката – колко умно момче бил, как добре учел в школото, та вече в седми клас минал, какъв хубав празник бил направил по случай осемнадесетия си рожден ден, а пък науката как обичал... Най, ама най му се отдавала биологията – цял ден торял, поливал, берял и сушал за хербария си разни треви. Като наблягал на екзотичните -  индийския коноп най-вече. Даже кучето му се увлякло и от време на време пасяло трева. Та сетне три дни се хилело като болна от зъбобол хиена.

Ама това си е при следобедните приказки. Разтегляме ги, защото друга работа нямаме. Даже Жорето вика, че мрази крайностите, защото са гибелни. Най-много трудолюбието. Но той си е такъв – променливо интелигентен. Тоест, изглежда така, докато отвори уста. Сам признава, че бил многознаещ и можещ, преди да се научи да чете. И колкото повече чете, толкова по-оглупява и разбира, че други са измислили света. Абе, той си е ходещ величествен портрет на деградацията. Нищо лошо, да не беше само постоянният му страх от садисти, сатанисти, маниаци, математици, некрофили и други психопатологочни типове. Та затова ходи с маска – да не го познаели.

То кой ще го познае, като никой не идва при нас. Освен разни новобогаташи, дето си мислят, че откупват душата от Господ, като ни домъкват някое дарение.

А, да – и постоянното присъствие на разни политици по телевизията. Плюс омръзналите ни реклами. Даже мечтаем кога ще въведат профилактичен ден в телевизията. Ден без реклами.

Пък що се отнася до политиците... Мани, мани! Хора, дето намират общ език само, когато се целуват. А се изживяват като порно звезди. Мислят, че водят ли  народа – той получава оргазъм. Ние пък гасим телевизора, вадим тайната касета и си пускаме истинско порно.

Пак фалшива любов, пак срещу пари, ама поне не ни лъжат, че ни обичат. Само Калчо счетоводителят не ще да ги гледа. „Какъв оргазъм, вика. Най-добрият оргазъм е при точен баланс и без данъчни отчисления в отчета!”. То и ние вече предпочитаме гостуване на комшийките от женското отделение пред секса. Че едно гостуване да не е само пет минути?

Вярно, телевизия гледаме. Особено научните предавания. И им се чудим. Ние, моля ви се, сме живеели едва 60 години, а японците – цели 90. Добре бе, и ние можем изкара деветдесет там, ама те тук шестдесет? Езиковите предавания също гледаме. Един професор разказваше, че в китайския нямало думи като „после”, „боли ме глава”, „остави ме сега”. Затова, значи, са минали милиарда, че и отгоре! А ние с нашия богат език намаляваме ли, намаляваме...

То, друго какво да ви пиша? Май е време да облека костюма си, модел „покойникът е бил по-голям” и отида да пусна писмото. Работният ми костюм, който ако го огладя, става официален. Ами беднотия! Домакинката и от костенурка вълна би остригала, само да й падне.

Е, ще тръгвам. Вратата ни е отворена – отдавна не се заключва. Мигар между нас има някой луд да отиде живя между вас, нормалните?

 

 

Бележки.

Нови книги - безплатно теглене.

https://chitanka.info/

Един изключително скромен автор, когото не знам защо харесвам, чел съм му книгите и нещо повече даже.

https://chitanka.info/person/georgi-konovski

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Красе!
    Тая тема за луди и нопмални уж се оказа многопластова и с богата жила...
  • Е, по-забавно е отколкото при нормалните... едно предаване ми попадна тия дни, не бях гледала отдавна и като се качили на едни огромни токове, чудех се това модерно ли е или нормално и имаха вид на куклен театър, гримове, перуки, може и да са били истински коси не знам, не можах да се съсредоточа върху предаването, защото се разсейвах с "психопатологичните" външности, нормално предаване трябва да е било. Поздрави, усмихна ме
  • Благодаря, Пепи!
    И утре е ден...
  • Днес закъснях за усмихнатия ден, за това ще го прочета утре сутринта
  • Благодаря, Надя!
    Не, то по природа си е такъв. Бих казал - най-скромният на света, но нали е скромен, сам се слага на второ място в тая област.
    Хубав ден!
  • Е, то иаз съм в кюпа на "ненормалните", така, че... А този скромен автор го издирих аз и прочетох... Излишно скромен е.
  • Благодаря, Юри!
    Утре го препрочети...
  • Благодаря за настроението, Георги, ще се усмихвам цял ден! 😊
  • Благодаря, Хари!
    Хубав ден - 9 март, ден на освобождението от 8 март!
  • Поздравления, Георги! Изключителни попадения, особено за променливата интелигентност и за костенурката. Прочетох с удоволствие!
Предложения
: ??:??