25.02.2022 г., 16:53 ч.  

 Една подранила пролет...4 

  Проза » Разкази, Други
448 0 2
Произведение от няколко части « към първа част
8 мин за четене

            Ето го и танцът на младоженците...Браво на Янис, изведе смело булката на дансинга и с лек реверанс я покани,..всички държахме в ръцете си салфетки или карамфили без дръжки и хвърляхме по танцуващата двойка...сега такъв е обичаят, вместо да се трошат чинии,.. сетили се гърците, ами нали от порцелана като се счупи  хвърчат парченца и сигурно доста глезени са били наранени,... после измислиха гипсови чинии за чупене, но и това отмина...

Вземах карамфили от панерчето, хвърлях,.. после салфетки, пожелавах им щастие и най-важното, че кирио Янис успя да намери пътя в живота си, вместо да слугува на онази пиявица Коста, и да съчиняват нябивалици за двамата...

На дансинга се появиха и други двойки,.. огледах се ето скучаещо момиче,.. поканих я, танцувахме,.. поске втора, трета...

Взех друга чаша с вино, отпих и блуждаещ поглед обиколих част от гостите...

Кириос Василий, разказваше нещо смешно на няколко дами,...с моден костюм на Версаче.. засмях се на един стар виц'' Не е на Версаче, бе. не съм го откраднал...мой си е..''.. а  дамите се кикотеха тихичко

Погледите ни се срещнаха, той им измърмори нещо и тръгна към мен

- Как сме Петро, настроението как е,, не скучаеш нали... Наздраве за младоженците... Дължа ти голяма благодарност, момчето ми, ти ни избави от един лош кошмар... Винаги съм уважавал трезвомослещите хора... Наздраве...Забавлявай се.. и ме потупа приятелски  по рамото -  А сега ще ме извиниш,.. с толкова  много хора искам да се срещна,...Малко е да се каже, че сме щастливи.. Обади ми се в сряда, имам нещо за теб...

-  Аз съм два пъти по-щастлив, че кирио Янис се отърси от онази пиявица... Пожелавам им щастие и успехи в живота, те го заслужават...Ще ви се обадя.. И отпихме от бялото вино...

         Гледай какъв съм,.. хората се веселят, а аз пак се ровя в някакви минали батаци...

С Коста сякаш таяхме някаква скрита неприязън...Усещах как злобно гледаше, когато Янис ми даваше пари за свършена работа, или великодушно ми буташе 10-20 евро да се почерпя, добре, че бях два пъти по-едър от Коста и беше страхливец , иначе щеше да ме смаже... Но, какво да му кажа, аз злобен ли съм когато се въргаляш в чаршафите му, ако въобще се въргаляш, казвам ли ти защо си такъв или онакъв,.. нали всеки избира сам половата си ориентация. Аз работя и ми плащат

не се омилквам като теб, като котка пред парче суджук...Понякога се учудвах на майчинските грижи на Янис към него,.. да му проготви закуска, да го облече с нещо подходящо,.. заедно на развлечения, ...макар и да не блестеше с някакъв бистър и находчив ум.

Спомних си ,.. След поредното парти, някакво момиче по бикини слезе по стълбите дето са спалните,.. разплакано,.. а след нея Коста по гащета,...хвърли дрехите й и заповед към мене

- Петро, тази я изгони от къщи....

Помогнах й да се облече, през хълцукане се питаше

- Къде да отида,.. сега е един и полувина ,.. посред нощ,.. няма никакъв превоз,.. коя жена върви сама  посред нощите,.. страх ме е...

Тогава ми идваше да ида горе и да изхвърля него...

-  Коста , къде е,.. нали има момиче и при кирио Янис...- попитах несвързано - Те,... вие..

- Къде, в спалнята си,.. те са в другата спалня,.. бяхме по двойки, момче и момиче - хлипаше тя

Нещо ме беше жегнало,..може ли да се правиш '' на друг '' а да бъдеш сам с  момиче...

Успокоих госпожицата, застелих й на дивана,.. а аз се настаних на фотьойла

Сутринта й направих закуска, кафе, поръчах такси,... дадох 20 евро за таксито с думите '' Не казвай на никого какво е било,.. все едно нищо не се е случило '' и я ципнах по бузката...

Една сутрин докато почиствах из двора  дочух гласа на Коста '' Да, да ще ги преведа,.. колко 25 хиляди или 30...последна сума ли е,.. много се проточихте,.. добре, добре 30 хиляди ги имаш още днес,... ама побързайте ''

Завиждах ли му на пиявицата или ме беше яд, или бях лоялен с работодателя си,.. но разказах всичко това  на господин Василий,... вметнах, нали съм полагал изпит и по икономика е Института

- Не е лошо да искате справка от счетоводителката им, какви са тези суми, нали фирмата на кирио Янис е ваша дъщерна...Може ли всеки да се разполага със средствата...Нямам нищо против телефонните разговори, но аз съм на икономична тарифа, .. колко евро плаща за разговори...

Оказа се, че Коста е отклонил 130 хиляди евро да си строи вила на морето,... за проявена прозорливост ми даде 20 хиляди евро награден фонд, а вилата конфискува, вместо да го дава под съд...както се казва на този етап бях морално и финансово удовлетворен от кирио Василий.

