4.05.2022 г., 12:14 ч.

Едно сутрешно кафе 

  Проза » Разкази, Хумористична
253 0 5
2 мин за четене

        Изглежда да сме подранили с Гочо Умното в кварталното бистро на чашка сутришно кафе...

        Пийваме, примляскваме,  гледаме минувачите, забързани за някъде...

- Сутринта четох...- започна несигурно Гочо

- В кой сайт,.. за какво.. - попитах машинално

- ФАКТИ - натъртено рече Гочо

- Да, прочетох и там,.. но виж сравни с ПИК и БЛИЦ...

Замълчахме, сякаш отново четяхме в нета...

- А ония от бТВ, видиш ли ги четат и сричат...,- вметнах

- Сричат, защото госпожата е с нови очила,.. лещите й били на профилактика...- добави и Гочо

- Абе, дали преписват от някъде., та всичко знаят...- попитах несигурно

- Преписват ами,.. ти как завърши виШото си бе, или си забравил, нали с преписване...А виж, Цветанка, не може без очила, я мигне и е изпуснала буквите от  монитора и какво ще пита после гостите си...и една вода даже не ги и черпи...

         Ами така е , всеки гледа ТВ,  или рови из Интернета,защото друго няма какво да прави,..

и после му е криво, че не го слушат като разказва телевизора...

         Отпихме от кафето,.. добре, че беше дълго, с по-малко кафе и захар, защото не е здравословно, а с по-вече чешмяна водичка....

- Абе знаеш ли,жената на твоя приятел, правила хубава френска любов...- уж случайно попита Гочо

Погледнах го изкъсо...

- И тебе ли вързаха бе Гочо,..аз, до колкото знам, тя въобще не е ходила във Франция...от къде ще ги знае тези работи...

Гочо само поклати глава неопределено...

         Приятна жена, ухаеща на парфюм, с модна прическа и грим, доближи до масата,.. погали ме и щипна по бузката и с усмивка шеговито каза

- Скъпи отивам на работа... За довечера съм приготвила всичко, не се притеснявай...

Гочо, погледна след нея,.. погледна мене

- Човек да ти завиди,..- въздъхна той - Какви са тези мацки дето се въртят около тебе бе...

- А, това е жена ми, не я ли позна бе,.. Нали махнаха маските и вече могат да се гримират ,... ами така де, да видим и ние, че имаме хубави жени... Иначе има маска,.... няма грим, няма червило,, ами така де, все едно живеем в пещерите...

         Надойдоха и другите...и започнаха един през друг

- Да знаете, какво прочетох...

- Аз пък слушах, че...

Спогледахме се с Гочо...

- Знаем го бе,... - подчерта Гочо Умното  - Нали от зарана за това говорим с него...

        А беше такава слънчева утрин,..птички се гонеха в клоните на дърветата...

        Красиви, гримирани и весели  жени , без маски , тропаха с токчетата по тротоара.,... а ние

какво давали по телевизията, какво написали по сайтовете,... чухте ли,.. видяхте ли интервюто с...

 

© Petar stoyanov Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ами заглавието е такова, заради ''интелигентността'' на героите, може би трябваше да е с '' Е''или почернено ''е''
  • Е, сега, с редакциятя на заглавието, вече е грамотно.
  • Миночка, Генек радвам се , че се отбивате и при мен...Малък опит за хумористично представяне на ежедневието
  • Направо се плискам в реалистичните истории...
  • Ако не се издокарваха жените, за какво ли щяхте да говорите мъжете, на кафе всичко се научава. Хареса ми Петър!
Предложения
: ??:??