21.02.2010 г., 23:45 ч.

Детинщини 

  Проза » Други
1039 0 3
1 мин за четене

Все едно беше на съд.

 

Вперени погледи, разпит от до, никаква подкрепа. Типично за семейната маса. За какво бил похарчил парите? Защо бил излязъл с десет лева, а бил се върнал с нищо?

 

Мълчанието не му помагаше, да. Но истината не би помогнала никак. А и не би променила последствията. Нямаше да получи повече пари до края на седмицата, това беше ясно.

 

Беше ги дал на един дядо, който примираше от глад на улицата. Най-шокиращото беше, че дядото от начало ги беше отказал – човек с достойнство. Но после нуждата го беше смазала и той с мъка, мъка по изгубеното, ги беше приел.

 

Естествено, те не биха разбрали. Как така си е дал парите? Познава ли го този човек? Ще му ги върне ли? Няма да му ги върне, разбира се. Как така ще си дадеш парите на непознат? Трябва да гледаш за себе си повече. И така нататък...

 

Така не се държали големите деца. Големите деца вършели разумните постъпки и не давали просто така парите си. Те биха ги ползвали да си вземат дъвки, ей такива неща. Защо не можел да се държи като останалите деца? Защо вършел неща, от които нищо няма да получи, които нищо нямало да му донесат?

 

По-добре да си мислят, че просто ги е изгубил. Караницата ще бъде по-кратка – биха го разбрали поне.

 

Добре, че не знаеха за петте лева от миналата седмица.

© Сашко Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Заставам напълно зад мнението на автора,обикновено останалите потребители се вманиачават да коментират всички други "нередености" (според тях),но не и написаното като умение и смисъл...
    На мен ми хареса,добре си се сетил да го напишеш и чудесно си се изразил,с една съвсем обикновена,но дълбока и задълбочена случка...За това трябва да се пише най-много,но повечето налягат на любовните си драми...както и да е,добре написано,хареса ми
  • Благодаря за мнението, Мъгла, но както е казано в 1вия ми пост -- "Добро утро...":

    Не изпитвам дори желание да претендирам, че 1) мога да пиша неща, които да имат въздействие на обществото, 2) дори да можех, нямаше да се опитвам да го правя от този сайт /нищо лично, просто не е място, което да окаже политическо или социално въздействие/, 3)не това беше идеята зад текста.

    А, да, и 4) Благодаря за мнението, обективно е от части, но критиката е отнесена към сюжет, а не по умение за писане. А относно сюжети, съществуват само 32 възможни на брой сюжета.

    Т.е. да, ако сървърите имаха гуши, всичко щеше да бъде препълнено. Поправка, всичко Е препълнено от повтаряни сюжети. Въпросът е просто да се напишат качествено /за да бъда напълно обективен, трябва да кажа, че очевидно не съм си свършил работата добре, щом има недоволни от сюжета... какъвто почти няма, бтв, но не е и нужен/.

    Но все тая, благодаря, че си ми отделил време, Мъгла.

    И, разбира се, благодаря и на Галена за милите думи. Извинявам се, че отделям на теб само 3 реда, в сравнение с Мъгла. Положителното мнение значи много за всеки автор /или поне за мен/.
  • Не съм съгласна, че е сълзлива, Енд. Кратичко поднесено противоречие между "разумните" доводи и "неразумната" човещина. Не виждам нищо сълзливо.
Предложения
: ??:??