19.02.2017 г., 19:12 ч.

Естеството на страха 

  Проза » Разкази
1199 1 3
1 мин за четене

 

Страхувам се да напиша това! Страхувам се, че някой може да ме чуе! Страхувам се и че никой няма да ме чуе. Много странно чувство. А може би античувство. Всяко едно човешко желание е подобно на кон, който може да яхнеш. От който, разбира се, може и да паднеш, но конят си е кон. Той иска да препуска. Какво обаче иска страхът? Той иска да НЕ… Той иска да не бъдеш това, което си. Той иска от числото 1 да направи числото 2. Той е отрицание на най-важното за живота състояние – Любовта. Някой може би ще оспори това. Ще каже, антиподът на Любовта е Омразата. Нищо подобно Омразата е следствие на Страха, тя не е негова причина. За да го разберем, трябва да си припомним знаменитите думи на Хамлет: “Да бъдеш или да не! Туй е въпросът! Дали е по-достойно да понасяш стрелите на свирепата съдба или обнажил меч да се опълчиш…“  Наистина знаменита мисъл и чудовищна дилема. Дилема, стояща скрито или явно пред всеки от нас. Стояща особено тежко пред онези, които търсят смисъла на всичко. Както и да изглежда, както и да се представя пред нас, това е една и съща борба. Борбата между Страха и Любовта. Борбата между Истината и Лъжата. Защото ако ние като човешки същества сме разбрали Истината, тук няма място за страха. Да, Страхът е инстинкт за самосъхранение, но за съхранение на биологичния човек. Не на човека, който иска да бъде, а на човека, който иска само да съществува. Страхът е първото стъпало, второто е Любовта. Него трябва да изкачим и да разберем, че Истината ни прави вечни, а Лъжата и страхът ни водят към Бездната. Не е леко –  ще каже някой. Напротив, много по-леко е. Много по-леко е, отколкото да живееш без Любов. 
Навън заваля едър сняг. Студ скова земята. Не се страхувайте! Пролетта на човешката душа е неизбежна. Тя идва!

© Радослав Горновски Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Страхът »

15 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Да, макар и да е хубаво, това е есе и трябва да бъде дисквалифицирано от конкурса.
    В момента няма такава опция, единствено редакторът може да не одобри произведението, но то е ок, просто трябва да е в друга категория и да не участва в конкурса. Ще помисля върху такава възможност, за да не се получат сконфузни ситуации есе да спечели конкурс за разказ
  • Да, но това е есе, а не разказ. А в категорията видях "разкази". Имаше време, когато произведения с неправилно посочени категории не се публикуваха от редакторите - правилно, това дисциплинира мисленето и създава уважение към другите потребители. Ето и Силвия го отбелязва. Съжалявам, но винаги казвам, каквото мисля.
  • Много хубаво,стегнато и интересно,но мисля че е есе.Поздрав!
Предложения
: ??:??