17.08.2021 г., 13:12 ч.

Диети в жегата 

  Проза » Хумористична
352 3 12
3 мин за четене

Не, не, Марче – в тая жега трябва диета. И то сериозна диета. Приятелки сме и ти признавам честно. Ето – аз вчера закусих съвсем семпло. Направих си бухтички. Малки, вкусни, леко мазни… И се сдържах – изядох само десет… С пудра захар, разбира се…

Трябваше да се огранича, защото мъжът ми омете останалите… А, не зная – двайсетина бяха останали май. Карам му се – абе, пази диета! И той пази. Преди седмица се мери на уличен кантар – само 120 килограма е. Но неправилно разположени. Вечер, като се стовари на леглото, чаршафите се нагъват в цунами, а съседите едно време идваха да питат гардеробът ли падна… Вече не идват, не… Свикнаха. И ония, първите, и тия, на които продадоха апартамента, че им омръзнало да мажат тавана…

След бухтичките… Да, да – след тях. Закуската трябва да е обилна и вкусна, дава основата на деня… Та, след тях, хапнах малко палачинки. Пет, не повече. Моят искаше да изяде десет, но се жертвах в името на линията му и набързо излапах и останалите… Преварих го, закрих с уста опасността.  Такава съм си – отговорна и самопожертвувателна…

Измих съдовете. Освен бутилката от бозата, тя е найлонова, пък и за какво ми е двулитрова съдинка? Имам предостатъчно от предните закуски…

А, пих кафе. Малко – една каничка от кафеварката. С тортичка, вредно е иначе на сухо да пиеш. Малко торта. Оная, дето си я взех преди ден и разделих на три. За два дни. Е, жега е, трябва да се яде веднага, даже хладилникът не съхранява манджите…

Че казах манджите… Моят решил да ме изненада и направил пица. Не, не цялата е негова – купил си готова и я нормализирал. Щафета салам нарязал, буркан кисели краставички, хамбургски салам – не много, половин кило беше, лютеница, а накрая покрил всичко с кашкавал. Горе-долу пет пръсти височина. Без майонезата, която сложих, за да я украся.

Ама аз не знаех, че е готвил и извъртях нормален обяд. Пилешка диетична супа – с пилето вътре. Неголямо, кило едва имаше. За второто бях пестелива. Четири пържоли. С кокал. Нали и кучето трябва да яде, обича сочни кокали, пък то само с два не се насища. Все им налита, пък отде трупа тия обръчи около си… Вече минава през вратата на верев, а по стълбите направо се пързаля…

И десертчето беше леко –сладолед. Кутия за мен, кутия за мъжа ми – леко и приятно…

Да, де – хубав сладолед беше. Та си извадих от фризера още една кутия. Да имам занимавка, докато гледам телевизия. Щото след биричките сладоледът идва добре. И приятно – гледаш и стържеш с голямата лъжица.

Хубаво предаване беше. Интресен диетолог, ама много не му вярвам. Някак си не ми пасва представата за диетолог с физиономията му на екрана. Телевизорът едва я побираше, имах чувството, че бузите му висят отстрани.

Но хубави съвети даваше. Полезни. И смятам да ги последвам. Почвам нова диета. От понеделник… Или другия понеделник… Има за дояждане някои неща в хладилника… Не само от тоя в кухнята, или от големия в трапезарията. Да, от оня, дето е в спалнята. Не, не тоя на мъжа ми – той си е от неговата страна на кревата. За моя говоря. А и фризера трябва да огледам. Нали диета почвам – на чисто и голо…

Я викни келнерката… Момиче,дай по още пет баклавички… Не, за мен само четири… На диета съм…

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Хахахаха!!! Чета и хапвам втора "чинийка" с макарони Дали съм на диета?!
  • Благодаря, Красе, Роси, Стойчо!
  • Я,какви хубави бяха Олимпийските игри в Токио!
    За всеки медал:различно меню!
    Малееей,пък за златните медали на ансамбъла по художествена гимнастика-бутилките, барабар с бирата хвърчаха като бухалки!
    Рекох да споделя някоя диета на спортна тема,нали чрез девиза на барон Кубертен:"По-силно,по-високо, по-бързо!"
    добиваме апетит?!🤣
    Поздравления за творбата, Георги!
  • 🙂🙂 И аз цяло лято карам на сладолед! Почти съм се стопила!
  • кошмари на кантари
  • Дааа... Познавам много дами на диета. Добре, че аз не съм
  • Благодаря, Лина, Миночка!
  • Яж, пий и добра дума казвай, че животът е кратък и няма нужда да се въздържаме, пътят ни е начертан, та както и да живеем ,никой няма да ни го извърви!
  • Яде се докато има 🤣. Поздрави!
  • Благодаря, Лидия, Пепи!
    Стар виц - най-хубавата диета е зърнената.
  • Точно от такава диета имам нужда и аз! Че без диета в тая жега само свалям.
  • И аз съм на диета, а ти с тия вкуснотии ще я провалиш.
Предложения
: ??:??