Коста го беше страх от кириос Василий,.. а той не преставаше да мърмори нещо на гръцко-английски по негов адрес,.. може би и той го мразеше и беше готов на всичко, но само може би бащинската обич му пречеше да го сиктирдоса от живота на сина си...Въздишаше понякога тежко, махне неопределено  с ръка, сякаш търсеше вина в себе си, че е бил малко време със сина си, зает  с бизнес делата си

И в мое лице той сякаш виждаше, че има съюзник...

Във фирмата започна работа и госпожица Лина като главен технолог, бе завършила магистратура в Англя по химични технологии, добро, мило и приветливо момиче, и като че ли с Янис се харесваха

Като на шега бях предложил

- Защо не изпратите Янис и госпожица Лина в Лос Анжелис на специализация за една година...

а,Коста изпратете в Украйна, уж за някакви документации за една седмица, а през тази седмица

Янис и Лина ще летят за Америка... Вземете от кирио Янис СИМ картата му уж заради фирмата му,...като се върне Коста вземете и неговата СИМ карта, блокирайте сметки и карти на онази фирма, значи Коста остава без комуникация и финансови средства,.. Какво можем още,..аз ще сменя ключовете на външните врати, Коста няма как да влезе в къщи,.. ще му опаковаме няколко костюма, бельо,... като позвъни, излизате вие с готова заповед за уволнение, а аз ще изнеса кашоните с дрехи,.. После може да продадете или дадете под наем това жилище , а да купите и изненадате Янис с ново и по-удобно...

Така и направи кирио Всилий,...Едва ли съм виждал по-жалко изражение на човек,.. да се сгромоляса изведнъж,.. да му вземат всичко, което не е било негово...

А каква била истината... Никакво сексуално преориентиране,просто комерческа игра с чувствата.

Благодарение на майка си Янис е възпитан към съпричастност и взаимопомощ към ближния си, нещо умело използувано от Коста...

Е, всичко е добре, когато свършва добре,...отпивах глътки вино и се заслушах в ритмите..

- Извинете, нарушавам ли усамотението на кирио Петро..- изникна пред мен стройната фигура  на Евгения, казачката,...или Чеборашка както се шегувах като се срещнем из цеховете

- Как дела Чеборашка...а тя със смях отговаряше - Идут, идут дед Медведь...или

- Здравствуйте Женя Семьоновная,.. а тя - Привет Степанич....

Наблюдавам те само пиеш,... защо не танцуваш,.. не си вързал краката , нали -

- О Жень, в къщи си имам музика и сам си играя, но нямам вино, и за това използувам случая да пийна някоя чашка - засмях се дружелюбно - Да ти призная честно, нали съм още ерген, та наблюдавам как се прави сватба,.. да не пропусна нещо

- А,не.. това не е оправдание, оставяй чашката и хайде на дансинга - засмя се на свой ред

Поканих я с реверанс и я поведох към дансинга...Огледах се, всеки играеше както и каквото можеше, стига да не е спряла музиката.

Усетих нежният й аромат,.. като на степна трева и цветя,.. не е лавандула или мащерка, нещо по-опияняващо,...Ръчичките й потреперваха,.. тяло на здрава и силна жена,...понякога гърдите ни се допираха, коленете също,..Очите й ме поглеждаха плахо,...притискаше се няколко пъти неволно в мен  в ритъма на музиката, оставаше така секунда-две,..шепнеха ли устните й нещо.

Е, не беше тайна помежду ни, че се харесвахме, но само до тук,... бяхме чужденци за гърците и се опитвахме да се държим хладно. Пихме няколко пъти кафе в заведенията около фирмата, но нали всички така правеха...Четери- пет пъти пътуваше с мен с микробуса до Ларнака или Патра, държах се мило и възпитано,... гледах и си въобразявах какво ли се крие под работния гащеризон и фирмената блуза, ..или разпиляната й коса от въздуха през отворения прозорец...Бях безкрайно любезен и с другите жени с които пътувах по тази дистинация, никога не им правех намеци или да обещавам нещо по интимно,...Е да, тогава бях безумно влюбен е Снежа, българка, което уж не беше семейна,... крояхме планове събота и неделя когато беше при мен, да имаме деца, .. да си купим къща тук , тя охотно се съгласяваше с всичко това...Исках да я изненадам, когато купих къщата с двор от роднина на бай Михал, бях я почистил вътре, боядисах една стая на първо време, когато тя ме сюрпризира '' Пешо, извинявай, мъжът ми ще  идва да работи тук,.. извинявай, че не ти казах тогава, но мислех, че и ти си семеен,.. беше ни хубаво, но хубавото свърши...''

Да права беше, не сме се питали кой какъв семеен статус имаше,.. а аз преживях малко по-тежко раздялата ни,.. е, не че съм се затворил в себе си или да стана зъл и недоверчив към жените....

Едно лято с помоща на майка и татко  я боядисахме цялата, сменихме дограми, сенници ,,.. и къщата светна. А мама все мърмореше  '' Хайде сега и една хубава булка ти трябва , от нашата черга да е , да не ламти за много...''

Изглежда са сменили ритъма на музиката...

Ръчичките на Женя опипаха бицепсите ми, или по-скоро провери нямам ли в ръкавите на сакото си някакви подплънки,...въртяхме се  нежно притиснати на пълния дансинг...

Беше ни приятно...

 

 

 

 

...........следва продължение.........

 

» следваща част...

© Petar stoyanov Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??