15.04.2020 г., 7:30 ч.

 Една споделена, но неизживяна любов (част 2) 

  Проза » Повести и романи
499 0 0
Произведение от няколко части « към първа част
12 мин за четене

Една споделена, но неизживяна любов

(част 2)

 

Дойде време да отидат на летището. Една от лимузините ги закара. По пътя почти не си говореха – Мадан уреждаше по телефона последните приготовления. Когато влязоха във ВИП терминала на летището, Мадан се стъписа: знамената, окачени из цялата сграда, вкл. и 20-те 30-метрови знамена на пилоните пред входа, бяха „грешни“. Т. е. в името на икономии месните бяха използвали плат от сръбския флаг – знамето на Мианмар е жълто, зелено и червено, а сръбското – червено, бяло и синьо. Та за да не дават излишно пари за жълт плат, всички знамена бяха с бял. Лия потъна в земята от срам! Как е възможно?! Икономии и от това? И то на ниво президентска визита! Но време за кършене на пръсти нямаше. Мадан веднага се обади в посолството и поиска всички знамена оттам и от резиденцията на посланика веднага да бъдат докарани – поне в чакалнята да се сменят, защото всичко е осветено и ще се види веднага, а 20-метровите знамена – дано никой не забележи; самолетът ще кацне към 19:00 ч. и вече ще се свечерява; а и прожекторите ще подлъжат човешкото око… Освен това в Белград има и шепа студенти от Мианмар – секретарката от посолството пое ангажимент да се свърже и с тях и те да донесат трибагреник, ако имат.

 

Лия не спираше да попива в очи всичко, случващо се около нея – един възстар „Икарус“ изсипа 50-ина войничета в униформа; те започнаха да разгъват червения килим; тримца от тях взеха в ръка по една полуразпадаща се метла и започнаха да замитат килима. След това се подредиха на 1 ръка разстояние… Мадан се доближи до Лия и й каза, че след подобни дълги полети има голяма вероятност някои хора вътре да са пияни (макар и не тежко) и затова въпреки че на всички още в началото им е съобщено в коя лимузина ще бъдат, те сигурно са забравили. Затова Лия ще трябва да ги посреща на изхода към паркираните автомобили и да ги упътва. Защото всъщност първият автомобил не е първи – има си специфичен начин на подредба на автомобилите в кортежа, установен от съображения за сигурност и протокол. Лия се усмихна без да знае какво я очаква. Мадан й връчи папка с щипка и 1 списък и се понесе към централното фоайе, за да нагледа последното изпипване на детайлите…

 

Лия се усмихна, изпрати с поглед Мадан и реши да се запознае по-подробно с връчения списък. О, ужас! Очите й започнаха да препускат по редовете с имена и тя изпадна в тих потрес: там нямаше имена като Петър, Иван, Кирил или Георги… И малки, и фамилни имена бяха от странни по-странни, а за дължината им да не говорим… Сега вече й се стори, че името Мадан е звучно и лесно за запомняне – в сравнение с 80-те други имена в списъка. Но… Лия е умно момиче и веднага я осени гениална идея: който – ако изобщо – дойде при нея и я попита в кой автомобил от кортежа е, тя с пленителна усмивка ще завърти папката, ще я мушне под носа на питащия и ще му каже учтиво да си се намери. Ами да!

 

Между другото днес Лия беше много красива. Доколкото може, разбира се. Никога не се е гордяла с формите си – не е дебела, но е закръглена. Пустите хормонални хапчета… от тях напълня 10 кг за 6 месеца и сега свалянето на тия килца беше непосилно… А и Лия не си даваше зор. По повод посрещането тя се беше издокарала със синя официална риза и тъмносиня пола на дребни цветчета, дълга до земята. И с широка цепка встрани, за да може все пак да ходи. Черни обувки на ниско токче. Прическа – нищо особено. И дежурните очила. Лия има силно късогледство – почти -8 диоптера… Което означава, че без очила може да чете книга на разстояние 1 педя от носа си. Но тя не се оплаква. Може би защото има познат от Скандинавия, чиито три дъщери имат -17 до -20… Тези момичета носят и лещи, и дебели очила.

