29.01.2021 г., 18:45 ч.

Демократизация 

  Проза
293 0 9
2 мин за четене

- Ха честито  демократизация брат! - ни в клин , ни в ръкав, без "Привет!" без "Зравейте!"  започна срещата ни Искрен. (Искрен ми е най голямото приятелче и единомишленик , почитател на Чудомир, Чехов и  на трите "ККК"(книги, коли и ...хубави жени) .
- Добре дошъл! Ха сега дай да те прегърна за "добре дощъл" и да ти стисна ръката! - радостно го посрещам аз.
- Здравей Змей! (Искрен ме нарича така, защото баща му се казва Георги (не светията де) ,а аз съм единсвеният, който успява да се противопоставя на тиранчните му родителски изцепки - Нали се сещаш ,   като осъзная нещо съществено и съм нетърпелив да го споделя с теб!
- Хайде разказвай  и мен вече ми е любопитно, какви си ги ... (Искрен  ми е много близък по интелект и винаги ме е радвал  със умозаключенията си).
- Слушай сега!. През далечната 1990 година служих в школата за запасни офицери в Плевен. Беше времето на прехода. Млад бях, нетърпението и любопитството бяха моята истинска същност. Излизаме един път градска отпуска с един приятел  и решихме да посетим   местния клуб на СДС . Изгарях от любопитство да  се  запозная с "Хора на новото време" . Намерихме ние сградата с големите сини плакати "Времето е наше". Влязохме в сградата. Посрещна ни местният кординатор на СДС.  Излъчването на господина , който ни посрещна беше много неприятно. Беше с  фигура на японски сумист, мазна, неподържана брада, мазна коса и за капак на всичко запалена цигара между пожълтели от никотина пръсти. Както знаеш тези неща хич не са ми по вкуса. Без да угаси цигарата господина започна с: "Ние хората на новото време!  Аз ;- Стоп! Стоп! Я пак отначало !" И той: "Ние хората на новото време!"  Мен нещо ме сряза "под лъжичката" , че като ми кипна: "Вие ли сте човекът на новото време ?! Вие поглеждали ли сте се в огледалото?! Ако съм на Вас ще ме срамувам от себе си! Как човек , който не обича и не се грижи за себе си , ще ми дава тон в живота!?  До това дередже ли искате да ни докарате господин демократ! Да ви кажа честно , ако целта на тези промени са да заприличеме на Вас , без мен!" Момчето , което беше с мен се притесни да не мине коменднтски патрул и да ни арестува. Дръпна ме за ръкава и ме изведе навън.  
Не съм фаталист , но още от много малък си зная , " Бог винаги ми изпраща случки - подсказки." Тези хората на новото време  ще ни разкатаят майката! - казвам на моя приятел". 
Минаха години. Тази година си викам дай да отида за 2 -3 дена на "Албена" Ностагия  взе да ме гони. Отивам първия ден на плаж и какво да видиш...Тотална демократизация! Навсякъде по плажа  хора на новото време . Сланина , бради, татуси, цигари, наргилета! .И като се сетя.. какви жени имаше брат. Май е вярна онази приказка "Първо от България избягаха хубавите жени (моята ) после умните мъже -((Аз )щото жена му го отведе в Италия)  , а останаха баламите ( ти).

© Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • ми те - латинците затова са измислили израза "carpe diem"...а ние все още живеем в бъдеще неопределено време. харесах!!
  • "Времето е наше!' От тъмното минало към мъгливото бъдеще градим магистрали за виртуални пътешествия! По логика след като свършат цветовете за цветни революции следва "Бунтът на машините (от шизофренията на изкуственият интелект)" . с девиз "Който не скача е човек!"
  • Много хора вярваха в Промяната. Е, да, тя не ни подмина. А сега накъде?!
    Благодаря за четивото, Миг!
  • Реалност...
  • Благодаря !
  • Ехааа... много е истинско!
  • Чудесно си го написал ! Поздрави !
  • Да се смееш ли , да плачеш ли обаче си е като сценарии за филм "Героите на нашето време"!
  • Ехаа " Сланина , бради, татуси, цигари, наргилета ! " Точните думи !
Предложения
: ??:??