16.01.2022 г., 20:41 ч.

Дом-монета 

  Проза
1147 3 6
2 мин за четене

Дом-монета

     

      23:15 часа ...

      Ези:

      Луната погледна иззад пердето...

      Тя пак седи мълчешком в хола. Телевизорът я гледа. Масата е празна. Полилеят виси над жената, която изглежда безлична, без грим, без прическа, без емоции, без нищо...

      Едно нищо – глухо и сляпо за красотата на нощта.

      Алкохолът си отваря шумно вратата. Никотинова кашлица цепи антрето.

      Брутално хлопване на врата.

      Децата се сгушват в юрганчетата и запушват ушичките си с ръце. Страхът ги тресе силно и не могат да укротят тракането на зъбките си. Отправят молитви към Господ, тази нощ да няма крясъци и удари.

     Тя става. Сред тишина и мрак отива в кухнята. Той идва там. Прозорецът не трябва да се отваря, за да не излезе нищо извън белите стени на “образцовия дом“. Алкохолът гледа с мътен поглед в какво е превърнал за седем години невероятно красивата роза. В едно нищо!

      Отива до нея, хваща я за косата. Обръща я с гръб и я взема на сила, без да използва сила.

      Безизразният ѝ поглед гледа към излъсканата до блясък мивка.

     Той свършва и тътрейки крака отива в спалнята. Тя безмълвно влачи крака към банята. Дечицата се ослушват и успокоени от тишината, заспиват.

     07:15 часа...

     Тура:

     Слънцето надникна иззад бялото тюлено перде и се усмихва на красивата двойка, която пак пие кафе в кухнята. Мъжът е облечен в стилен и скъп костюм, жената – в семпла черна рокля, а на шията ѝ се откроява изящно колие.

    Ето ги децата – бодри и усмихнати, дават сутрешна целувка на родителите си.

    Слънцето обича и гали всичко, но щом срещне Луната – изгаря я!

© Розалина Ружина Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Паралакс »

9 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много добро! Поздравления!
  • С малко думи са постигнати силни внушения.Успех!!
  • Така става, когато изящното колие и скъпият костюм са по-важни от себеуважението
  • Харесвам начина ти на изразяване - да изричаш с малко думи богат подтекст: "взема на сила, без да използва сила".
  • Интересно!
    Поздравления!
  • Страхотен стил, Рози!👍👏 Останах възхитена! Макар разказът да е камерен, всяка дума в него е математически изчислена за място и въздействие и диша с пълни гърди! В твое лице открих истински майстор на прозата! Ще те чета! Гласувам без колебание за силната ти творба! Браво!🤗👍😍
Предложения
: ??:??