 

Та, обратно на ВИП терминала. Смрачаваше се. Мадан с нетърпение посрещна посланика и с персонала на летището започнаха трескаво да сменят знамената във фоайето. Хвърлиха последен поглед в малката зала, в която Негово превъзходителство президентът щеше да чака, докато всички слязат от самолета и се качат в лимузините – той ще се качи последен и всички ще потеглят.

 

Самолетът кацна. Огромен, красив. Войниците бяха изпънати като струни. Официални гости посрещаха официални гости. Лия не мърдаше от поста си и с трепет очакваше височайшите политици и бизнесмени да започнат да излизат към нея. Един бирманец студент, също част от помощния екип, се зададе от Митницата – държеше паспортите на всички пристигащи – пътниците от този самолет не минават редовна паспортна проверка, помисли си Лия.

 

И изведнъж към нея се зададе дребничък човечец, който като че ли се поклащаше; Лия се вгледа в него, но стоеше на пост и не мърдаше. Чичото я доближи, подмина, после се върна и я попита къде е автомобилът за протокола. Лия му го посочи и попита дали има нужда от нещо. Едновременно с това тя кимна на шофьорите, които се бяха събрали на сладка раздумка и на по цигара, и те разбраха, че трябва да се приготвят за тръгване. Шофьорът на протоколния автомобил попита чужденеца дали иска да си остави дипломатическото куфарче в багажника – защото то не беше чак толкова малко… Човекът отказа. След 10 секунди се съгласи. После пак отказа. После пак се съгласи. После седна до шофьора, после – стана, посуети се около колата и пак седна… И Лия разбра: чичото е пиян! Не много, но все пак… а точно той следва да води протокола! Къде се подава ръка, къде се прави поклон, къде, как и какво се прави, за да не се обиди другата страна и… да не избухне война (е, добре, де, в миналото е било така…). А този чичо е подпийнал…

 

Лия обаче нямаше време да се суети. Към нея се зададе първата малка група гости; но само един я доближи – снажен, 2-метров генерал със зелена униформа. Всъщност, беше висок около 1,80 см. Останалите сантиметри до двата метра се заемаха от… изрядно завита чалма, която не помръдваше и милиметър – колкото и да поклащаше глава приносителят й! Този генерал попита Лия дали е бирманка, защото тя много му прилича на неговите сънароднички. Анелия скромно сведе поглед, благодари за милите думи и каза, че е местна.

 

Цялата група лека-полека се качи по колите; секунди преди да излезе и президентът, Мадан доближи Лия и я помоли за услуга: да остане на летището и да се погрижи за охраната на самолета. И специално да поздрави шефа на телохранителите от бирманска страна, защото са лични приятели с МАДАН. Лия кимна и зачака. Полицейският ескорт потегли и делегацията отпраши „нежно в нощта“.

 

След 20-ина минути група от 5 човека се зададе към изхода на ВИП терминала. Бирманската охрана. Лия се запозна с тях, предаде поздравите и всички тръгнаха към полицейската будка, за да уговорят смяната на охраната на самолета. Сръбските полицаи обаче отказаха да позволят бирманец да остане в самолета – дори и охрана. Било то и охрана на президентски самолет. Лия превеждаше между двете преговарящи страни и накрая предложи да звънне на Мадан и да го уведоми за случващото се. Той даде указания, а след това и полицаите бяха уведомени за взетото решение – от по-висша инстанция, и Лия с бирманската охрана тръгнаха към хотел „Хилтън“, където щяха да нощуват по време на престоя си в Белград. По пътя всички оживено разпитваха своята преводачка за града, за страната, за обичаите, за храната, за забележителностите… Когато ги остави пред хотела, шефът на охраната сподели на Лия, че Мадан е късметлия, че работи с толкова прекрасна дама като нея. Искрено поласкана от комплимента – №2 за тази вечер, след милите думи и на чичото с чалмата – тя благодари и с усмивка се качи в бусчето, за да се прибере в резиденцията и да „рапортува“ на Мадан.

 

Градът заспиваше. Но за координатора на цялата официална визита денят като че ли едва започваше. Когато Лия влезе в сградата, Мадан я посрещна, попита я дали всичко е наред и след утвърдителния й отговор я попита дали е вечеряла. Смутена, Лия отговори, че не е – самият Мадан я видя, че тя току-що се прибира от летището – а той не я остави да продължи; просто я хвана за лакътя и я поведе по един коридор. Сподели, че й той самият още не е вечерял и може заедно да хапнат преди да продължат с уреждането на най-новите искания от делегацията. Почти всички пристигнали вече са настанени; някои дори са успели и да вечерят – затова сега, според Мадан, бе идеалният момент и те да хапнат.

 

Лия пристъпи в зала, пригодена за хранене. Маси, столове, прибори… А яденето? Хм… Ориз с гъби, ориз със зеленчуци, ориз с къри, ориз с месо, ориз със зеленчуци и месо, ориз с яйца, чист ориз… Споменах ли, че имаше и ориз? А, и 1 купа салата от свежи зеленчуци. Лия си сипа съвсем малко някакъв ориз – имаше ли значение какъв?! – и ½ чиния салата. Седна на една маса пò встрани. Каква беше изненадата й, когато Мадан седна срещу нея. (Мадан се беше забавил в коридора, за да реши някакъв въпрос.) Поприказваха си. Той ядеше по-бавно. Лия приключваше с вечерята, когато съвсем ненадейно Мадан каза: „Иди, моля те, на горния етаж, където е целият административен офис – там са всички останали преводачи – кажи им да слязат и те да вечерят!

 

Анелия остана като гръмната! Каква чест! Не само че вечеря преди всички останали преводачи, но и беше поканена отделно от другите, насаме – а не с цялата тълпа „приказливци“…

 

След 20-ина минути, когато бизнес офисът вече утихваше – чужденците един по един привършваха със служебните си ангажименти и интернет кореспонденцията и се отправяха по стаите си, Мадан събра всички преводачи, благодари им за деня и ги разпредели по маршрути по местоживеене – така всеки един можеше спокойно да се прибере у дома… Резиденцията се намира в покрайнините на града, вече беше почти полунощ и единственият вариант беше да се извикат 5 таксита, но Мадан беше уредил бусчетата да откарат, а на следващия ден и да докарат преводачите. Колко предвидливо! По-късно Лия научи, че единствено Мадан се е погрижил за своята група – да имат храна и транспорт от и до резиденцията. В другите хотели преводачите са гладували или сами са си купували храна.

 

Лия се прибра малко след полунощ. Не беше уморена – а превъзбудена от емоции и преживявания. Заспа бързо – без да знае каква още по-голяма изненада я чака след по-малко от 8 часа!

 

ДЕН 2

Лия никога не е вярвала в случайностите! А фактът, че офисът на транспортната фирма е на 50 м от блока, в който живее, окончателно я убеди, че има Някой там, горе, който бди над нея и отдавна е начертал най-интересните събития в живота й!

 

С влизането в Резиденцията Мадан я посреща, усмихна й се и докато изкачваха дългите стълби към ет. 2, я попита за цялото й име. Тя отвърна:

- Анелия, но всички ми казват накратко Лия.

- Аз ще ти казвам Ани, - самоуверено каза Мадан.

- Но на мене никой не ми казва така – опита се да се възпротиви Лия.

- Чудесно, значи аз ще съм първият – остроумно се пошегува Мадан.

 

След като изкачиха и последното стъпало, Мадан даде указания на насъбралите се 2-3 чужденци доброволци и се обърна към Лия:

- Ани, мога ли да поговоря с тебе насаме?

- Да, разбира се – притеснено се съгласи Лия. И двамата направиха 10-ина крачки встрани от стълбището, по-далеч от административния офис.

- Искам да те помоля за нещо важно – продължи Мадан.

- Да? – все по-треперещ стана нейният глас.

- Днес се налага да бъда цял ден с моя президент – ще положим цветя през Паметника на незнайния войн, след това ще се срещнем с вашия президент… И искам да те помоля ти да отговаряш за автопарка тук – 30 лимузини, 5 полицейски коли и 3 линейки.

 

[следва продължение]

» следваща част...

© Nadezda Simeonova Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??